رونق دوباره بازارهای سهام در پی ادامه سیاست‌های حمایتی دولت‌ها

رونق دوباره بازارهای سهام در پی ادامه سیاست‌های حمایتی دولت‌ها

شاخص سهام ژاپن بهترین عملکرد را داشته و شاخص سهام هنگ‌کنگ هم مثبت است. شاخص سهام استرالیا هم با وجود قرنطینه بزرگ‌ترین شهر این کشور رشد کرده است. اما شاخص‌های آتی سهام آمریکا بدون روند مشخصی در نوسان هستند. هفته گذشته شاخص سهام S&P ۵۰۰ به اوج تاریخی جدیدی صعود کرد. سرمایه‌گذاران با وجود شیوع کرونا دلتا، به روند بهبود اقتصاد جهانی خوش‌بین هستند. اخیراً بانک مرکزی چین نرخ بهره رزرو را پایین آورده تا از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی حمایت کرده باشد.

اوراق قرضه در تعادل

روز جمعه رالی صعودی اوراق خزانه‌داری آمریکا متوقف شد. این رالی صعودی در قیمت‌ها باعث افت نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله به ۱٫۲۵ درصد شده بود. دیشب وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵۸ میلیارد دلار اوراق سه‌ساله را به فروش رساند. نرخ بازدهی اوراق اندکی بیشتر از سطوح قبل از حراج هستند. در این میان تقاضای قوی هم برای اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله وجود داشت و ۳۸ میلیارد دلار از این اوراق به فروش رسید.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

توجه ویژه به گزارش های مالی 3 ماهه دوم 2021

این هفته سرمایه‌گذاران به گزارش‌های مالی شرکت‌های سهام هم توجه خواهند کرد. گزارش‌های سه‌ماهه دوم شرکت‌ها می‌توانند نشان دهند که عملکرد بخش خصوصی تا چه اندازه امیدوار کننده است. در این میان بازارهای سهام و اوراق قرضه به طور هم‌زمان در واکنش به افت نرخ‌های بهره بلندمدت و تضعیف انتظارات تورمی رشد کرده‌اند.

ظاهراً بانک‌های مرکزی دنیا هیچ عجله‌ای برای خروج از سیاست‌های انبساطی پولی ندارند.

تقویم اقتصادی

مهمترین خبر سه شنبه 13 جولای انتشار گزارشات شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ساعت 17:00 می باشد. داده های مثبت میتواند به انتظارات تورمی دامن زده و موجب تقویت دلار گردد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • البته آخر هفته نفت و اوراق قرضه و بازار سهام نزولی شدن.کرونای دلتا رو نباید دست کم گرفت البته آخر هفته سخرانی پاول هم بود که در ریزش مارکت تاثیر داشت .هر وقت صحبت میکنه معمولا مارکت نزولیه