گزارش بازدهی و عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا از ابتدای سال تا پایان مردادماه 98

گزارش بازدهی و عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا از ابتدای سال تا پایان مردادماه 98

به گزارش سیگنال صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا یکی از ابزارهای راحت و بی دردسر برای سرمایه گذاری در طلا می باشد. این صندوق ها با سرمایه گذاری در سکه طلا، این امکان را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند تا بتوانند بدون تحمل ریسک های مختلفی که در معاملات طلا و سکه وجود دارد؛ بر روی این فلز گرانبها سرمایه گذاری کنند.

از جمله ریسک های سرمایه گذاری مستقیم در طلا می توان به هزینه نگهداری، امکان سرقت، تقلبی بودن و بالا بودن اختلاف قیمت در خرید و فروش اشاره کرد.

در حال حاضر صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا در کشورمان تنها به چهار صندوق محدود شده است. با این وجود ارزش سرمایه های تحت مدیریت در این صندوق ها حاکی از اقبال سرمایه گذاران به شیوه های نوین سرمایه گذاری در طلاست.

صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای لوتوس، با جذب بالاترین میزان سرمایه در صدر جدول صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا قرار گرفته است.

کل خالص ارزش دارایی (درصد) کل خالص ارزش دارایی (ریال) نام صندوق
46.61 % 3,022,785,106,050   صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای لوتوس
32.03 % 2,064,936,103,684 صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای کیان
15.98 % 1,035,170,496,949 صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای مفید (عیار)
5.38 % 349,995,157,149 صندوق سرمایه گذاری پشتوانه سکه طلای زرافشان امید ایرانیان

کل خالص ارزش دارائی ها در صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا

طبق اطلاعات نمودار زیر در چهار ماه ابتدایی سال، رابطه ای معکوس بین میزان بازدهی شاخص کل بورس تهران و صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا، برقرار بوده است.

صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا

شاخص کل بورس تهران در مدت چهار ماهه از ابتدای سال، بازدهی مثبت پنجاه درصدی را تجربه کرده است اما صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا، در همین مدت بازدهی منفی بین دوازده تا چهارده درصدی را ثبت کرده اند. گفتنی ست در این مدت، قیمت طلا در بازارهای جهانی با دویست و ده دلار افزایش همراه بوده است و از قیمت 1313 دلار تا محدوده قیمت 1525 دلار رشد کرده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *