چطور گروه محصولات شیمیایی به صف فروش رسید؟!

چطور گروه محصولات شیمیایی به صف فروش رسید؟!

اواسط بازار امروز، خبری منتشر شد که طبق آن متانول، اوره و پلی اتیلن مشمول مالیات بر صادرات شدند. عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اعضای کمیسیون تلفیق تصمیم گرفتند که موادی همچون قیر، متانول، اوره و پلی اتیلن را با ذکر نام در تبصره 6  لایحه بودجه اضافه کنند تا این مواد نیز در کنار فهرست دولت، مشمول مالیات بر درآمد صادراتی شوند.
پس از مخابره این خبر به بازار، گروه محصولات شیمایی که در روزهای گذشته هم حال و روز خوبی نداشت با فشار فروش مضاعفی مواجه شد. این فشار فروش علاوه بر گروه محصولات شیمیایی، به سایر نمادهای بازار نیز منتقل شد به طوری که در پایان معاملات امروز، 90 درصد بازار در دامنه منفی و 50 درصد از بازار نیز در صف فروش قرار داشتند.

تصویر زیر نقشه گروه محصولات شیمایی را در پایان بازار امروز نشان می دهد.

نقشه محصولات شیمیایی

در این گروه تنها نمادهای شرنگی، پاکشو و شمواد در دامنه مثبت قرار داشتند و نمادهای تولید کننده متانول مثل زاگرس، شخارک و اوره مانند خراسان، شپدیس، شفن، شیراز در صف فروش قرار گرفتند و سایر نمادهای این گروه را نیز تحت تاثیر قرار دادند.

در پایان بازار، در حالی که ارزش معاملات خرد کمتر از 3 هزار میلیارد تومان بود و حدود 800 میلیارد نیز خروج پول حقیقی ها از بازار را شاهد بودیم، گروه محصولات شیمایی با 166 میلیارد تومان، در صدر بیشترین خروج پول از گروه ها قرار داشت.

همچنین، در پایان معاملات امروز، سرانه خرید میانگین در این گروه 11 میلیون تومان و سرانه فروش نیز 26 میلیون تومان بود که نشان می دهد فروشندگان 2.3 برابر قدرت بیشتر از خریداران را داشتند.

چارت زیر وضعیت تکنیکال شاخص گروه محصولات شیمیایی را پس از معاملات امروز نشان می دهد:

نمودار تحلیل تکنیکال
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

شاخص گروه محصولات شیمایی در یک کانال صعودی قرار دارد که نتوانست از سقف 115 هزار واحد عبور کند و سپس دچار ریزش شده است. در صورت ادامه فشار عرضه ها در این گروه، محدوده 83 هزار واحد در کف کانال، مهمترین محدوده حمایتی آن می باشد که حدود 15 درصد با آن فاصله دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *