ادامه حمایت بانک مرکزی استرالیا از سیاست‌های انبساط پولی | خرداد 1400

ادامه حمایت بانک مرکزی استرالیا از سیاست‌های انبساط پولی | خرداد 1400

بانک استرالیا

تا زمانی که به اشتغال کامل و تورم پایدار نرسیم ، سیاست های حمایتی و انبساطی ادامه خواهد داشت! (کاهش ارزش دلار استرالیا)

نرخ بهره را افزایش نخواهیم داد تا زمانی که به تورم پایدار ۲ تا ۳ درصدی برسیم. برای این که تورم پایدار اتفاق بیفتد لازم است که بازار کار به اندازه کافی بهبود یابد تا باعث افزایش در درآمدها از سطحی که در حال حاضر هستند شود.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

بورس سهام

شاخص‌های سهام آسیا و آتی آمریکا وضعیت نسبتاً پایداری دارند. قیمت‌ها در بازار کالا افزایش یافته اند و دلار آمریکا تضعیف شده است. سرمایه‌گذاران هنوز هم به روند بهبود اقتصاد جهانی خوش‌بین هستند. نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری هم افزایش یافته است.

شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه به بالاترین سطح در یک ماه اخیر صعود کرده است. داده‌های تجاری کره جنوبی امیدوارکننده بوده‌اند و به همین دلیل بازار سهام این کشور هم واکنش مثبتی نشان داده است. اما شاخص سهام ژاپن افت کرده است.
علت جریانات ریسک‌پذیری ضعیف بازارهای سهام، رشد فعالیت‌های تولیدی در آسیاست. با این حال هنوز جریانات ریسک‌پذیری بازارهای سهام آسیایی به شاخص‌های آتی سهام آمریکا و اروپا سرایت نکرده است.

بازار ارز

در بازار ارزی، دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی تضعیف شده، اما پوند انگلستان توانسته به بالاترین سطح در سه سال اخیر صعود کند. واکسیناسیون گسترده در انگلستان عامل اصلی تقویت ارزش پوند بوده است.

دلار استرالیا هم پیش از نشست تعیین نرخ بهره بانک رزرو استرالیا تقویت شده بود، اما در واکنش به این نشست سقوط کرده است. بانک رزرو استرالیا تغییری در سیاست‌های پولی اعمال نکرده و گفته که عجله‌ای هم برای کاهش حجم خرید اوراق قرضه یا افزایش نرخ بهره ندارد.

نفت خام

در بازار نفت خام، قیمت‌ها افزایش یافته‌اند. اوپک پلاس (OPEC+) انتظار کاهش فاصله عرضه و تقاضای جهانی نفت خام را دارد. قیمت سنگ‌آهن و مس هم افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران بر این باورند که افزایش قیمت‌ها در بازار کالا منجر به تشدید فشارهای تورمی خواهند شد. امروز نشست اوپک پلاس برای بررسی سیاست‌های تولید و عرضه نفت خام برگزار خواهد شد.

اخبار و تقویم اقتصادی روز

امروز شاخص های اقتصادی مهمی از انگلستان، آلمان، کانادا و آمریکا منتشر خواهند شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *