پلاتین ؛ جامانده بازار کامودیتی با آینده ای روشن | 11 شهریور ماه 1399

پلاتین ؛ جامانده بازار کامودیتی با آینده ای روشن | 11 شهریور ماه 1399

آخرین اخبار واصله از خبرگزاری بلومبرگ حاکی از آن است که بیش از 600 هزار اونس پلاتین به صندوق های ETF  اضافه شده است و تقاضای سرمایه گذاران در حال افزایش است.

به گفته مدیر صندوق سرمایه گزاری Wisdom Tree رشد تقاضای پلاتین از سوی سرمایه گذارانی است که از صعود طلا و نقره جامانده اند و یا آن دسته از افرادی که به دنبال ذخیره سودهای خود در طلا و نقره اند. این دسته از سرمایه گذاران به دنبال بازار جدید و جامانده ای هستند که به نظر تحلیلگران پلاتین این ارزش سرمایه گذاری را داراست.

قیمت طلا امسال 29 درصد رشد کرده است در حالی که قیمت پلاتین 3 درصد نزول داشته و رشدی ثبت نکرده است. همانطور که در نمودار زیر میبینید قیمت اونس پلاتین از اواخر فوریه 2020 پس از برخورد به سقف کانال نزولی 10 ساله خود دچار ریزش شد که در ماه بعد یعنی مارس2020 همزمان با شیوع کرونا افت شدیدتری را شاهد بود. هم اکنون پس از گذشت چند ماه نمودار قیمت توانسته افت های قبلی را تا حدود زیادی جبران نماید و اکنون حوالی 950 دلار در اونس معامله میگردد که بازهم زیر قیمت های قبل بحران قرار دارد.

همانطور که در بالا ذکر شد و در صورت اقبال جمعی سرمایه گزاران در بازار جهانی و شکست از سقف کانال نزولی قیمت این فلز ارزشمند میتواند دوباره به سطوح بالای قیمتی در مقاومت های 1170 و 1500 دلار برسد و چنانچه دوباره از سقف کانال ریزش رخ دهد سطوح حمایتی اعداد 900 و 800 دلار خواهند بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *