رکوردشکنی در انواع صندوق های سرمایه گذاری در تیر 99

رکوردشکنی در انواع صندوق های سرمایه گذاری در تیر 99

در این گزارش بهترین و بدترین صندوق های سرمایه گذاری از لحاظ بازدهی، ریسک و ارزش دارایی‌ها برای مخاطبان سیگنال لیست شده‌اند.

شروع تابستانی بورس

پس از  بهار 99 که تاریخی ترین فصل بازار سرمایه از نظر صعود شاخص کل بورس و رشد بازدهی سهام لقب گرفت؛ اولین ماه تابستان سال 99 نیز پا در جای پای بهار گذاشت و با شتاب بیشتری راه صعود خود را ادامه داد. بازدهی شاخص کل بورس در تیرماه 99 به رقم عجیب 50 درصد رسید و باز هم رکودشکنی دیگری را رقم زد. در این میان صندوق های سرمایه گذاری مختلف نیز آمار و عملکرد جالب توجهی کسب کردند. موفق ترین نوع صندوق ها در این ماه مطابق انتظار صندوق های سهامی بودند. بهترین صندوق سرمایه گذاری سهامی در این ماه توانست بیش از 64 درصد بازده نصیب سرمایه گذاران خود کند.  

در این گزارش ترین های صندوق های سرمایه گذاری در تیرماه سال 99 تقدیم مخاطبان عزیز سیگنال می شود.

صندوق های سرمایه گذاری در سه دسته سهامی، درآمد ثابت و مختلط تقسیم شده اند.

در این گزارش ترین های صندوق های سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفته اند و لازم به ذکر است که این اطلاعات به تنهایی نمی تواند مبنای تصمیم گیری برای سرمایه گذاری قرار بگیرد. بنابراین بهتر است در کنار استفاده از تحلیل های سیگنال، به بررسی صندوق سرمایه گذاری و مقایسه آن ها پرداخت.

ترین های صندوق های سهامی:

بهترین و بدترین صندوق سرمایه گذاری سهامی در تیرماه 99 از لحاظ بازدهی، ریسک، قیمت و کل ارزش دارایی‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:

از نظر بازدهی صندوق

معیارنام صندوقبازدهی
بهترین صندوقمشترک یکم آبان۶۴.۵۲ %
بدترین صندوقسهم آشنا14.90 %

صندوق مشترک یکم آبان که در سال 99 عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده است، با کسب بازدهی 64 درصدی جای بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری را در صدر جدول برترین صندوق های سهامی گرفته است. این صندوق تحت مدیریت شرکت سبدگردان آبان فعالیت می کند و بازدهی سالانه آن به 665 درصد رسیده است.

اما ضعیف ترین عملکرد در صندوق های سهامی نیز را صندوق سهم آشنا بدست آورد. این صندوق که در ریزش دو هفته ای بازار بورس در سال 99 عملکرد خوبی داشت و کمتر از سایر صندوق های سهامی با افت مواجه شده بود، در بهترین ماه بازار بورس در تاریخ بازار سرمایه، بازدهی کمی کسب کرد و تقریبا یک سوم شاخص کل بورس بازده داشت. صندوق سهم آشنا که توسطشرکت سبدگردان سهم آشنا مدیریت می شود، در تیرماه 99 بازدهی 14.90 درصدی را به ثبت رساند.

از نظر ریسک (بتای صندوق)

معیارنام صندوقبتای صندوق
پر ریسک ترین صندوقمشترک نقش جهان1.30
کم ریسک ترین صندوقمشترک کارگزاری حافظ0.23

از نظر قیمت هر واحد سرمایه گذاری صندوق (NAV)

معیارنام صندوققیمت صدور
ارزان ترین صندوقسرو سودمند مدبران67,241 ریال
گران ترین صندوقمشترک آگاه427,350,988 ریال

از نظر ارزش کل دارایی های صندوق

معیارنام صندوقخالص ارزش دارایی
بالاترین خالص ارزش داراییواسطه گری مالی یکم179,691,399M میلیون ریال
پایین ترین خالص ارزش داراییمشترک سینا444,261M میلیون ریال

اولین صندوق ETF دولتی که با نام واسطه گری مالی یکم و با نماد “دارا یکم” وارد بازار سرمایه شده است از تاریخ 7 تیرماه 99، فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به حجم سرمایه کلانی که در آن قرار دارد صندوق های سهامی دیگر را پشت سر گذاشت و بیشترین خالص ارزش دارایی ها را از آن خود کرد.


ترین های صندوق های با درآمد ثابت

بهترین و بدترین صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت در تیرماه 99 از لحاظ بازدهی، ریسک، قیمت و کل ارزش دارایی‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:

از نظر بازدهی صندوق

معیارنام صندوقبازدهی
بهترین صندوقگنجینه الماس بیمه دی۱۲.۴۷ %
بدترین صندوقیاقوت آگاه0.41 %

صندوق یاقوت آگاه که صندوقی از نوع قابل معامله در بورس می باشد و به تازگی با مدیریت شرکت سبدگردان آگاه وارد بازار سرمایه شده است در ماه گذشته بازدهی بسیار پایینی به دست آورد. در واقع بازدهی 0.41 درصدی این صندوق در تیرماه 99 کمترین میزان بازدهی در بین تمام صندوق های سرمایه گذاری بود.

از نظر ریسک (بتای صندوق)

معیارنام صندوقبتای صندوق
پر ریسک ترین صندوقافرا نماد پایدار0.49
کم ریسک ترین صندوقمشترک آتیه نوین0.00

از نظر قیمت هر واحد سرمایه گذاری صندوق (NAV)

معیارنام صندوققیمت صدور
ارزان ترین صندوق درآمد ثابتدارا الگوریتم9,999 ریال
گران ترین صندوق درآمد ثابتتوسعه سرمایه نیکی3,873,940 ریال

از نظر ارزش کل دارایی های صندوق

معیارنام صندوقخالص ارزش دارایی
بالاترین خالص ارزش داراییگنجینه زرین شهر300,174,289M میلیون ریال
پایین ترین خالص ارزش داراییتوسعه سرمایه نیکی202,398M میلیون ریال

ترین های صندوق های مختلط

بهترین و بدترین صندوق سرمایه گذاری مختلط در تیرماه 99 از لحاظ بازدهی، ریسک، قیمت و کل ارزش دارایی‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:

از نظر بازدهی صندوق

معیارنام صندوقبازدهی
بهترین صندوقسپهر اندیشه نوین37.94 %
بدترین صندوقمشترک گنجینه مهر8.02 %

از نظر ریسک (بتای صندوق)

معیارنام صندوقبتای صندوق
پر ریسک ترین صندوق مختلطمشترک نواندیشان0.71
کم ریسک ترین صندوق مختلطمشترک کوثر0.29

از نظر قیمت هر واحد سرمایه گذاری صندوق (NAV)

معیارنام صندوققیمت صدور هر واحد
ارزان ترین صندوق مختلطثروت آفرین پارسیان109,474 ریال
گران ترین صندوق مختلطکارگزاری بانک تجارت73,703,568 ریال

از نظر ارزش کل دارایی های صندوق

معیارنام صندوقخالص ارزش دارایی
بالاترین خالص ارزش دارایی تجربه ایرانیان17,829,105M میلیون ریال
پایین ترین خالص ارزش داراییمشترک نواندیشان237,973Mمیلیون ریال

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • با سلام
    این چه بازاری است ..من تازه از کم سرمایه گزاری کردم و از همان اول شروع به ضرر کردن داده…کی دوباره صعود میکنه

  • با سلام من ماه قبل 20 میلیون در صندوق توسعه امید در کارگزاری مفید گذاشتم و برادرم هم همین مبلغ رو در صندوق گذاشت امروز که رفتیم ببینیم وضع دارایی ما چطوره کلی صغری کبرا کرد بعد گفت 17/900 شده مبلغ داراییتون واقعا دمشون گرم کجا پول بذارم که اینقدر عالی ازش کم کنند و حالا چقدر باید صبر کنم که بازار رو به رشد بشه تا من به اصل پول خودم برسم وقتی که همه تو بوق و کرنا می کنند بازار عالی شده من و برادرم تازه منتظر ضرری که صندوق به ما زده باید باشیم باز اگر سیر نزولی نداشته باشه

    • سلام دوست عزیز
      در حال حاضر بازار بورس منفی شده و ارزش سهام افت کرده. صندوق های سهامی هم تابع نوسانات بازار بورس هستند و این امر کاملا طبیعی ست.

  • با سلام اگه ممکنه جواب سوال را بفرمائید.
    آیا این صندوق توانایی و قدرت برگشت به قیمت ۳۴۰۰۰هزار تومان را دارد یا هنوز به سهامداران ضرر می زند چون من با قیمت ۳۴هزارتومان خرید کرده ام

    • سلام دوست عزیز
      منظورتون کدوم صندوق هست؟ صندوق های سهامی تابع نوسانات بازار بورس هستند.

  • سلام
    آیا امکان ثبت نام همزمان در دو یا چند صندوق سهامی چه قابل معامله و چه غیرقابل معامله وجود دارد؟
    ممنون

  • سلام
    ETF ها دارای سودهی دوره ایی نیستند و تنها راه سود سرمایه گذار تفاوت بین قیمت خرید وقیمت فروش واحد می باشد؟

  • سلام
    متاسفانه میشه گفت تمام صندوقهای خوب فروش واحد ندارند وباز هم متاسفانه خطوط ارتباطی شون به هیچ عنوان پاسخگو نیست.و میشه گفت ۸۰ درصد صندوقها براساس امید نامه واساس نامه فعالیت نمیکنند ودارای تخطی هستند کا متاسفانه نهاد ناظر هم هیچ وقعی به این تخلفات نمی دهد وصندوقها محل جولان خوبی از سواستفاده کنندها ینی مدیران صندوق وپرسنلشون شده.من ۶ ماهه که در ۴صندوق سرمایه گذاری کرده ام ومتاسفانه سه تای انها با توجه به عملکردشان در این ۶ماهه بسیار مزورانه ومبهم کار کرده اند وهر جور که دلشون خواسته ان ای وی رو تغییر وبه نفع خودشون کار کردندو هیچ پاسخی بابت عملکردشون به سرمایه گذار نمی دهند.و کرونا را بهانه کرده اند وحتی مواجهه حصوری را لغو کرده وبه هیچ عنوان پاشخگو نیستند.اما سوالم این است که امثال منی که درصندوق نقش جهان مبالغ بالا داریم به خاطر اینکه پر ریسکترین صندوق شناختا شده چه راهکاری رو باید در پیش گیریم که استرس این مسئله داغونمون نکنه.نقش جهان یکی از بهترین صندوقها بوده وحالا…لطفا راهنمایی وکمک کنید.ممنون از سایت بسیار خوبتون.خدا خیرتون دهد.

    • سلام دوست عزیز
      مشتری مداری یکی از مواردی ست که در زمان انتخاب صندوق باید حتما بهش توجه داشته باشید. صندوق نقش جهان از نظر بتای صندوق ها، از سایر صندوق ها ریسک بیشتری داره. در صورتی که ریسک سرمایه گذاری در این صندوق رو قبول می کنید میتونید همچنان با صندوق بمونید.

  • سلام
    در مورد صندوق های سرمایه گذاری سهامی نظرتون در مورد صندوق یکم و دوم فارابی چیه ؟
    کجا میشه لیست کامل صندوق هارو یکجا دید ؟
    این صندوق ها رو چه اعتباری کار میکنند منظورم اینه با این حجم از سرمایه مردم یه وقت نندازن برن اونور مردم بیچاره بشن ؟ چه ضمانتی وجود داره که چول مردم جاش امن باشه ، دیگه دیدیم بانک ش هم پول مردم رو بالا کشیده ، مردم تو دردسر بدی افتادن
    مرسی از اگه جواب بدین

    • سلام دوست عزیز
      صندوق مشترک یکم اکسیر فارابی از نوع سهامی ست و عملکرد متوسطی بین صندوق های سهامی داشته است. صندوق دوم اکسیر فارابی از نوع درآمد ثابت است که پرداخت سود ماهانه دارد.
      لیست کامل صندوق ها رو در سیگنال در این لینک ببینید.
      درباره اطمینان صندوق ها هم مقاله آموزشی ما رو در این لینک بخونید.

  • چرا صندوق دارایکم این همه ریزش داره میکنه.
    لطفا پاسخم رو بدید تا کی این جوری میخواد باشه.
    کلی ضرر کردم.
    خواهشا راهنماییم کنید.

    • سلام دوست عزیز… عرضه و تقاضا مهمترین عامل تغییرات قیمتی در بازارهای مالی ست. به نظر میرسه که حوالی قیمت 23 هزار تومان حمایت این صندوق باشد.

  • این یعنی چی که من هر چی انتقاد میکنم ثبت که نمیکنید و پیام شما این دیدگاه را قبلا گفته اید میفرستید ..پس ما دردمون رو کجا بگیم شما هم که منتشر نمیکنید ..آی ملت اون صندوق سهام در بورس که کمترین بازدهی یعنی ۱۴ درصد در ماه رو داده کلاهبرداریه وارد نشید

    • سلام دوست عزیز
      ما تمام کامنت ها رو به دقت بررسی می کنیم. در صندوق های سرمایه گذاری مانند تمام نهادهای مالی ممکن است فساد رخ بدهد و نهاد ناظر بر صندوق ها که سازمان بورس می باشد، مسئول پیگیری شکایات سرمایه گذاران است. سایت سیگنال یک درگاه مستقل است.شما برای پیگیری درخواستتون باید از مسیر صحیح اقدام کنید.

  • واقعا هیچ کس نیس بداد دل ما برسه تو صندوق سهم آشنا وقتی بازدهیش از صندقهای مختلط هم کمتر میشه تو بهترین ماه های بورس و ابطال هم زیر دوماه میگن پنج درصد جریمه داره ..یعنی گروکشی و منفعت طلبی و کلاه برداری از سرمایه های مردم

  • سلام منظور ازبتای صندوق چیه ممنون میشم راهنمای فرمائید چون من با صندوق نقش جهان سرمایه گذاری کردم

    • سلام
      بتای صندوق یکی از فاکتور های ارزیابی ریسک در صندوق است و به زودی مقاله آموزشی در این خصوص منتشر می کنیم.