آخر هفته‌ی داغ بازارها در پیش است

آخر هفته‌ی داغ بازارها در پیش است

پایان هفته‌ی جاری، آمارهای مهمی در آمریکای شمالی منتشر می‌شود که می‌تواند مهم‌ترین بازارهای مالی در سطح جهان؛ من‌جمله انس جهانی طلا، بورس آمریکا، ارز دیجیتال و شاخص دلار را تحت تاثیر قرار دهد.

امروز ساعت 18:30 به وقت تهران، بانک مرکزی کانادا در مورد نرخ بهره تصمیم‌گیری می‌کند و بازار انتظار دارد نرخ بهره یک‌مرحله افزایش یابد و به 4.5 درصد برسد.

هفته‌ی گذشته آمار اشتغال در کانادا بهتر از انتظارات گزارش شد، همچنین تورم کانادا پایین‌تر از انتظارات و معادل 6.3 درصد گزارش شد، بنابراین در صورتی‌که بانک مرکزی کانادا در افزایش نرخ بهره تعلل کند، شاهد تضعیف دلار کانادا در مقابل دلار آمریکا خواهیم بود.

داده‌های اقتصادی آمریکا

روز پنج‌شنبه آمار سفارش کالاهای بادوام آمریکا و رشد فصلی تولید ناخالص داخلی آمریکا منتشر خواهد شد. انتظار این است که برخلاف دوره قبل، سفارش کالاهای بادوام افزایش یابد و رشد تولید در بُعد فصلی کاهش یابد. نتیجه‌ی نهایی ارقامی که منتشر خواهد شد، درصورتی‌که فاصله زیادی با انتظارات داشته باشد، شاخص دلار و انس طلا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نگاه فدرال رزرو به Core PCE

روز جمعه مهم‌ترین آماری که از راه خواهد رسید، آمار Core PCE یا همان خالص هزینه مصرف شخصی آمریکا است که فدرال رزرو نیز در تعیین نرخ بهره به آن توجه اساسی دارد. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که Core PCE معادل 0.3 درصد افزایش یابد.

در صورتی‌که رشد Core PCE بالاتر از انتظارات باشد، شاخص دلار تقویت خواهد شد و می‌تواند بازارهای مالی را با فشار فروش مواجه نماید. اما اگر ارقام مربوطه پایین‌تر از انتظارات باشد، آن‌گاه انتظار از فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره نیز کاهش می‌یابد و ریسک‌پذیری در بازارهای مالی را تقویت خواهد کرد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *