ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

تحلیل بنیادی اونس طلای جهانی

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو نشان می‌دهد که هم‌زمان با تشدید نوسانات بازارهای مالی، سرمایه‌گذاران خرد به آینده بازار طلا خوش‌بین شده‌اند. با این حال فعالین حرفه‌ای بازار معتقدند که معامله گران نباید روی طلا تمرکز کنند و به جای آن بایستی توجه خود را به نقره معطوف کنند. هفته گذشته قیمت نقره نزدیک به ۷ درصد رشد داشت. اکثر رشدهای هفته گذشته نقره در روزهای پنجشنبه و جمعه به دست آمده است.

این هفته ۱۶ فعال حرفه‌ای (Wall Street) در ارزیابی هفتگی سایت کیتکو (Kitco News) شرکت کرده‌اند. ۵۶ درصد شرکت‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که روند اونس طلای جهانی صعودی خواهد بود. ۱۹ درصد دیگر پیش‌بینی می‌کنند که روند نزولی خواهد بود و ۲۵ درصد دیگر هم پیش‌بینی می‌کنند که بازار بدون روند خواهد بود.

تمرکز فعالین بازار به حرکات قیمتی نقره باعث شده تا آمار مشارکت سرمایه‌گذاران خرد (Main Street) هم کاهش یابد. این هفته کمتر از هزار نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کرده‌اند. ۶۲ درصد طرفدار روند صعودی، ۲۱ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۸ درصد هم طرفدار روند خنثی بودند.

هفته گذشته سرمایه‌گذاران خرد و فعالین حرفه‌ای بازار انتظار داشتند که قیمت اونس طلای جهانی افزایش یابد. با این حال بازار بدون تغییر قابل‌توجهی به کار خود پایان داده است.

دیدگاه فعالین حرفه‌ای بازار

فیلیپ استراتیبل (Phillip Streible) استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures

“از نظر من روند میان‌مدت اونس طلای جهانی نزولی است و همه توجهات به بازار نقره است. نقره مثل یک ماشین مسابقه‌ای است که در حال سبقت گرفتن از طلاست.”

دارین نیوسام (Darin Newsom) تحلیلگر حرفه‌ای بازار طلا

این فعال حرفه‌ای هم بیشتر به بازار نقره تمرکز کرده است. “ما در شرایط تازه‌ای قرار گرفته‌ایم. هرج و مرج تمام بازارها را فرا گرفته و مسائل بنیادی دیگر اهمیتی ندارند. در حال حاضر همه نگاه‌ها به بازار نقره است.”

اوله هانسن (Ole Hansen) استراتژیست بازار کالا در Saxo Bank

این فعال حرفه‌ای گفته، هر چند که نوسانات قیمتی در بخش‌های خاصی از بازار محدود بوده‌اند، اما انتظار می‌رود که به زودی هرج و مرج در تمام بازارهای مالی مشاهده شود. “سؤال اصلی این است که آیا نوسانات فعلی می‌تواند صندوق‌های سرمایه‌گذاران را وادار کند تا خود را کمتر در معرض ریسک‌های بازار قرار دهند؟ آیا دوباره معاملات اهرمی کاهش خواهد یافت؟ می‌توان انتظار داشت که در میان‌مدت، اونس طلا دوباره در نقش پناهگاه امن سرمایه‌گذاران عمل کند.” هانسن معتقد است تا وقتی‌که بازار نتوانسته از مقاومت کلیدی ۱۸۹۰ دلاری عبور کند، روند اونس طلای جهانی خنثی خواهد بود.

جیم وایکوف (Jim Wyckoff) تحلیلگر ارشد تکنیکال در کیتکو

جیم وایکوف به خاطر جریانات ریسک گریزی بازارهای مالی معتقد است که روند اونس طلای جهانی در هفته پیش رو صعودی خواهد بود.

ریچارد بیکر (Richard Baker) سردبیر خبرنامه Eureka Miner’s Report

این فعال حرفه‌ای نسبت به روند اونس طلای جهانی در میان‌مدت بدبین است. او وضعیت بازار سهام آمریکا را با بازار اونس طلای جهانی مقایسه کرده است. “نسبت قیمت اونس طلای جهانی به شاخص سهام S&P 500 از ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ کف‌های قیمتی بالاتری را تشکیل داده و بازار طلا در مقایسه با بازار سهام رشد آرامی داشته است.

این روند در اواخر سال ۲۰۲۰ تحت فشار قرار داشت و اخیراً شکسته شده است. این خبر بدی برای بازار طلاست.” بیکر به نسبت قیمتی طلا به نقره هم واکنش نشان داده است.

او نگران است که سرعت رشد نقره باعث شده تا نسبت قیمتی طلا به نقره کاهش یابد و به نزدیکی متوسط ۱۰ ساله در ۷۰ برسد. این یعنی ارزش طلا نسبت به نقره کاهش یافته و به احتمال زیاد قیمت طلا را هم پایین خواهد کشید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بازارهای جهانی  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *