مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری مختلط با شاخص کل (دی ماه 98)

مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری مختلط با شاخص کل (دی ماه 98)

در این گزارش مقایسه ای بین میزان بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مختلط با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس در دی ماه 98 توسط کارشناسان تیم سیگنال، انجام شده است.

صندوق سرمایه گذاری مختلط، کم ریسک و پر ریسک با هم!

بازدهی صندوق‌های سرمایهگذاری مختلط، حد وسطی از میزان رشد بازار سرمایه که ریسک بالایی دارد و اوراق بهادار کم ریسک نظیر اوراق بدهی می باشد. عملکرد این صندوق ها برآیندی از دو ابزار مالی کم ریسک و پرریسک خواهد بود.

مسئله ی چینش صحیح سبد سرمایه گذاری یکی از اصول مهم برای شروع و ورود به دنیای سرمایه گذاری است. صندوق های مختلط با آگاهی از قدرت ریسک سرمایه گذاران خود در میان صندوق های سرمایه گذاری با ریسک متوسط فعالیت می کنند. بنابراین در صورتی که ریسک های سرمایه گذاری نتیجه بخش باشند، این صندوق ها از پتانسیل سود آن استفاده خواهند کرد و اگر ریسک های سرمایه گذاری نتیجه بخش نباشد، تاثیر منفی بر روی این صندوق ها زیاد نخواهد بود.

عملکرد صندوق‌های مختلط عمدتاً به پرتفوی سهام آنها و وضعیت کلی شاخص بازار سرمایه بستگی دارد. با توجه به اینکه شاخص کل، نبض بازار بورس و فرابورس است؛ می توان با معیار قرار دادن آن، صندوق های برتر از نظر نحوه عملکرد را مورد بررسی قرار داد.

مقایسه بازدهی بهترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط با شاخص کل در دی ماه 98

صندوق های سرمایه گذاری " توسعه پست بانک " و " نیکوکاری ایتام برکت " با ثبت بازدهی بالاتر از سایر صندوق ها، در صدر بهترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط در یک ماه اخیر قرار گرفته اند. در ماه منتهی به 30 دی 98 و در هفته هایی که رشد شاخص با نوسان همراه بود، شاخص کل بورس بازدهی 16.37% و شاخص کل فرابورس بازدهی 16.26% را به ثبت رسانده است.
نمودار – مقایسه صندوق های مختلط با شاخص کل در دی ماه 98

صندوق های سرمایه گذاری ” توسعه پست بانک ” و ” نیکوکاری ایتام برکت ” با ثبت بازدهی بالاتر از سایر صندوق ها، در صدر بهترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط در یک ماه اخیر قرار گرفته اند.

در ماه منتهی به 30 دی 98 و در هفته هایی که رشد شاخص با نوسان همراه بود، شاخص کل بورس بازدهی 16.37% و شاخص کل فرابورس بازدهی 16.26% را به ثبت رسانده است.

5 صندوق سرمایه گذاریی برترِ مختلط در دی ماه 98 کدام بودند؟

طبق نمودار بالا، 5 صندوق سرمایه گذاری برترِ مختلط با بیشترین بازدهی در دی ماه 98 عبارت اند از:

ترکیب دارایی صندوق توسعه پست بانک، بهترین صندوق سرمایه گذاری مختلط در دی ماه 98

صندوق توسعه پست بانک در دی ماه 98 بهترین عملکرد را داشت.

 طبق نمودار دایره ای زیر 68.7% از دارایی های صندوق توسعه پست بانک در سهام پذیرفته شده در بورس و 30% در اوراق بدهی سرمایه گذاری شده است.

ترکیب دارایی صندوق توسعه پست بانک، بهترین صندوق سرمایه گذاری مختلط در دی ماه 98

همانطور که مشاهده می شود این صندوق به دلیل اینکه وزن بیشتری به سهام داده است توانسته است از بازدهی بالاتری برخوردار شود. در دی ماه 98 بازار سهام وضعیت نسبتا خوبی داشت و سرمایه گذاری در آن با رشد دارایی ها همراه بوده است.

جمع‌بندی، چگونه در صندوق مختلط سرمایه گذاری کنم؟

عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مختلط در مقایسه با شاخص کل نشان می دهد که این صندوق ها با کسب بازدهی نزدیک به شاخص بورس و فرابورس توانسته اند سرمایه گذاران­شان را از پتانسیل سود بازار سرمایه بهره مند سازند.

سرمایه گذارانی که مایلند ریسک کمتری در بازار بورس متوجه سرمایه شان شود، می توانند با خرید صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط از مدیریت حرفه ای صندوق های سرمایه گذاری مختلط بهره ببرند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران