گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 7 اردیبهشت ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 7 اردیبهشت ماه 1399)

شاخص بورس تهران امروز با افزایش 28  هزار واحدی عدد 797 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افزایش 6 هزار واحدی به عدد 267 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 9 میلیارد سهم طی 1.4 میلیون داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 12144  میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 3.69 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز کار خود را با تقاضا و صف خرید در اکثر نمادها آغاز نمود. ولی با گذشت زمان بیشتر صف های خرید عرضه شد ولی جریان نقدی زیاد موجود در بازار مانع از ریزش و افت اکثر نماد ها شد. همچنان تقاضا گروه خودرو و بانک و پالایشی به دلیل عرضه سهام دولت در غالب صندوق و نقد شوندگی این سهام ها مشهود بود. و نگاه همگان به بانک تجارت به عنوان لیدر بازار بود. با گذشت زمان اندکی از صف های فروش جمع و تعداد از آنها به صف خرید رسید. ارزش معاملات امروز به طور چشم گیری نسبت به هفته های گذشته افزایش یافت.

 از خبر های تاثیر گذار در بازار امروز می توان به فراخوان عرضه نخستین صندوق دولت در غالب سهام بانکی از 14 اردیبهشت لغایت 31 اردیبهشت ماه اشاره نمود. همچنین افسانه اروجی از عرضه اولیه غگیلا در روز چهارشنبه در صورت ارائه صورت های مالی شرکت خبر داد.

ارزش بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 7 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه ارزش صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 7 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 7 اردیبهشت ماه 1399)

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس وفرابورس

نام نمادمیزان تاثیر مثبت بر شاخص کل بورسنام نمادمیزان تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس
فولاد3737میدکو53
فارس2434صبا42
خگستر1475شگویا40
فملی1411هرمز23

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهامحجم معاملات (میلیون)ارزش معاملات (میلیارد)قیمت پایانی (ریال)قیمت آخرین معامله (ریال)
شبندر26335051332413332
وبملت25534621356413564
چکاپا10824952293422985
شتران234221194189433

بلوک های مهم صورت گرفته در معاملات امروز

نام سهمحجم معاملات (میلیون)ارزش معاملات (میلیارد)قیمت معامله بلوک (ریال)قیمت اخرین معامله (ریال)
تاپیکو 2335268079778150
تاصیکو219919911000610026

بیشترین درصد افزایش

نام سهامدرصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبلارزش معاملات (میلیارد)  قیمت پایانی (ریال)  قیمت آخرین معامله (ریال)  
خگستر109204727292746
رتاپ334371457515260
وبهمن3211893289607
کترام254662191222500
دیران22.7782201821850
لوتوس201961034110662

خگستر: بازگشایی پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه.

رتاپ: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص انعقاد قرار داد با شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش.

وبهمن: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص فروش 4 درصد از شرکت سرمایه بهمن توسط شرکت تحت کنترل داد وستد آریا.

کترام: بازگشایی پس از افشای اطالاعات با اهمیت در خصوص تغییر بیش از ده درصد نرخ فورش محصولات.

دیران: بازگشایی پس از مجمع عمومی عادی سالانه.

لوتوس: بازگشایی پس از مجمع عمومی عادی سالانه.

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1.  افسانه اروجی درباره آخرین برنامه های فرابورس برای ورود شرکت های جدید و عرضه اولیه سهام گفت: در نظر بود چهارشنبه  این هفته ۲۰ درصد از سهام  پگاه گیلان در بازار دوم معاملات عرضه اولیه شود اما به دلیل لزوم ارایه صورت های مالی ۱۲ ماهه حسابرسی نشده ، عرضه اولیه آن تا امروز نهایی نشده است . وی ادامه داد: بنابراین شاید چهارشنبه این هفته ، عرضه اولیه این شرکت ۲۰ میلیارد تومانی با نماد “غگیلا” انجام شود که این موضوع تا عصر امروز و شاید امشب مشخص می شود . این مقام مسئول افزود: لاستیک یزد با سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی هم در نوبت عرضه اولیه است و از دو هفته پیش قرار بود تکلیف مطالبات ارزی را نهایی کند اما به گفته مدیران این شرکت به دلیل شرایط فعلی و متاثر از کرونا ، نهایی نشده است. بر همین اساس انتظار می رود با توجه به مشخص شدن روش تسویه مطالبات ارزی توسط هیات دولت ، “پیزد” چهارشنبه آینده یا دو هفته دیگر با ۱۰ درصد وارد فرابورس شود. اروجی درباره عرضه اولیه ۵ درصد سهام آریاسول نیز توضیح داد: ابهام در درصد عرضه اولیه سهام “آریا” بر طرف شده و این شرکت با حدود ۲۳۰ میلیون سهم عرضه اولیه خواهد شد اما با توجه به تغییر قیمت نفت ، باید نرخ جدید خوراک اتان این شرکت هم توسط مجموعه وزارت نفت نهایی شود. وی ادامه داد: مدیران این شرکت ۴۸۵ میلیارد تومانی هم درحال انجام پیگیری ها و تعیین تکلیف این متغیر موثر بر درآمد هستند و باید منتظر نتیجه رایزنی ها و اعلام رقم قطعی نرخ خوراک بود تا زمان عرضه اولیه آن مشخص شود.
  2. تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت ۴۹ شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۶۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال است. بر این اساس با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و در حال حاضر به ۳۷۰۱ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال رسیده است و این موضوع نشان از ۱۴ برابر شدن ارزش سهام عدالت مشمولان دارد.
  3. وزارت اقتصاد طی اطلاعیه ای، فراخوان واگذاری و پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) «واسطه گری مالی یکم» را منتشر کرد. این وزارتخانه از طریق این واگذاری، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، باقیمانده سهام خود در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه های البرز و اتکایی امین را واگذار خواهد کرد. ویژگی بارز این واگذاری، بهره مندی کلیه ایرانیان، از تخفیف ۲۰ درصدی است. سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی)، بیست میلیون ریال (دو میلیون تومان) تعیین شده است. پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد. پذیره نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) از طریق کارگزاری های بورس و سامانه های آنلاین معاملاتی و درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب و برای اشخاص فاقد کد بورسی، از طریق درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب صورت می پذیرد. شروع پذیره نویسی از تاریخ 14/02/1399 و پایان پذیره نویسی 31/02/1399خواهد بود.
  4. معاون اول رییس جمهور گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی که در امر حمایت و کمک رسانی به آسیب دیدگان کرونا مشارکت می کنند، در صورتی که کمک هایشان به حساب های مشخص شده توسط وزارت رفاه واریز شود، از امتیازات مالیاتی برخوردار می شوند.
  5. آیین بهره برداری از سامانه احراز هویت سجام در شعب منتخب بانک صادرات با حضور حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات، حسین فهیمی مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی و مهدی کباری مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات برگزار شد. لازم به ذکر است که شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار است تا مسئولیت احراز هویت را به ۳ هزار شعبه بانک ها بسپارد.
  6. مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر خبر داد: پروژه بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت خطوط 5 تا 7 کنسانتره شرکت گل‌گهر در 3 فاز مجزا در حال اجراست و ‌نخستین مرحله در بهار سال امسال راه‌اندازی می‌شود.
  7. رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار استان تهران هشدار داد، ۱۵ میلیون قطعه جوجه به دلیل نبود مشتری، کشته شدند و به زودی هزاران قطعه مرغ نیز به دلیل نبود مشتری، زنده به گور خواهند شد.
  8. معاون اول رییس جمهور در پاسخ به نامه رئیس اتاق بازرگانی تهران که در آن راهکارهایی برای ادامه حیات بنگاه های اقتصادی در دوره کرونا پیشنهاد شده بود، از وزیر اقتصاد خواست با توجه به اهمیت پیشنهادهای ارائه شده از سوی اتاق تهران، نسبت به حل موارد درخواست شده اقدام کند.
  9. شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد: با رایزنی‌های این شرکت با بانک های دولتی و خصوصی، به زودی بیش از 3 هزار شعبه بانک ها مسئولیت احراز هویت سهامداران بازار سرمایه را برعهده خواهند گرفت که این امر می تواند گام مهمی در سهولت احراز هویت سهامداران ایفا کند.
  10. شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی(بکام) از تامین کابل مخابراتی خاکی و کانالی به مخابرات سوریه به ارزش 130 میلیارد تومان خبر داد.
  11. شرکت مهندسی تکنو تار(تکنو) از تحصیل شرکت سیمان خوزستان به مبلغ 2.6 میلیارد تومان خبر داد.
  12. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که به بازار سرمایه ورود می‌کنند به ویژه تازه واردها از شرکت‌های مشاوره، سبدگردان سهام و ظرفیت صندوق‌های سرمایه گذاری در خرید و فروش استفاده کنند.
  13. وزیر کشور با تاکید بر این که صیانت از وضعیت موجود تولید، برای ما اولویتی مهم است از استانداران خواست ضعف‌ها و آسیب‌ها را با نگاه باز و واقعا کارشناسانه ببینند و نسبت به رفع آنها در سال ۹۹ اقدام کنند.
  14. انجمن جهانی فولاد گزارش کرد: میزان تولید فولاد خام ایران طی ۳ ماهه نخست ۲۰۲۰، در شرایط کاهش ۱.۴ درصدی فولاد جهانی، ۱۳.۲ درصد رشد یافت.
  15. شرکت  پارس سرام(کسرام) در غالب افشای اطلاعات با اهمیت خبر از افزایش 2788 درصدی داد که 1500 درصد آن از تجدید ارزیابی و مابقی از محل مطالبات و آورده نقدی می باشد.
  16. شرکت سیمان شمال(سشمال) از مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت در تاریخ 17 اردیبشهت ماه خبر داد.
  17. شرکت تولیدی لنت ترمز ایران(خلنت) از مجمع عمومی عادی فوق العاده این شرکت به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره خبر داد.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *