عملکرد صندوق های مختلط در مقایسه با شاخص کل در خرداد ماه 99

عملکرد صندوق های مختلط در مقایسه با شاخص کل در خرداد ماه 99

در این گزارش میزان بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مختلط در یک ماه اخیر (خردادماه 99) با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس مقایسه شده است.

صندوق های سرمایه گذاری “آرمان سپهر آشنا“، “ارمغان یکم ملل“، “مشترک پارس“، “ثروت آفرین پارسیان” و “مشترک نواندیشان” در خردادماه 99 بالاترین بازدهی را در بین صندوق های سرمایه گذاری مختلط کسب کردند.

صندوق های مختلط، حد وسط صندوق های درآمد ثابت و سهامی

بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مختلط، حد وسطی از میزان رشد بازار سرمایه که ریسک بالایی دارد و اوراق بهادار کم ریسک نظیر اوراق بدهی می باشد. عملکرد این صندوق ها برآیندی از دو ابزار مالی کم ریسک و پرریسک خواهد بود.

با توجه رشد بازار بورس و کاهش درصدهای سپرده های بانکی انتظار می رود که عملکرد صندوق های مختلط تحت تاثیر رشد قیمت سهام بالاتر روند و همچنین با توجه به افت جذابیت در سیستم بانکی، بازدهی ها با سرعت کمتری به رشد خود ادامه دهد.

در این بین صندوق های مختلط که حد وسطی از سرمایه گذاری به حساب می آیند می توانند با کم و زیاد کردن هر کدام از کفه های ترازو به نفع طرف دیگر، میزان بازدهی خود را مدیریت کنند. به عقیده کارشناسان صندوق های سرمایه گذاری انتظار می رود صندوق های مختلطی که ریسک بیشتری را حاضرند تحمل کنند، از وزن حساب های بانکی و اوراق بدهی در سبد سرمایه گذاری خود کم کنند و به وزن سهام بیافزایند.

صندوق های مختلطی که مدیریت محافظه کارانه تری دارند در شرایطی که بازار سهام همچنان صعودی باشد از بازدهی سایر رقبا عقب خواهند افتاد. برقراری توازن بین دارایی ها به کارشناسان مالی، میزان سرمایه تحت مدیریت و سیاست سرمایه گذاری مدیران صندوق های مختلط بر می گردد.

بدون شک در صورتی که بازدهی های بازار سهام همچنان ادامه داشته باشد، صندوق های مختلطی که ریسک بالاتری داشته باشند و سهام بیشتری نسبت به سپرده های بانکی در سبد سهام خود نگهداری کنند، از نظر بازدهی عملکرد بهتری خواهند داشت.

مقایسه بهترین صندوق های مختلط با شاخص کل در خرداد 99

با توجه به اینکه شاخص کل، نبض بازار بورس و فرابورس است؛ می توان با معیار قرار دادن آن، صندوق های برتر از نظر نحوه عملکرد را مورد بررسی قرار داد.

مقایسه بهترین صندوق های مختلط با شاخص کل در خرداد 99

صندوق های سرمایه گذاری ” آرمان سپهر آشنا ” و ” ارمغان یکم ملل ” با ثبت بازدهی بالاتر از سایر صندوق ها، در صدر بهترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط در یک ماه اخیر قرار گرفته اند.

در ماه منتهی به 31 خردادماه 99 برترین صندوق های مختلط توانستند بازدهی قابل توجهی کسب کنند و همگام با رشد بازار بورس ارزش خود را بالا ببرند.

از بین پنج صندوق مختلط برتر در خردادماه 99 دو صندوق آرمان سپهر آشنا و  ثروت آفرین پارسیان جزو صندوق های ETF هستند.

برترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط در خردادماه 99

پنج صندوق سرمایه گذاری مختلط برتر با بیشترین بازدهی ماهانه در خردادماه 99 عبارت اند از:

نام صندوقمدیر صندوقبازدهی ماهانه
آرمان سپهر آشنامشاور سرمایه گذاری آرمان آتی30.18
ارمغان یکم مللسبدگردان پاداش سرمایه24.54
مشترک پارسسبدگردان آبان23.87
ثروت آفرین پارسیانتامین سرمایه لوتوس پارسیان19.50
مشترک نواندیشانکارگزاری نواندیشان بازار سرمایه17.83

ترکیب دارایی برترین صندوق سرمایه گذاری مختلط در خردادماه 99

صندوق آرمان سپهر آشنا برترین صندوق مختلط در خردادماه 99 لقب گرفت. این صندوق در گروه صندوق های قابل معامله قرار دارد و با نماد “آسام” شناخته می شود. سرمایه گذاران می توانند با دسترسی آنلاین به خرید و فروش از طریق سامانه های کارگزاری به معاملات واحدهای سرمایه گذاری این صندوق بپردازند.

 طبق نمودار دایره ای زیر 67.7 درصد از دارایی های صندوق آرمان سپهر آشنا در سهام و 14 درصد در اوراق بدهی سرمایه گذاری شده است. سپرده بانکی و سایر دارایی های صندوق نیز حدود 18 درصد از ترکیب دارایی را به خود اختصاص داده است.

جمع بندی

عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مختلط برتر در مقایسه با شاخص کل نشان می دهد که این صندوق ها با کسب بازدهی نزدیک به شاخص بورس و فرابورس توانسته اند سرمایه گذاران­شان را از پتانسیل سود بازار سرمایه بهره مند سازند. سرمایه گذارانی که مایلند ریسک کمتری در بازار بورس متوجه سرمایه شان شود، می توانند با خرید واحدهای این نوع صندوق‌ها از مدیریت حرفه ای صندوق های سرمایه گذاری مختلط بهره ببرند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام. حداقل موجودی چقدربایدباشد.وحداقل زمان سپرده چقدر.آیا امکان برداشت مبلغی از موجودی هست.

    • سلام
      معمولا حداقل به اندازه ارزش یک واحد سرمایه گذاری می باشد. زمان سرمایه گذاری محدودیتی نداره. امکان برداشت مبلغ خاصی وجود نداره بلکه امکان فروش تعداد واحد مشخصی ممکن هست.

  • عرض ادب و ارادت و قبل از هرچیز ممنون از اپ بسیار عالی شما و کارشناسان بسیار درجه 1
    سوال من این هست قربان آیا در صندوق مشترک etf مثل همین صندوق سپهر آشنا و ثروت آفرین پارسیان تیم مدیریت خود صندوق. صندوق رو مدیریت میکنه یا سهامدار که من هستم باید خودم هم نظارت کنم روی سهم ها تا اگر نزولی شد بفروشم ؟ به نحوی صندوق etf مشابه سرمایه گذاری مستقیم هست یا غیر مستقیم ؟
    و سوال دوم به توجه به نداشتن دامنه نوسان آیا ممکن هست ارزش صندوق و سهم روزانه تا حد بسیار زیادی ضرر کنه یا خیر ؟
    یک دنیا سپاس از اینکه علم و تخصص خودتون رو به رایگان و بدون منت در اختیار دیگران قرار میدید پایدار باشید.

    • سلام دوست عزیز… مدیریت سهام در صندوق به هیچ عنوان به عهده سرمایه گذاران نیست و مدیران صندوق موظف هستند تا سهام را مدیریت کنند. تمامی صندوق های سرمایه گذاری اعم از etf و غیرetf از دسته سرمایه گذاری غیرمستقیم هستند. به دلیل وجود بازارگردان در صندوق ها و مدیریت حرفه ای سهام نوسان قیمت بسیار زیاد و غیرمنطقی در ارزش واحدهای سرمایه گذاری در صندوق ها رخ نمیدهد.