معرفی صندوق سرمایه گذاری سپهر کاریزما

معرفی صندوق سرمایه گذاری سپهر کاریزما

صندوقهای سرمایه‌گذاری سهامی با سرمایه گذاری دارایی ها در سهام پذیرفته شده در بورس از قدرت سودآوری بالایی برخوردارند. از این رو برای سرمایه گذارانی که به بازار سهام علاقه مندند اما تخصص و زمان کافی برای رصد بازار بورس را ندارند؛ جایگزینی مناسب به شمار می آیند.

قیمت هر واحد سرمایه گذاری در صندوق های قابل معامله در بورس در مقایسه با سایر صندوق های سرمایه گذاری بسیار پایین تر است و این امر امکان خرید تعداد واحدهای سرمایه گذاری بیشتری را فراهم می کند.

استفاده از این صندوق‌های ETF به دلیل قابل معامله بودن، نقدشوندگی بالا، ریسک پایین، نیاز به اختصاص زمان کم و معافیت‌های مالیاتی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌‌‌گذاری در صندوق‌‌‌های قابل معامله ۱۰,۰۰۰ ریال است و NAV آنها هر ۲ دقیقه یکبار محاسبه می‌گردد.

دوره فعالیت این صندوق‌ها به‌صورت نامحدود بوده و حداقل و حداکثری برای سرمایه‌گذاری افراد حقیقی و حقوقی در این صندوق‌ها در نظر گرفته نشده است. البته حداقل مبلغ برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صد هزار تومان تعیین شده است که این رقم شامل صندوق‌های ETF نیز می‌شود. بازخرید واحدهای این نوع صندوق‌ها در کوتاه مدت بدون پرداخت جریمه امکان‌پذیر بوده و دوره پرداخت وجه بازخرید واحدها حداکثر یک روزکاری است.

صندوق سرمایه‌گذاری قابل‌معامله سپهر کاریزما که با نماد “کاریس” در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس معامله می‌شود؛ از انواع صندوق قابل معامله در سهام است که از ابتدای تاسیس خود در سال ۱۳۹۳ تاکنون 303 درصد سود نصیب سهامداران خود کرده است.

صندوق سرمایه‌گذاری سپهر کاریزما در تاریخ 1392/07/15 با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به عنوان صندوق سرمایه گذاری موضوع بند ٢٠ ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ١٣٨٤ ، فعالیت خود را آغاز کرد. این صندوق با شماره 11183 نزد سبا به ثبت رسیده است. عملکرد این صندوق بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است.

معرفی مدیر صندوق

مدیر صندوق سرمایه گذاری سپهر کاریزما “شركت سبدگردان كاريزما” می باشد.

شرکت سبدگردان کاریزما پنج صندوق سرمایه گذاری مختلف را تحت مدیریت خود دارد.

دو صندوق نیکوکاری شامل: صندوق کشتی ورزش ملی ایران ، صندوق دانشگاه تهران

دو صندوق سهامی شامل: صندوق سپهر کاریزما ، صندوق مشترک کاریزما

یک صندوق با درآمد ثابت کاریزما

صندوق سپهر کاریزما به‌دلیل برخورداری از رکن بازارگردانی از نقدشوندگی بسیار بالایی برخوردار است.

“شركت تامين سرمايه سپهر”، بازارگردان این صندوق است.

ارکان صندوق سرمایه گذاری سپهر کاریزما نام رکن
مدیر صندوق سبدگردان كاريزما
بازارگردان صندوق شركت تامين سرمايه سپهر
متولی صندوق شركت مشاور سرمايه‌گذاري نيكي‌گستر
مدیر ثبت سبدگردان كاريزما
مدیران سرمایه‌گذاری سهيل پورصادقي حقيقت، محمدمهدي ناسوتي‌فرد، حسين صفري
حسابرس موسسه حسابرسي آزمون‌پرداز ايران‌مشهود

ارزش دارایی صندوق سرمایه گذاری سپهر کاریزما

کل خالص ارزش دارائی های صندوق “کاریس” 1.413.876.985.925 ریال است و تعداد واحدهای سرمایه گذاری نزد سرمایه گذاران 34.504.985 است.

خالص ارزش دارایی

بازدهی صندوق سرمایه گذاری سپهر کاریزما

بازدهی صندوق سرمایه گذاری سپهر کاریزما از فروردین 97 تا امروز طبق نمودار زیر صعودی بوده است و بازدهی برابر با 276% را به ثبت رسانده است.

سپهر کاریزما

ترکیب دارایی صندوق سرمایه گذاری سپهر کاریزما

94.6% از ترکیب دارایی های صندوق سرمایه گذاری سپهر کاریزما شامل سهام است. 1.5% سپرده بانکی، 1.5%اوراق مشارکت و مابقی سایر دارایی های صندوق است.

دارایی کاریزما

برترین صنایع موجود در پرتفوی صندوق سرمایه گذاری سپهر کاریزما

سه صنعتی که میزان بالاتری از سایر صنایع در سبد سهام صندوق سرمایه گذاری سپهر کاریزما را از آن خود کرده اند عبارت اند از:

بانک ها و موسسات اعتباری 17.92% ، شرکت های چند رشته ای صنعتی 13.46% ، فلزات اساسی 10.13%

برترین صنایع موجود

بتا صندوق سرمايه‌گذاري سپهر کاریزما

ضریب بتا وسیله‌ای برای ارزیابی ریسک و بازده است.

ضریب بتا معیاری است که براساس داده‌های تاریخی ارزش دارایی‌ها بدست آمده و معرف میزان ریسکی است که سرمایه‌گذار با تصاحب آن دارایی‌ها نسبت به کل بازار متحمل می‌شود.

در صندوق سرمايه‌گذاري سپهر کاریزما بتا صندوق برابر با 0.93 محاسبه شده است.

گفتنی ست اگر بتای صندوق‌سرمایه‌گذاری کوچک‌تر از یک باشد، هنگام کاهش ارزش بازار، ارزش دارایی‌های آن کمتر از بازار کاهش می‌یابد. در این حالت ریسک صندوق‌سرمایه‌گذاری در مقابل ریسک بازار پایین‌تر است.

سرمایه‌گذاری در صندوق سرمايه‌گذاري سپهر کاریزما

علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در صندوق سرمايه‌گذاري قابل‌معامله سپهر کاریزما می‌توانند از طریق سه روش زیر در این صندوق سرمایه‌گذاری نمایند:

  1. مراجعه به کلیه شرکت‌های کارگزاری فعال در بازار سرمایه و ارائه درخواست خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری سپهر کاریزما؛
  2. مراجعه به وبسایت صندوق سرمايه‌گذاري قابل‌معامله سپهر کاریزما به آدرس  scetf.ir  و کلیک بر روی آیکن «ورود سرمایه‌گذاران» و انجام ثبت‌نام جهت دریافت نام کاربری و رمز عبور؛
  3. سرمایه‌گذاری به صورت آنلاین با دارا بودن کد بورسی و اخذ نام کاربری و کلمه عبور جهت دسترسی آنلاین به سامانه معاملات برخط و ارائه درخواست خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • با سلام در خصوص سود آیا به صورت سالیانه محاسبه میشود و جدای از قیمت هر سهم صندوق است وبه صورت واریز میشود حساب سجام یا بانک
    سوال دوم اگر قیمت سهم از سود آن مجزاست سود هر ماه را چگونه بررسی کنیم با تشکر

    • سلام دوست عزیز
      این صندوق سود دوره ای تقسیم نمیکنه و صرفا از محل تغییر قیمت هر واحد بازدهی محاسبه میشه. برای مشاهده صندوق های دارای تقسیم سود دوره ای به این لینک مراجعه کنید.

  • سلام اگه پنل درامد ثابت ماهانه کاریزما انتخاب کنیم با مبلغ سرمایه گذاری 5 میلیون سود ماهانه چقدر است؟

    • سلام دوست عزیز
      برای اطلاع از این موارد با روابط عمومی صندوق تماس بگیرید.

  • سلام
    می خوام در صندوق کاریزمای سپهر سرمایه گزاری کنم اما در پنل صفحه اش گزینه وررود سرمایه دار وجود ندارد پس چطور سرمایه خودم به حساب صندوق واریز کنم

    • سلام از طریق تماس با صندوق با روابط عمومی صندوق تماس بگیرید.

  • باسلام ایا کسی هست پولش رادر سپهر کاریزما سرمایه گذاری کرده باشه وبعد کلا”سرمایه اش ازبین رفته باشه لطفا” راهنمایی کنید خیلی ممنون

    • سلام ، با توجه به سازکار بورس و قانون تجارت چنین چیزی بسادگی اتفاق نمی افتد

  • سلام ، سوال داشتم از حضورتون قیمت ابتدایی فردا بر چه مبنایی گذاشته میشه بر مبنای ناو ؟ یا قیمت پایانی سهم ؟ یا آخرین قیمت؟

  • سلام حداقل خرید برای سهم کاریس چقده حتما باید تعداد خاصی رو خرید کرد مثلا ۵۰ به بالا چون من هرچی میزنم واسه خرید میگه مبلغ شما کافی نیست ممنون میشم جواب بدید

    • سلام حداقل میزان سرمایه مجاز مطابق قانون سازمان بورس باید بیشتر از 500 هزار تومن باشه

  • به وسیله “سجام” احراز هویت غیر حضوری انجام دادم و برام کد بورسی صادر شده. اما عضو هیچ کارگزاری نیستم. ۱_ آیا میتونم بدون واسطه کارگزاری ها به سیستم معاملات دسترسی داشته باشم؟ اگه آره، چطور؟ ۲_ آیا میتونم بدون واسطه کارگزاری ها، در صندوق ها سرمایه گذاری کنم؟

    • سلام دوست عزیز.. برای دسترسی به سیستم معاملات آنلاین حتما باید از طریق یک کارگزاری اقدام کنید. صندوق های etf رو هم باید از کارگزاری بخرید ولی سایر صندوق ها نیاز به کارگزاری نیست و ثبت نام سجام براشون کافیه.

  • یه سوال اینکه این صندوق ها چطور سود و رشد داره قیمشتون
    مانند سهام سایر شرکت ها با توجه به عرضه و تقاضا رشد میکنه که از 10000 تومان به 20000 تومان میرسه و رشد میکنه؟
    یا نه صندوق با پول میره سرمایه گذاری میکنه و سود حاصل ازون سرمایه گذاری ها باعث رشد قیمت صندوق میشه؟
    اگه گزینه اول هست پس تکلیف سود سرمایه گذاری ها چی میشه

  • یه سوال اینکه این نوع صندوقها چطور سود به سرمایه گذار میکنن
    مثل سهام شرکتها با توجه به عرضه و تقاضا قیمت رشد میکنه و سهامدار رشد میکنه؟ یا صندوق با سرمایه گذاریهاش باعث رشد قیمت صندوق میشه؟
    اگر گزینه اول هست پس سود حاصل از سرمایه گذاری ها چی میشه

    • سلام دوست عزیز… علاوه بر عرضه و تقاضا، ارزش صندوق بر اساس سهم هایی که در پرتفوی خود دارد ارزشگذاری می شود.

    • سلام دوست عزیز… شما میتونید سهام عدالتتون رو بفروشید و باهاش هر جایی که مایل هستید سرمایه گذاری کنید.

  • سلام من سهام عدالت دارم آزادش کردم کدمعاملاتی هم گرفتم آیا میتونم سهاممودرصندوق شماسرمایه گزاری کنم درحال حاضرکارگزاری مفیدهستم