بهترین صندوق‌های سرمایه گذاری در چهار ماه اول سال 99 کدام بودند؟

بهترین صندوق‌های سرمایه گذاری در چهار ماه اول سال 99 کدام بودند؟

در این گزارش بهترین و پرسودترین صندوق های سرمایه گذاری در چهار ماه اول سال 99 توسط کارشناسان سیگنال گردآوری شده است.

آموزش، گام اول برای ورود به بازار سرمایه

با ورود بیش از 3 میلیون کد بورسی جدید به بازار سرمایه نیاز به آموزش و سرمایه گذاری حرفه ای بیش از پیش اهمیت خود را نشان داد. بسیاری از کارشناسان حوزه بازار سرمایه به تازه واردان توصیه می کنند تا از ورود مستقیم به معاملات سهام خودداری کنند و برای بهره بردن از فرصت بالقوه سرمایه گذاری در بازار بورس، از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام کنند.

صندوق های سرمایه گذاری مختلفی در بازار سرمایه کشور فعالیت می کنند که برای انواع سرمایه گذاران با سطح ریسک پذیری مختلف، خدمات ارائه می کنند. انتخاب صندوق از بین بیش از 200 صندوق فعال در کشور کار چندان ساده ای نیست.

مهمترین عاملی که بیش از سایر عوامل مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد، بازدهی صندوق است. طبیعتا بازدهی در بازار سرمایه در بازه های بلند مدت قابل اعتمادتر و مهمتر است. از این رو در این گزارش به معرفی صندوق های سرمایه گذاری با بیشترین نرخ بازدهی از ابتدای تاسیس صندوق تا کنون می پردازیم. در این گزارش صندوق های تازه تاسیس بررسی نشده اند.

کارشناسان سیگنال در این گزارش صندوق هایی را بررسی کرده اند که حداقل 7 سال از فعالیت آن ها گذشته باشد. در اول مرداد ماه 99 بهترین صندوق های سرمایه گذاری از نظر بازدهی از آغاز فعالیت، در سه گروه سهامی، مختلط و درآمد ثابت دسته بندی شده اند.

پربازده ترین صندوق های سهامی

پربازده ترین صندوق های سهامی در ایران را در جدول زیر مشاهده می کنید:

نام صندوقعمر صندوق (روز)ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (ریال)خالص ارزش دارایی صندوقدرصد بازدهی از آغاز فعالیتبتای صندوق
مشترک آگاه4367432,558,65520,394,708M43098.800.94
مشترك كارگزاري بانك ملي ايران4456407,632,8948,320,603M40374.870.96
مشترک بورسیران4022362,316,87124,858,561M36162.160.97

صندوق مشترک آگاه در پایان چهارمین ماه از سال 99 از نظر بازدهی کل صندوق در بین صندوق های سهامی رتبه اول را به دست آورد. بازدهی این صندوق در مدت 12 سال 43 هزار درصد بوده است. صندوق مشترک آگاه یکی از قدیمی ترین صندوق های سرمایه گذاری در کشور است که تحت مدیریت شرکت سبدگردان آگاه فعالیت می کند.

صندوق مشترك كارگزاري بانك ملي ايران بازدهی 40 هزار درصدی را به ثبت رسانده است و صندوق مشترک بورسیران نیز با بیش از 36 هزار درصد بازدهی در رده سوم قرار گرفته است.

پربازده ترین صندوق های مختلط

پربازده ترین صندوق های مختلط در ایران را در جدول زیر مشاهده می کنید:

نام صندوقعمر صندوق (روز)ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (ریال)خالص ارزش دارایی صندوقدرصد بازدهی از آغاز فعالیتبتای صندوق
کارگزاری بانک تجارت436373,967,0721,052,551M7294.950.56
صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پارس378264,160,367553,319M6316.130.70
صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آسمان خاورمیانه257933,966,8631,193,018M3296.990.53

صندوق کارگزاری بانک تجارت با سابقه 12 ساله در بازار سرمایه کشور، بهترین صندوق سرمایه گذاری از نوع مختلط لقب گرفته است. بازدهی این صندوق در دوره فعالیت آن به بیش از 7 هزار درصد رسیده است. صندوق های سرمایه‌گذاری مشترک پارس و مشترک آسمان خاورمیانه نیز به ترتیب با بیش از 6 هزار درصد و بیش از 3 هزار درصد، رده های دوم و سوم را در بین صندوق های مختلط در اختیار دارند.

پربازده ترین صندوق های درآمد ثابت

پربازده ترین صندوق های با درآمد ثابت در ایران را در جدول زیر مشاهده می کنید:

عمر صندوق (روز)ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (ریال)خالص ارزش دارایی صندوقدرصد بازدهی از آغاز فعالیتبتای صندوق
مشترک صنعت و معدن40401,399,1414,164,530M385.460.05
حکمت آشنا ایرانیان36641,000,98014,280,907M344.640.01
مشترک اندیشه فردا25341,078,4033,658,713M336.900.03

در بین صندوق های با درآمد ثابت مشاهده می شود  که بازدهی بهترین صندوق با درآمد ثابت در مقایسه با سود سپرده ها در سیستم بانکی تفاوت زیادی نداشته است. سود سپرده های بلندمدت بانکی در سالهای اخیر نوسان های زیادی داشته است. طبق اعلام بانک مرکزی سود سپرده ها در بالاترین حالت آن به 22 درصد در سال 93 رسید. کمترین سود سپرده های بانکی نیز در چهار سال گذشته بوده است که برابر با 15 درصد می باشد. میانگین سود سپرده بلندمدت بانکی در یازده سال اخیر حتی کمی از صندوق های با درآمد ثابت بهتر بوده است. با این حال به نظر می رسد با توجه به کاهش نرخ سود سپرده ها در سیستم بانکی، در سال های آینده بازدهی صندوق های با درآمد ثابت از سپرده های بانکی بیشتر شود.

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک صنعت و معدن در مدت 11 ساله فعالیت خود در بازار سرمایه بازدهی 385 درصدی کسب کرده است. صندوق حکمت آشنا ایرانیان با بازدهی 344 درصد در رده دوم و صندوق مشترک اندیشه فردا با بازدهی 336 درصد در جایگاه سوم قرار گرفت.

در پایان باید خاطر نشان کرد که عملکرد صندوق های سرمایه گذاری ممکن است در آینده شکل گذشته تکرار نشود و سرمایه گذاران علاوه بر بازدهی بلندمدت صندوق ها باید به عوامل دیگری که در انتخاب مناسب یک صندوق سرمایه گذاری موثر است نیز توجه نمایند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام
    ببخشید منبع در آمد سایت شماازکجاست؟
    برای اخراز هویت که مبلغی دریافت نمی کنید.اطلاعات هم که رایگان می زارید.با همه اینا عالی هستید.
    کابوسی شده برام.نکنه یک روز لیدار شوم شما نباشید.

    • سلام دوست عزیز
      ممنونیم از همراهی تون. پروژه سیگنال در احراز هویت از ثبت نام کنندگان هزینه های مصوب رو دریافت میکنه.

  • صندوق افق خاورمیانه در چه رتبه ای قرار دارد؟آیا مشتری در زیان آن سهیم است؟

  • با سلام
    لطفا سودآوری 4 ماهه را هم در صندوقهای مختلط ارایه فرمایید
    با نمودار وآمارهای فوق امکان بررسی و مفایسه صندوقها نیست

  • سلام
    خیلی از بزرگان ودست اندرکاران بازار سرمایه تاکید دارند که افراد تازه وارد از طریق صندوق یا سبد وارد بورس شوند ولی متاسفانه پشتیبانی صندوقها اولا همیشه اشغال ویا اصلا پاسخ نمی دهند . نکته بعدی اینکه اگه یه صندوقی ویا یه شرکت سبدگردانی از اساسنامه یاامیدنامه
    یا قرارداد تخطی کرد چه مرجعی جوابگوی سرمایه گزار است ,ومرجع رسیدگی کدام نهاد است

    • سلام دوست عزیز
      مرجه رسیدگی به شکایات صندوق ها ابتدا متولی صندوق است و سپس نهاد ناظر سازمان بورس و اوراق بهادار.

  • با سلام
    می خواستم ببینم اصلا این صندوق های سرمایه گذاری رو چطور می شود خرید .
    به کجا باید مراجعه کرد .
    ایا اپلیکیش یا سیستمی که از ان طریق خریداری شود دارد یا نه ؟
    یا باید به ادرسی حضوری جهت خرید مراجعه کرد ؟
    این جایی که برا خرید ان صندوق باید مراجعه کنیم کجاس ؟
    با سپاس فروان از پاسخ های کامل شما

    • سلام دوست عزیز
      برای دریافت پاسخ سوالات خود به این لینک مراجعه کنید. در اینجا نحوه ورود به صندوق ها رو توضیح دادیم.

  • با سلام و احترام.مقاله خوبی برای شروع بود.متشکرم.آیا این صندوقهای دولتی مثلا مشترک کارگزاری بانک ملی از دست درازی دولت در هنگام کسری بودجه در امان هستند؟

    • سلام دوست عزیز
      دارایی این صندوق ها مشخص است و عموما سهام پذیرفته شده در بورس می باشد.

  • من توی صندوق گسترش فردا سهم دارم اما سود پرداختی ماهانه درحد ۲۴ درصد هستش درصورتیکه بازده صندوق 5درصد ماهانه بوده کسی میدونه چرا؟!

  • با سلام و ممنون از مطالب خوبتون. یه سوال خیلی ذهنم رو درگیر کرده. الان ما بخوایم صندوق انتخاب کنیم دچار سردرگمی شدیم. به عنوان مثال صندوق مشترک آگاه در لیستی که در هفته سوم مرداد اعلام کردید در جایگاه ۳۲ ام قرار داره ولی در لیست بالا جایگاه اوله!

    • سلام دوست عزیز
      در مطلب فوق صندوق ها رو بر اساس بازدهی و عملکرد آنها از ابتدای تاسیس مورد بررسی قرار داده ایم در حالی که در گزارش های دیگر بازدهی صندوق ها رو در بازه زمانی یک ماهه بررسی کرده ایم.

  • سلام
    عملکرد و اموزش سایت شما عالی هست. مقاله‌ها و پرسش و پاسخها، برای یادگیری مفید هستند. سپاسگزارم
    ایا برای انتخاب صندوق، بتای صندوق را هم باید در نظر داشت؟ بتای صندوق چی هست؟

    • سلام دوست عزیز
      بتای صندوق میتونه یکی از مواردی باشه که برای تصمیم گیری سرمایه گذار اعتبار داشته باشه. برای مطالعه بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

  • لطف میکنید پربازده ترین صندوق رو در این چند ماه اخیر معرفی کنید؟؟نه از آغاز تاسیس. ممنون

    • سلام در گزارش های تحلیلی صندوق ها رو در بازه های زمانی مختلف مورد مطالعه قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

  • سلام
    میخواستم ببینم که اگر صندوق با درامد ثابت ETF که داخل کارگزاری ها میشه خرید و قابل معامله هستن ایا بعد از خرید بصورت انلاین اون صندوق سود ماهیانه اش چطوری واریز میشه به حساب ایا بدون هیچ مشکلی واریز میشه یا حتما باید حضوری ثبت نام بشه .
    بااشکر

    • سلام
      معمولا سود این صندوق ها یا به شماره حسابی که در کارگزاری یا سجام قرار داره واریز میشد و یا اینکه باید با صندوق تماس بگیرید و شماره حساب خودتون رو اعلام کنید.

  • تشکر از تجزیته و تحلیل شما، ولی بنظم باید مقایسه ماهیانه انجام بشود ، من از اطلاعاتی که شما به من دادید در خرداد ماه در مورد برترین سود صندوق سرمایه گذاری در ماه خرداد ، صندوق سپهر اول را انتخاب کردم که راضی هم هستم ، در حالی که شما در حال حاضر پیشنهاد آگاه را دارید ، با ورود به ماشین حساب بازدهی صندوق آگاه و سپهر اول و مقایسه سرمایه گذاری ماه به ماه باز هم سپهر اول برتر بود ، حال چگونه شد که آگاه را برتر اعلان کردید؟

    • سلام
      اولا باید بگیم که ما هیچ صندوقی رو برای سرمایه گذاری پیشنهاد نمیکنیم و فقط عملکرد صندوق ها رو بررسی می کنیم. در این مطلب صندوق ها رو در ماه منتهی به تیرماه 99 از نظر عملکرد صندوق ها از تاریخ تاسیس تا کنون مورد بررسی قرار دادیم . در واقع بازه مورد بررسی در این گزارش با بازه زمانی گزارش های دیگه( ماهانه یا فصلی) خیلی متفاوت است.

  • سلام چگونه در صندوق سرمایهگزاری سهام اگاه ثبت نام کنیم

    • سلام
      به سایت صندوق مراجعه کنید و شرایط ثبت نام رو مطالعه کنید.

  • سلام
    نظر اقا محمود را کاملا تایید میکنم دربحث ارتباط وپشتیبانی صندوق با سرمایه گزاران مشکل جدی است که باید رفع بشه

  • شما نوشتي پربازده ترين در 4 ماه اخير. بعد رفتين بازده كل سالهاي صندوق رو ملاك قرار داديد؟!! در چهار ماه اخير اين صندوق ها رده هاي خيلي پايين تري داشتن نسبت به بقيه

    • سلام دوست عزیز
      اطلاعات این مطلب در پایان چهارمین ماه از سال 99 استخراج شده است.

  • صندوق های سهامی بالا در یک سال گذشته و ماه های اخیر جزء صندوق های با بازده ضعیف هستن و در رتبه بندی در رده های پایین یا ساله قرار دارند.

  • تو صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت صایند سهام دارم ولی سودی برام واریز نشد بنظرتون مشکل از کجاست تو سامانه سمات هم ثبت نام کردم حدود یک ماه پیش.

  • به نظر میرسد که در کنار استقبال مردم از صندوق ها ؛ نیاز است که این صندوق ها هم در رابطه با شفافیت عملکرد؛ پایبندی جدی و بیشتر به قوانین اساسنامه و امیدنامه و اطلاع رسانی و پشتیبانی به سرمایه گذاران خود تلاش بیشتری کنند.

    متاسفانه اکثریت صندوق ها ؛ هنوز سیستم پاسخگویی مناسبی ندارند. ارتباط با صندوق ها تقریبا یک طرفه و به ضرر سرمایه گذار است و همچنان صندوق ها بطور جدی خود را در مقام پاسخگویی به مشتریانشان نمی بینند.
    اکثر صندوق ها صرفا یک خط تلفن دارند که اغلب اشغال و یا بدون پاسخ است . به ایمیل ها جواب نمی دهند و سیستم پشتیبانی سایت آنها تقریبا صوری و بلا استفاده است .
    فکر می کنم زمان آن باشد که سازمان بورس با نظارت جدی تر و راه اندازی یک سیستم یک پارچه تر ؛ یکبار برای همیشه این مشکل را بر طرف کند.

    • سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.