واکنش بازارهای مالی به استقرار بایدن در مسند ریاست جمهوری

واکنش بازارهای مالی به استقرار بایدن در مسند ریاست جمهوری

شاخص های سهام

شاخص‌های سهام جهانی به اوج تاریخی جدیدی صعود کرده‌اند. سرمایه‌گذاران به بسته مالی و پیشنهادی بایدن و همچنین بهبود اقتصاد اول دنیا خوش‌بین هستند. در این میان گزارش مالی شرکت‌های سهامی هم خوب بوده است. در بازار ارزی، به دلیل جریانات ریسکی تقاضا برای دلار آمریکا پایین آمده است.

شاخص‌های سهام آسیایی برای سومین روز متوالی رشد کرده‌اند. بازار سهام چین عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشته است و شاخص سهام هنگ‌کنگ هم برای اولین بار از ماه مه سال ۲۰۱۹ به ۳۰ هزار واحد رسیده است. شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم بعد از رشد دیشب بورس نیویورک در محدوده مثبتی قرار دارند. واکنش دیروز شاخص سهام S&P ۵۰۰ به ورود بایدن به کاخ سفید بهترین واکنش به ورود رئیس‌جمهور جدید به کاخ سفید از سال ۱۹۳۷ تا به امروز بوده است. بازار سهام آمریکا از رئیس‌جمهور جدید استقبال کرده است. شاخص سهام نزدک (NASDAQ) هم بیش از ۲ درصد جهش کرده است.

در چین سه شرکت بزرگ حاضر در صنعت فناوری و ارتباطات خواستار بازنگری در تصمیمات بورس سهام نیویورک شده‌اند. بورس سهام نیویورک به دستور ترامپ این سه شرکت بزرگ را از لیست خود حذف کرده بود.

اونس طلا

روز گذشته با استقرار جو بایدن و شروع روند کاری جدید در کاخ سفید با افت مجدد شاخص دلار شاهد افزایش انس جهانی طلا از قیمت 1835 تا قیمت 1870 دلار به میزان 35 دلار (1.7 درصد رشد) بودیم که میتواند نشان دهنده ادامه روند صعودی طلا در دوران بایدن و سال جدید میلادی باشد.

بازار نفت خام

در بازار نفت خام شاهد افت قیمت‌ها هستیم. نگرانی‌ها از کاهش تقاضای جهانی نفت خام به خاطر محدودیت‌های کرونایی باعث افت قیمت نفت شده است.

تقویم اقتصادی

امروز نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن هم برگزار شد و تغییری در سیاست‌های پولی ژاپن اعمال نشد. در استرالیا هم با کاهش نرخ بیکاری این کشور شاهد تقویت ارزش دلار استرالیا هستیم.

دیروز در نشست بانک مرکزی کانادا هم تغییری در سیاست‌های پولی اعمال نشد، اما بانک مرکزی کانادا نسبت به چشم‌انداز اقتصادی این کشور خوش‌بین بود، به همین دلیل دلار کانادا تقویت شد. امروز نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را در پیش داریم.

امروز تمرکز بازار به نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی اروپا و داده های اقتصادی آمریکا خواهد بود.

بررسی و تحلیل روزانه بازارهای جهانی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *