تحلیل شاخص اس اند پی 500 (S&P500)

تحلیل شاخص اس اند پی 500 (S&P500)

بزرگترین شاخص بورسی آمریکا از گزند ترس موجود در بازارهای مالی دور نمانده و سیاست های انقباضی بانک مرکزی این کشور باعث شده دلار تقویت شود و ریزش بازار سهام را شاهد باشیم. این شاخص از اوج قیمتی 4819 واحد تا کنون افت تقریبا 9 درصدی را تجربه کرده و باید از فردا دوشنبه همگام با شروع هفته کاری شاهد حمایت از این شاخص خواهیم بود یا خیر.

تحلیل تکنیکال شاخص اس اند پی 500

این شاخص در نمودار داده های روزانه زیر از اوج 4819 دلاری افت سنگینی را تجربه کرده و در ادامه در صورت حمایت نشدن از ابتدای هفته کاری میتواند ریزش های بیشتری را نیز تجربه کند. در این نمودار یک الگوی کنج صعودی را داشتیم که از کف الگو شکست انجام شده است. نزدیکترین حمایت پیش روی قیمت عدد 4300 واحد است و قیمت میتواند با پولبک به کف الگوی کنج مجددا ریزش کرده و روی حمایت قوی مورب آبی رنگ قرار بگیرد.

در سناریوی صعودی با احتمال بیشتر قیمت میتواند از روی خط مورب آبی مجددا صعودی شده و به سمت اهداف بالاتر در 4530 و 4715 واحد حرکت نماید.

اما در سناریوی بدبینانه نزولی با احتمال کمتر در صورت از دست رفتن حمایت مورب آبی رنگ شرایط ریزش های سنگین تر تا سطوح عمیق در 3735 واحد نیز فراهم خواهد شد.

نمودار تکنیکال شاخص اس اند پی
جهت مشاهده ی نمودار روزانه با کیفیت بهتر کلیک کنید
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران