مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل (20 آذر تا 20 دی ماه 98)

مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل (20 آذر تا 20 دی ماه 98)

در این گزارش مقیسه ای بین میزان بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی در یک ماه اخیر با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس انجام می‌دهیم.

سیگنال، بازدهی صندوق های سرمایه گذاری سهامی را به صورت ماهانه (20 هر ماه) با شاخص کل مقایسه می کند تا عموم مردم بتوانند با نگاهی منصفانه و به دور از جانبداری برای سرمایه گذاری های خود تصمیم بگیرند.

بازار سهام، پر افت و خیز در دی ماه 98

در دی ماه سال 98 بازار سرمایه وضعیت پر افت و خیزی داشت. ریسک های مختلفی بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده بود. ایجاد تنش های نظامی بین ایران و آمریکا به ایجاد فضای رعب و وحشت در میان اهالی بازار سرمایه دامن زد. سرمایه گذاران کوتاه مدت و ریسک گریز از اتفاقات پیش آمده احساس خطر کردند و ترجیح دادند سرمایه شان را از بازار خارج کند. با اینحال حمایت حقوقی ها و ناظران سازمان بورس همچنان نوید روزهای درخشان برای بازار بورس را می داد.

صندوق های سرمایه گذاری سهامی نیز متاثر از این فضا نسبت به ماه های گذشته عملکرد پایین تری داشتند. صندوق های سرمایه گذاری در دی ماه 98 بازدهی کمتری داشتند اما باز هم بهترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی توانستند از بسیاری از بازارهای مالی دیگر اوضاع بهتری داشته باشند.

بررسی عملکرد صندوق های سرمایه گذاری سهامی در دی ماه 98

در زیر به بررسی عملکرد بهترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی در دی ماه 98 پرداخته ایم. بازدهی های ثبت شده در نمودار از آخرین اطلاعات منتشر شده از طرف صندوق های سرمایه گذاری استخراج شده است.

گفتنی است این اطلاعات مربوط به بازه زمانی یک ماهه 20 آذر تا 20 دی 98 می باشد.

با توجه به اینکه شاخص کل، نبض بازار بورس و فرابورس است؛ می توان با معیار قرار دادن آن، صندوق های برتر از نظر نحوه عملکرد را مورد بررسی قرار داد.

نمودار مقایسه بهترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل بورس و فرابورس در دی ماه 98

طبق بررسی های کارشناسان سیگنال، صندوق های سرمایه گذاری  ” آهنگ سهام کیان ” و ” مشترک گنجینه ارمغان الماس ” در صدر برترین صندوق های سهامی از نظر میزان بازدهی قرار گرفتند.

همانطور از نمودار بالا پیداست، صندوق های سهامی توانسته اند با رشد بیشتر از میانگین بازار، درصد های بازدهی بهتری را کسب کنند.

البته باید توجه داشت که میزان بازدهی برای سرمایه گذاران نمی تواند به تنهایی ملاک انتخاب صندوق سرمایه گذاری قرار بگیرد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات جامع تر و چگونگی کارکرد صندوق های سرمایه گذاری می توانند به صفحه صندوق های سرمایه گذاری در سایت سیگنال مراجعه نمایند.

در ماه منتهی به 20 دی 98 شاخص کل بورس توانست 4.4% بازدهی مثبت را به دست بیاورد. شاخص کل فرابورس نیز با 4.85% عملکرد خوبی را ثبت کرد.

براساس نمودار بالا، مقایسه صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل بورس و فرابورس در دی ماه 98 به ما نشان می‌دهد که بهترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی توانسته‌اند عملکرد بهتری از لحاظ بازدهی نسبت به شاخص بورس و فرابورس داشته باشند و سود بیشتری را عاید سرمایه گذاران خود کنند.

رتبه بندی بهترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی در بازه زمانی 20 آذر تا 20 دی ماه 98

طبق نمودار بالا، 5 صندوق سرمایه گذاری سهامی با عملکرد بهتر در یک ماه اخیر عبارت اند از:

سرمایه گذاری انفرادی در بازار بورس ریسک های مختلفی را متوجه سرمایه گذار می کند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که مایلند در این بازار سرمایه گذاری کنند اما تخصص کافی و زمان لازم برای رصد همیشگی بازار را ندارند؛ ترجیح می دهند از طریق صندوق های سرمایه گذاری به صورت غیر مستقیم اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *