برجام و بهترین گزینه های سرمایه گذاری

شاخص بورس تهران امروز با افت 10 هزار واحدی عدد 1 میلیون و 394 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 1571 واحدی به عدد 383 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 4 میلیارد سهم طی 481 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 3.5 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 0.74 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.
امروز نیز در انتظار برای خروجی جلسه ستاد تنظیم بازار، نمادهای خودرویی حرکتی صعودی را آغاز کردند و از محدوده منفی قیمتی تا سقف مجاز روزانه پیش رفتند. بنا به برخی شنیده‌ها وزیر صمت در جلسه روز دوشنبه با مدیران خودروساز با آخرین افزایش نرخ این شرکت‌ها موافقت کرده است و احتمالا جلسه ستاد تنظیم بازار نیز بر این تصمیم صحه بگذارد. تمام این موارد باعث می‌شود تا بازگشایی دو نماد خودرو و خساپا با جهش قیمتی یکی از احتمالات قابل‌توجه باشد.
قیمت دلار به مرز ۲۹ هزار تومان رسیده و در سطوحی به سر می‌برد که از زمان ترامپ به این سمت تجربه نشده بود. این در حالی است که قرار است ۵ روز دیگر مذاکرات ایران با طرف‌های برجامی از سر گرفته شود. اما این خبر نه تنها آرامش را به بازار ارز برنگردانده، بلکه تقاضا در بازار ارز را تقویت کرده است.

دولت سیزدهم از یک طرف به سوگیری‌های سخت‌گیرانه‌تر سیاسی شهره است و از طرف دیگر حمایت دیگر ارکان قدرت در کشور را داراست. به همین دلیل اگر مذاکره‌کننده‌گان فعلی با شرایط قبلی به توافق دست یابند احتمالا این نتیجه به سرعت مورد تایید مجلس قرار خواهد گرفت؛‌ اما در سوی مقابل وجهه ضدغربی و همچنین نقد دولت دوازدهم و حتی رای مجلس به استنکاف مسئولان قبلی از اجرای قانون سبب می‌شود تا چنین رویکردی از دولت جدید غیرقابل‌قبول به نظر برسد. بنابراین انتظار می‌رود که دولت رئیسی در مذاکرات دستاورد بیشتری نسبت به تیم ظریف-عراقچی داشته باشد. به این ترتیب است که احتمالا مذاکرات فرسایشی بیش از هر چیز محتمل است.
در برنامه ی امروز به همراه آقای محمد حشمتی، کارشناس بازارهای مالی، به بررسی وضعیت بازار با توجه به شرایط پیشروی برجام پرداختیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران