قیمت گزاف انرژی و ایجاد موج تورم در کشورها

قیمت گزاف انرژی و ایجاد موج تورم در کشورها

بازار سهام

امروز شاخص‌های سهام آسیایی عملکرد مبهمی دارند و هم‌زمان، نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری بالا آمده است. سرمایه‌گذاران بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا به زودی فرآیند کاهش حجم خرید اوراق قرضه را شروع خواهد کرد. به خصوص که افزایش قیمت انرژی باعث شده تا انتظارات تورمی تشدید شوند.

حرکت صعودی و سه روزه شاخص سهام MSCI آسیا و اقیانوسیه متوقف شده است. شاخص‌های سهام ژاپن و استرالیا هم منفی هستند. با این حال بازارهای سهام چین و هنگ‌کنگ مثبت هستند. بانک مرکزی چین حرف‌های امیدوارکننده‌ای در رابطه با مقابله با بحران بدهی شرکت Evergrande زده است. شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم نوسانی هستند. این در حالی است که دیشب شاخص سهام نزدک ۱۰۰ سقوط کرده بود.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

اوراق قرضه

در بازار اوراق قرضه، نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا به محدوده ۱٫۵۰ درصد صعود کرده است. این بالاترین سطح از ماه ژوئن محسوب می‌شود. نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۲ ساله آمریکا هم به بالاترین سطح در ۱۸ ماه اخیر صعود کرده است. رشد نرخ بازدهی اوراق نشانگر انتظارات نرخ بهره‌ای بازار است. سرمایه‌گذاران به خروج فدرال رزرو از سیاست‌های انبساطی پولی باور دارند. در بازار فارکس هم شاهد تقویت ارزش دلار آمریکا هستیم.

دیروز رئیس فدرال رزرو آمریکا گفته که شرایط تورمی برای خروج از برنامه خرید اوراق قرضه فراهم شده است. رئیس منطقه‌ای فدرال رزرو آمریکا (Brainard) هم گفته که بازار کار آمریکا به زودی به وضعیت مناسب جهت خروج از سیاست‌های انبساطی پولی خواهد رسید. رئیس فدرال رزرو نیویورک هم تأکید کرده که به زودی فرآیند کاهش حجم خرید اوراق قرضه شروع خواهد شد.

شاخص دلار

شاخص دلار در پی سخنرانی های اعضای فدرال رزرو قدرت گرفته و امیدها برای افزایش نرخ بهره در موعد زودتر از پیش بینی ها افزایش یافته است. افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله نفت و گاز باعث خواهد شد تورم در جهان تشدید شود و دولت ها را زودتر به سمت سیاست های انقباضی سوق دهد.

نفت خام

در بازار نفت خام، قیمت‌ها همچنان سیر صعودی دارند. سرمایه‌گذاران نگران بحران جهانی انرژی هستند. قیمت نفت خام برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ به ۸۰ دلار رسیده و قیمت نفت خام سبک (WTI) هم به بالای ۷۶ دلار رسیده است. گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده که قیمت نفت خام برنت می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی به ۹۰ دلار برسد. بازار انرژی جهان با بحران کمبود عرضه مواجه است.

طلا

قیمت اونس جهانی طلا با افزایش انتظارات تورمی و امید برای افزایش سیاست های انقباضی همچون تیپرینگ نزول کرده و میتوان سطوح پایین تری برای این کالای با ارزش متصور بود. دستیابی به حمایت های 1722 و 1684 دور از دسترس نیست.

مواد معدنی

قیمت های جهانی کامودیتی ها میتواند از جهت افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی تحت فشار فروش قرار گیرد و متحمل کاهش قیمت شود اما در این میان سنگ آهن استثنا خواهد بود زیرا افت های سنگین تا محدوده 90 دلار را تجربه کرده و در ریکاوری قیمت به سمت بالا حرکت میکند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *