سرنوشت بازار جهانی نفت پس از انتخابات آمریکا | 20 آبان ماه 1399

سرنوشت بازار جهانی نفت پس از انتخابات آمریکا | 20 آبان ماه 1399

 در سیاست کلی کشور آمریکا جمهوری خواهان امنیت و استقلال انرژی را به مثابه امنیت کشور می‌دانند در حالی که دموکرات‌ها موضع نرم‌تری در این خصوص دارند. اگر ترامپ پیروز انتخابات می شد باید منتظر تحولاتی از جمله توجه بیشتر به افزایش تولید نفت شیل و زغالسنگ میبودیم که خود مستلزم تسهیل مقررات تولید برای تولید‌کنندگان و زیر پاگذاشتن مقررات زیست‌محیطی است. در مقابل استقلال انرژی برای دموکرات‌ها اهمیت کمتری دارد که به معنای پا برجا ماندن قوانین سختگیرانه و مالیات بر تولید نفت و سوخت های فسیلی خواهد بود. هر کدام از این موارد تاثیر متفاوتی بر عرضه نفت در آمریکا و مبادلات تجاری نفت در جهان خواهد داشت.

پس از اینکه قیمت‌ها در بازار نفت در پنج ماه اخیر در پائین‌ترین رقم بود، روز سه‌شنبه 13 آبان ماه 99 با توجه به نظرخواهی‌ها و احتمال موفقیت بایدن در انتخابات آمریکا به روند ثابت ماندن برگشت. اما بازار هم چنان نگران افزایش تولید و عرضه نفت خام به بازار نظیر بازگشت ایران به بازار نفت است. درهمین حال افزایش تولید و عرضه نفت خام لیبی به بازار درکنار تعطیلی‌های کرونائی که موجب کاهش مصرف می‌شود و نامعلوم بودن نتیجه انتخابات در آمریکا استرس زیادی را به دست‌ اندرکاران خرید و فروش نفت‌خام در بازار وارد می‌کند. در ابتدای روز دوشنبه 12 آبانماه 99  قیمت نفت خام برنت دریای شمال بشکه‌ای 38 دلار و 98 سنت و قیمت نفت خام وست تگزاس آمریکا بشکه‌ای 36 دلار 89 سنت معامله شد اما پس از انتشار خبر واکسن شرکت فایزر (Pfizer) این دو شاخص به ترتیب 10 و 11 درصد جهش قیمت داشتند.

نتیجه گیری

در نهایت با پیروزی آقای بایدن از حزب دموکرات میتوان گفت از این پس بدلیل رعایت مسائل زیست محیطی بیشتر و توجه خواص این حزب به انرژی های پاک و همچنین توجه به محدودیت های قرنطینه ای بیشتر، شرکت های نفتی تحت فشار قرار بگیرند. هرچند که دیروز دوشنبه 19 آبانماه 99 خبر تولید واکسن کرونا شرکت فایزر اعلام شده که باعث جهش قیمتی 11 درصدی در دو شاخص مهم نفتی وست تگزاس و برنت شد. در صورت تایید این خبر توسط سازمان بهداشت جهانی، روزهای خوب و مثبتی را در جهت افزایش بهای نفت شاهد خواهیم بود.

سرنوشت بازار جهانی نفت پس از انتخابات آمریکا
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *