شدت گرفتن بحران برق و گاز در اروپا

شدت گرفتن بحران برق و گاز در اروپا

در هفته جاری اروپا همچنان با کمبود گاز طبیعی و برق دست و پنجه نرم میکند. اتحادیه اروپا از تحریم خط لوله گاز نورد استریم 2 که از روسیه به آلمان کشیده شده است بسیار آسیب دیده و با کمبود گاز مواجه است.

این گرانی گاز در اروپا به تورم در هزینه های خانوار منجر خواهد شد و آثار آن در داده های اقتصادی این حوزه ظهور خواهد کرد. این تورم منجر به افزایش هزینه های گرمایش منازل و افزایش هزینه تولید برق برای خانوار خواهد شد.

از طرف دیگر تصمیمات دولت روسیه و احتمال حمله به اوکراین فضای سیاسی را متشنج تر خواهد کرد و ممکن است مشکل بیشتری بر سر راه تامین گاز اروپا بوجود بیاید.

یکی از عمده دلایل مشکل انرژی در اروپا مربوط میشود به تمرکز بیش از حد این اتحادیه بر روی انرژی های پاک و تجدید پذیر که تامین انرژی برق در این حوزه را با مشکل های فراوانی روبرو کرده است. در حال حاضر بسیاری از صنایع مصرف کننده گاز در اروپا تعطیل شده اند و بازار هدف خود را به سایر کشورها واگذار نموده اند.

طی سال جاری از ابتدای 2021 قیمت گاز در اروپا 600 درصد رشد داشته است و هم اکنون قیمت گاز اروپا به بیش از 10 برابر قیمت های گاز در آمریکا رسیده است. قیمت گاز در آمریکا در حال حاضر 3.8 دلار بر هر میلیون بی تی یو بوده اما در اروپا این قیمت ها به بالای 40 دلار بر هر میلیون بی تی یو رسیده است.

کشورهای اروپایی با بالاترین قیمت برق در تاریخ با رنگ تیره در نمودار زیر مشخص شده اند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *