اقتصاد یورو تحت فشار مجدد کرونا

اقتصاد یورو تحت فشار مجدد کرونا

در روزهای اخیر بعضی از کشورهای اروپایی با مشکل شیوع مجدد کرونا مواجه شده اند و در حال وضع مجدد قوانین قرنطینه ای و منع رفت و آمد هستند. این وضعیت با توجه به اینکه هلند و آلمان دو اقتصاد قوی در حوزه یورو بشمار می آیند منجر به تضعیف هرچه بیشتر اقتصاد یورو و افت ارزش پولی این اتحادیه خواهند شد.

تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در هلند به 11 هزار و 200 نفر رسیده است که بالاترین عدد از زمان اوج شیوع کرونا میباشد. حتی آمار فوتی ها با 29 نفر در روز صعودی شده است.

در آلمان نیز آمار نشان میدهد که تعداد موارد ابتلا در هر 100 هزار نفر طی هفته اخیر به 289 نفر رسیده که بالاترین رقم ثبت شده در تاریخ این کشور است.

کاهش ارزش یورو و افت تقاضای نفت

تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد یورو و تعطیلی مجدد مشاغل و کسب و کارها موجب افت تقاضا و کاهش قیمت های نفت خواهد شد. همچنین تا قبل از این اتحادیه اروپا در شک نسبی به کاهش سیاست های حمایتی پولی قرار داشت اما با وضعیت موجود به ادامه سیاست های انبساطی و چاپ و تزریق مجدد پول به اقتصاد روی خواهد آورد که منجر به ادامه افت ارزش یورو در بازارهای بین المللی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال شاخص یورو

در نمودار داده های هفتگی زیر شاخص یورو با وجود اینکه خط روند بلند مدتی خود را شکسته است اما در پی اصلاح عمیق تر تا سطح حمایتی بعدی در محدوده ی 112 واحدی است زیرا داده های بنیادی نیز از این افت حکایت میکند. در صورت حمایت روی هرکدام از سطوح 114.50 و 112.0 واحدی قیمت میتواند به سمت اهداف بالاتر تا 123.50 واحد و بالاتر حرکت نماید.

اقتصاد یورو تحت فشار مجدد کرونا
برای مشاهده کیفیت بالاتر اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *