ادامه رکورد شکنی های قیمت سنگ آهن | 11 شهریور ماه 1399

ادامه رکورد شکنی های قیمت سنگ آهن | 11 شهریور ماه 1399

به نقل از کانال تلگرامی کامودیتی شاخص قیمت سنگ آهن در بنادر چین همچنان رکورد میشکند و با وجود بهبود عرضه، هنوز به آرامش نرسیده است. با اعمال محدودیت زیست محیطی بروی واحدهای تولید آگلومره در ناحیه تانگشان چین، به نظر میرسد قیمت گندله و عیارهای بالای سنگ آهن، بهتر از کنسانتره و عیار متوسط رشد کند. موجودی انبارهای سنگ آهن چین در بنادر این کشور فعلا در سطح 112.89 میلیون تن بوده و رشد 0.78 درصدی هفتگی را شاهد است که اندکی از نگرانی ها کاسته و به نظر میرسد به ثبات قیمتها در نقطه فعلی کمک کند. مسیر بعدی قیمت سنگ آهن تابع قیمت شمش و میلگرد در بازارهای داخلی چین خواهد بود و اگر قیمتها صعودی شود، سنگ آهن میتواند شاهد رشد تقاضا و قیمت باشد.

ادامه رکورد شکنی های قیمت سنگ آهن

در نمودار زیر همانطور که مشاهده میکنید قیمت سنگ آهن عیار 62 درصد تحویل بنادر چین پس از شکست کانال میان مدت زرد رنگ دوساله خود به سرعت به اندازه ارتفاع کانال قبلی رشد داشته و به سقف کانال دوم خود رسیده و از آن عبور کرده است. طبق دلایلی که در بالا ذکر شد به نظر میرسد همچنان شاهد صعود قیمت این فلز تا اعداد مقاومتی 130، 134 و 139 دلار باشیم و در صورت ریزش قیمت نیز سطوح کف حمایتی اعداد 116 و 110 دلار خواهند بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *