تحلیل شاخص یورو استاکس (EURO STOXX)

تحلیل شاخص یورو استاکس (EURO STOXX)

به عنوان یکی از قوی ‌ترین اقتصاد ها در دنیا، اروپا نیز یک بازار مالی بسیار مهم در عرصه بین ‌المللی است. برای مثال، یکی از مرتبط ترین شاخص ‌های این بازار، شاخص یورو استاکس ۵۰ (Euro Stoxx 50) است. بنابراین دانستن اینکه چگونه شاخص یورو استاکس ۵۰ کار می ‌کند و همچنین درک ترکیب آن، برای کسانی که به دنبال سرمایه ‌گذاری در داخل و خارج از کشور هستند، ضروری است.

یورو استاکس ۵۰ (Euro Stoxx 50)، یک شاخص سهام در سهام منطقه یورو است که توسط استاکس، ارایه‌ دهنده شاخص متعلق به گروه دویچه بورزه طراحی شده ‌است. به گفته استاکس، هدف آن ارائه یک نمایش بلو چیپ از رهبران بخش فوق العاده در منطقه یورو است. این شاخص از ۵۰ عدد از بزرگ‌ترین و بیشترین سهام نقد شدنی تشکیل شده‌ است. قرارداد های فیوچرز شاخص و گزینه‌های موجود در یورو استاکس ۵۰ که در یورکس معامله می ‌شوند، در بین محصولات نقدشدنی در اروپا و جهان هستند.

ترکیب یورو استاکس 50

ترکیب یورو استاکس ۵۰، سالانه بررسی می ‌شود و اقدامات حداقل ۱۷ کشور در نظر گرفته می‌ شود. با این حال، پنج کشور تقریبا کل سهام را در دست دارند که ۹۵ درصد از سهام متعلق به آن‌ ها است.

  • ۳۴ % از سهام، از سهام شرکت ‌های فرانسوی است.
  • ۲۳.۸۲ % از سهام از سهام شرکت های آلمانی است.
  • %13 از سهام، از سهام اسپانیا هستند.
  • 12 % از سهام متعلق به هلند هستند.
  • %11 از سهام از سهام ایتالیا هستند.

بخش‌ ها با بزرگ ‌ترین دارایی در یورو استاکس 50 شامل بانک ‌ها، شرکت‌ ها در بخش صنعتی و شرکت ‌های شیمیایی هستند. توتال SA، گروه تجاری پتروشیمی فرانسوی، بیش ‌ترین سهم شاخص مالی را دارد. این گروه در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۷ به ۱۷۱ میلیارد دلار رسید.

تحلیل بنیادی

در اروپا وضعیت توزیع واکسن بسیار مطلوب گزارش شده است بسیاری از کشورها از جمله اسپانیا محدودیت های کرونایی را کاهش داده اند. داده های اقتصادی حوزه یورو رو به بهبود بوده و انتظار میرود روند کنونی ادامه داشته باشد.

شاخص یورو نیز در محدوده رو به رشدی قرار دارد.

تحلیل تکنیکال شاخص یورو استاکس

تحلیل تکنیکال انواع بازارهای مالی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

شاخص یورو استاکس پس از پشت سر گذاشتن اوج قبلی خود در عدد 42.75 و تثبیت بالای این سطح توانست روند صعودی خود را در آخرین روزهای کاری هفته گذشته حفظ کند.

بطور کلی سطح مقاومتی ماژور 41.45 واحدی بسیار مهم بوده و شکسته شدن این سطح میتواند نوید دهنده روزهای بهتر برای اقتصاد اروپا باشد.

خط روند دینامیک مورب مشکی رنگ نیز در ادامه هفته های آینده میتواند به عنوان سطح حمایتی در نوسانات قیمتی حامی نرخ این شاخص باشد و در صورت ادامه رالی صعودی کنونی در میان مدت 6 ماهه اهداف 47.12 و 52.70 واحد اهداف بعدی قیمت خواهند بود.

در بازه طولانی مدت نیز هدف قیمتی این نمودار میتواند سقف کانال آبی رنگ در نظر گرفته شود.

سناریوی نزولی با احتمال کمتر؛ سطوح حمایتی قیمت در صورت از دست رفتن سطح حمایتی کلیدی در 41.45 واحد میتواند عدد 36.51 را فعال کند که در این صورت روند صعودی از درجه اعتبار ساقط میگردد.تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن یورو-1024x502.jpg است
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن یو-1024x502.jpg است
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *