بررسی وضعیت بنیادی شرکت پشم شیشه ایران (کپشیر)

بررسی وضعیت بنیادی شرکت پشم شیشه ایران (کپشیر)

شرکت پشم شیشه ایران قدیمی ترین شرکت در زمینه تولید انواع عایق های حرارتی و رطوبتی می باشد. تولید شرکت در دو کارخانه مجزا در شهرهای شیراز و کرج انجام می شود. در واحد شیراز پشم شیشه تولید می شود و واحد اشتهارد کرج مخصوص تولید ایزوگام است.

شرکت در مجموع شش ماهه سال جاری 40 میلیارد تومان فروش داشته است که بیش از نیمی از آن مربوط به فروش پشم شیشه بوده است. نمودار زیر سهم هر یک از کالاها در فروش شش ماهه شرکت را نشان می دهد.

بررسی وضعیت بنیادی شرکت پشم شیشه ایران (کپشیر)

نرخ فروش نیز در شرکت با رشد بالایی همراه بوده است. در فروردین نرخ فروش پشم شیشه و ایزوگام به ترتیب 70 و 103 میلیون ریال بوده است. این در حالی است که شهریور این نرخ ها به 81 و 171 میلیون ریال رسیده است. همانطور که گفته شد، شرکت در شش ماهه به فروش 40 میلیلرد تومانی رسیده است در حالی که این رقم در دوره مشابه قبل 27 میلیارد تومان بوده است. اما از نظر فروش مقداری شرکت نسبت به شش ماهه سال 97 با افت روبرو است که البته افزایش نرخ چشمگیر موجب جبران آن شده است. نمودار زیر مقدار فروش هر کدام از کالاهای شرکت در نیمه اول سال های 97 و 98 نشان می دهد.  مسئله افت مقداری در سال 98 نسبت 97 در اکثر شرکت هایی که فروش داخلی دارند مورد انتظار است. علت آن مربوط به هیجانات مربوط به تغییر نرخ ارز و افزایش تقاضا برای خرید کالا می باشد. در سال جاری با توجه به آرامش نسبی در بازار ارز، تقاضای هیجانی در بازار وجود ندارد.

بررسی وضعیت بنیادی شرکت پشم شیشه ایران (کپشیر)

کپشیر در سه ماهه موفق شده است به ازای هر سهم 12 تومان سود بسازد. با توجه به افزایش نرخ و درآمد شرکت، پیش بینی می شود در شش ماهه سود به 30 تومان به ازای هر سهم برسد. همچنین برای کل سال سود شرکت در حالت منطقی و با وضعیت فعلی می تواند به 73 تومان برسد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *