طلا و دلار در انتظار نشست جهانی جکسون هول در 4 شهریور

طلا و دلار در انتظار نشست جهانی جکسون هول در 4 شهریور

گردهمایی اقتصادی جکسون هول (Jackson Hole Economic Symposium) یک رویداد سالانه است که با حمایت مالی بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی آمریکا برگزار می‌شود. این رویداد از سال ۱۹۷۸ شروع شده است. هدف این گردهمایی تمرکز بر موضوعات مهم اقتصادی است که اقتصادهای جهانی با آن‌ها مواجه هستند. معمولاً بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا، وزرای دارایی و اقتصاد، دانشمندان اقتصادی و رهبران شرکت‌های مالی بزرگ دنیا در این گردهمایی شرکت می‌کنند.

مدتی است که سرمایه‌گذاران از جکسون هول به عنوان فرصتی ایده‌آل برای فدرال رزرو برای نشان دادن اهداف نزولی خود و کاهش خرید اوراق یاد می‌کنند. با این حال، با نزدیک شدن به رویداد ۲۶-۲۸ اگوست و با وجود اینکه اخیرا سخنرانان فدرال رزرو نکات کوچکی را مورد توجه قرار داده‌اند، این احساس رو به رشد وجود دارد که بازارها هفته آینده به پاسخ تمام سوالات خود نخواهند رسید. صورتجلسه ماه ژوئیه FOMC نشان داد که سیاست گذاران بر سر اینکه کاهش خرید اوراق باید به سرعت آغاز شود، توافق کرده‌اند اما در مورد زمان دقیق و سرعت این کار اختلاف نظر دارند.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

تحلیل شاخص دلار

قیمت در هفته آینده از روز دوشنبه میتواند تا محدوده مقاومتی 94 واحد رشد نماید و پس از آن در انتهای هفته در طی جلسه جکسون هول دستخوش تغییرات شود. در صورت گذر از محدوده مقاومتی 94 واحدی میتوان به ادامه رشد تا سطوح بعدی در 96.200 امید داشت.

در صورت صحبت از تیپرینگ (کاهش خرید دارایی اوراق قرضه) و شروع سیاست انقباضی شدت صعود شاخص دلار افزایش می یابد و در صورت به تعویق انداختن برنامه تیپرینگ و به میان آوردن و خاطرنشان کردن ریسک های موجود ناشی از بحران کرونا میتوان به ریزش از سطح مقاومتی مذکور تا سطوح حمایتی در 91.80 و 89.60 امیدوار بود.

نمودار تکنیکال روزانه شاخص دلار

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

تحلیل اونس طلا

واکنش اونس طلا نیز به این نشست حیاتی و مهم شدید خواهد بود. در انتهای هفته آینده یعنی پنجشنبه در صورت اشاره به تیپرینگ و کاهش خرید اوراق قرضه به شدت بازده این اوراق افزایش خواهد یافت و در نتیجه افزایش ارزش دلار و ریزش اونس صورت خواهد پذیرفت.

در حالیکه اگر بدلیل ترس از اوضاع نابسامان اقتصاد و ادامه بحران حمایت از اقتصاد ادامه پیدا کند میتوان به افزایش ارزش اونس امیدوار بود.

 دیدگاه غالب برای قیمت اونس نزولی است اما تمام نگاه ها به این جلسه خواهد بود. سطوح مهم برای اونس سطوح مقاومتی 1800 و 1832 دلاری هستند و فقط در صورتی که این مقاومت ها شکسته شوند دیدگاه از نزولی به صعودی تغییر خواهند کرد. سطوح حمایتی مهم نیز در اعداد 1718 و 1678 قرار دارند که میتوانند با احتمال بیشتر در هفته های آینده فعال گردند.

نمودار تکنیکال روزانه اونس طلا

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • این جلسه چه تاثیری روی ناسداک میزاره
    من فروختم ناسداکرو
    چون شارپی صعود کرده بدون یه ذره اصلاح و از روی نمودار حدس میزنم صحبت های جلسه جوری خواهند بود که تاثیر منفی بزار رو این نماد
    اما بازم هرکی اطلاع داره راهنمائیم کنه