گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 7 تیر ماه 1399)

شاخص بورس تهران امروز با رشد 46 هزار واحدی عدد 1 میلیون و 466 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با رشد 9 هزار واحدی به عدد 441 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 5 میلیارد سهم طی 1.1 میلیون داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 9542 میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 3.3 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که شاهد بازگشایی صندوق دارای یکم در قیمت 21 هزار تومان بودیم. همچنین نماد انرژی برای اولین بار در بازار دوم بورس بازگشایی شد. شروع بازار امروز بدلیل اختلاف سفارش گیری از ساعت 10 صبح شروع  و  ساعت 13 به پایان رسید.

ارزش خالص معاملات بورس 9246 میلیارد تومان بوده است و ارزش صفوف خرید در پایان بازار 5810 میلیارد تومان می باشد. مادامیکه ارزش خالص معاملات همراه با صفوف خرید بیش از 9000 میلیارد باشد می توان انتظار بازار پویا و عدم ریزش شدید را از بازار داشت.

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.466.275441.610192.285
درصد رشد شاخص کلدرصد رشد شاخص هم وزندرصد رشد سود خالص
3.302.220.05-
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
595425.487.302
30.266.0512.03

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهامحجم معاملات(میلیون)ارزش معاملات(میلیارد)قیمت پایانی(ریال)درصد تغییرات قیمتقیمت آخرین معامله(ریال)
وبملت1313241247401.924600
وتجارت1070309228904.72890
چکاپا2522911115253-11404
حفاری1322562192802.719010

بالاترین نوسانات قیمتی سهام در روز

نام سهامبالاترین قیمتپایین ترین قیمتدرصد تغییراتارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان
کگهر4714542655104053631
شفن30817027883010828680
سهرمز260802360010152765
پاسا37060335501083182

بیشترین درصد افزایش و بیشترین درصد کاهش قیمت در روز

بیشترین درصد افزایش و بیشترین درصد کاهش قیمت در روز

کگهر: بازگشایی پس از مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام.

شنفت: بازگشایی پس از مجمع عمومی عادی سالانه.

فالوم: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص فروش هادی هاگ.

نماد های تاثیر گذار بر شاخص کل بورس

نماد های تاثیر گذار بر شاخص کل بورس

توضیحات: تقسیم بندی بر مبنا ارزش معاملات شرکت می باشد و اعداد میزان تاثیر گذاری بر شاخص کل را نمایش می دهد.

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس در طی هفته

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس در طی هفته

توضیحات: ارزش خالص بورس و فرابورس از کسر ارزش معاملاتی صندوق ها،  اوراق و معاملات بلوک از ارزش بورس و فرابورس بدست می آید.

مقایسه ارزش معاملات صف های خرید و فروش

مقایسه ارزش معاملات صف های خرید و فروش

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1. براساس اعلام بانک تجارت، مراحل پذیرش تامین سرمایه کاردان به بورس در حال انجام است و شاهد عرضه اولیه آن خواهیم بود.
  2. رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: از آغاز شیوع کرونا تا پایان خردادماه 60 هزار میلیارد ریال به حوزه هتلداری کشور خسارت وارد شده است.
  3. مدیرعامل شرکت پتروشیمی ‌شیمی‌ بافت از عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار سرمایه خبر داد.
  4. سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از مصوبه شورای پول و اعتبار برای بازگرداندن واحدهای تولیدی تملک شده با شرایط آسان، به صاحبان اولیه آنها خبر داد.
  5. بانک مرکزی سقف خرید ارز به صورت اسکناس در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز را از ۲۰۰ هزار دلار به ۳۰۰ هزار دلار در روز افزایش داد.
  6. معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی شکایت مودیان به شورای عالی مالیاتی خبرداد.
  7. رئیس کل سازمان بورس، گفت: در جلسه اخیر شورای‌عالی بورس مقرر شد طی دو سه روز آینده تفاهمنامه‌ای امضا شود تا اقداماتی که ارتباط بین بازار سرمایه و سازمان ثبت اسناد را شکل می‌دهد، انجام پذیرد و با سهولت و سرعت زیاد انجام شود.
  8. نتیجه نظرسنجی این هفته کیتکو درباره تغییرات نرخ طلا در هفته پیش رو هر دو گروه سرمایه‌گذاران و تحلیلگران معتقدند نرخ طلا هفته آینده رشد خواهد کرد.
  9. وزیر نفت گفت: بنزین را به قیمت روز به ونزوئلا فروختیم و بخشی از پول آن هم‌اکنون در کشور است.
  10. مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین گفت: نخستین شتاب‌دهنده حوزه معدن و صنایع معدنی تیر ماه با عنوان صدرفردا فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند.
  11. رئیس جمهور بر زمان بندی شفاف عرضه اوراق مالی برای جذب مشارکت فعالان اقتصادی در بازار تولید و سرمایه تاکید کرد.
  12. رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مسئولان قضایی: مبارزه با فساد بدون ملاحظه و تعدی و فقط بر مدار حق، عدل و قانون/ حرکت مبارزه با فساد از زمان آقای لاریجانی آغاز شد/ تنها راه مقابله با ویروس فساد، قطع دست مفسد است.
  13. بانک یوکو هند در حال مذاکره با وارد کنندگان هندی برای گسترش تجارت با ایران در بخش‌های غیرنفتی با استفاده از مکانیسم روپیه- ریال است.
  14. بر اساس اطلاعیه بورس اوراق بهادار تهران نماد شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین با نماد «سیتا» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. همچنین در اطلاعیه ای دیگر اعلام شد : شرکت لیزینگ پارسیان با توجه به مصوبه ۵ بهمن ماه سال گذشته هیئت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، در بازار دوم بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.
  15. مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس، علت تاخیر در آغاز معاملات امروز بازار سرمایه را اشکال در نمایش سامانه سفارشگیری کارگزاری ها (نامک) دانست.
  16. مدیر امور مالی بورس کالای ایران از راه اندازی سامانه اطلاع رسانی سهامداران برای سهولت در ارایه خدمات به سهامداران شرکت و رونمایی از این سامانه همزمان با برگزاری مجمع عادی سالیانه این بورس در تاریخ ۸ تیرماه ۹۹ خبر داد.
  17. حسن قالیباف اصل در خصوص تصمیمات جلسه شورای عالی بورس گفت: به تفاهماتی در حوزه ارتباط با سازمان ثبت اسناد و املاک رسیدیم و خوشبختانه بحث‌هایی مطرح و مقرر شد میز خدمت ویژه در بازار سرمایه با این سازمان داشته باشیم.
  18. شرکت پتروشیمی کازرو(شکازرون) با توجه به عدم رفع ابهام تا 18 تیر ماه 1399 به تعلیق درآمد.
  19. شرکت پتروشیمی ممسنی(ممسنی) با توجه به عدم رفع ابهام تا 18 تیر ماه 1399 به تعلیق درآمد.
  20. شرکت حمل و نقل توکا(حتوکا) از انعقاد قرارداد عملیات جمع آوری، بارگیری، حمل و تخلیه سرباره های زیر کوره های قوس الکتریکی فولاد مبارکه به مبلغ 86.760 میلیون ریال  خبرداد.
  21. شرکت مبین وان کیش(اوان) در خصوص انعقاد سپید نامه فروش توکن شارژ با شرکت فناوری‌های اطلاعاتی و مالی توزیع‌شده یکتا ققنوس پارس (تنها شرکت دارای مجوز تولید رمز ارز دیجیتال در کشور ) توضیحات زیر به استحضار می رسد: بخش عمده‌ای از مشترکین اپراتورهای ارتباطات همراه از روش پیش‌پرداخت برای پرداخت هزینه‌های مکالمه و دیتای مصرفی خود استفاده می‌کنند و سالانه نیاز به خرید مبلغ قابل‌توجهی شارژ تلفن همراه دارند. این مشترکان در حال حاضر شارژ موردنیاز خود را از طریق کدهای USSD یا نرم‌افزارهای موبایل، یا روش‌های دیگر به‌صورت کد شارژ یا شارژ مستقیم(Top UP) خریداری می‌کنند و بدین ترتیب نیاز خود را مرتفع می‌نمایند. فارغ از اینکه این شارژ را از چه روشی خریداری کنند، می‌بایست در ابتدای فرآیند خرید، اپراتور مربوط به آن را انتخاب نمایند و شارژ خود را صرفاً در همان اپراتور هزینه کنند. توکن شارژ 100.000 ریالی مبین‌وان به دارنده توکن این امکان را می‌دهد که ابتدا توکن موردنظر خود را خریداری کرده و سپس با انتخاب اپراتور، مشخص کند که این شارژ در شبکه کدام‌یک از سه اپراتور موبایل کشور هزینه گردد. همچنین این توکن ها قابلیت تبدیل به ارزهای دیجیتال و انتقال از کیف پول یک فرد به کیف پولهای چند شخص را دارا می باشد.        
  22. بانک پارسیان(وپارس) از فروش ملک واقع در تهران بلوار کشاورز به شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با مبلغ 330 میلیارد تومان خبر داد.
  23. افزایش سرمایه 330 درصدی شرکت صنعتی مینو(غصینو) از محل مازاد تجدید ارزیابی ها در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.
  24. با توجه به قطع همکاری شرکای تجاری خارجی شرکت پارس خودرو و وجود ظرفیت بلا استفاده در شرکت مذکور، شرکت سایپا بعنوان سهامدار عمده در نظر دارد اقدام به انتقال خط تولید محصول “کوئیک آر” و سایر محصولات خانواده R گروه سایپا به شرکت پارس خودرو به مدت ده سال نماید تا با استفاده از ظرفیتهای موجود، تولید و فروش محصولی جدید با برند شرکت پارس خودرو صورت پذیرد. لازم بذکر است در حال حاضر شرکت سایپا با تولید محصولات خانواده X100 ، X200 و کوئیک، از تمامی ظرفیتهای موجود خود استفاده نموده و انتقال خطوط کوئیک آر خللی در روند تولید و فروش این شرکت ایجاد نمی‌نماید.  
  25. شرکت سیمان تهران(ستران) از افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی ها خبر داد.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • با سلام و احترام
    بنده تازه وارد بورس شدم و حدود 80 میلیون پول دارم که میخوام در یک کارگزاری سهم بخرم و به نوعی کسب درآمد کنم. متاسفانه هرچقدر تلاش میکنم و ساعت 8:30 هم برای خرید اقدام میکنم جایگاه من با اینکه تک رقمی هست اما تا آخر زمان معاملات در همون جایگاه میمونه و بعدش مینویسه منقضی شد. از قطعی های مکرر کارگزاری که بگذریم میخواستم بدانم چه ترفندها و عواملی در خرید سهم موثر است؟

    مثلا میخوام یک سهم بخرم که کمترین قیمتش 2000 تومن و بیشترین قیمتش 2200 تومن هست.
    من باید چه عدیی رو بزنم تا سهم برام خریداری و ثبت بشه؟

    لطفا راهنمایی کنید که من چطوری میتونم سهم بخرم که ننویسه منقضی و انجام بشه؟ خواهش میکنم محض رضای خدا بنده مبتدی رو راهنمایی کنید.