بررسی گزارش فعالیت ماهانه کگاز (شهریور ماه 1398)

بررسی گزارش فعالیت ماهانه کگاز (شهریور ماه 1398)

در سیگنال تلاش می کنیم جذاب ترین گزارشات ماهانه شرکت ها را برای شما تجزیه و تحلیل کنیم. در ادامه به تحلیل گزارش فعالیت شرکت شیشه و گاز می پردازیم.

محصولات کگاز

کگاز در پنج ماه نخست سال جاری به صورت میانگین، ماهانه 13 میلیارد تومان فروش داشته که این رقم در شهریور ماه تغییر چندانی نکرده است. فروش مرداد ماه نیز در همین حدود بوده است که می تواند نشان دهنده ی ثبات شرکت در امر فروش باشد.

شیشه و گاز در نیمه نخست سال گذشته مجموعاً 44 میلیارد تومان فروش داشته که این عدد در نیمه نخست امسال به 78 میلیارد تومان رسیده است. (80 درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته)

مقایسه فروش

عمده ی فروش این شرکت بطر سبک داخلی و صادراتی می باشد. محصول داخلی در شهریور ماه 30 درصد کاهش تولید و 20 درصد کاهش فروش داشته اما نرخ فروش آن 20 درصد افزایش یافته است.

محصول صادراتی اما عملکرد بهتری در تولید و فروش داشته به طوری که 30 درصد افزایش تولید و 30 درصد افزایش فروش را به ثبت رسانده اما نرخ فروش 20 درصد کاهش یافته است.

یکی از مباحث جذاب در خصوص این شرکت، راه اندازی طرح توسعه فاز 3 تولید بطر شیشه ای با ظرفیت 150 تن در روز است. نکته مثبت دیگر نیز معافیت مالیاتی این شرکت (به واسطه طرح انتقال کارخانه به خارج از محدوده ی شهر تهران) به مدت 5 سال است که سبب بهبود حاشیه سود خالص خواهد شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *