آیا قیمت های جهانی سنگ آهن بازهم رشد خواهند کرد؟

آیا قیمت های جهانی سنگ آهن بازهم رشد خواهند کرد؟

شاخص قیمت سنگ آهن مگنتیت عیار 62 درصد تحویل بنادر چین در هفته گذشته بازهم رشد کرد و به عدد 158.50 دلار رسید. در 6 ماه گذشته قیمت های جهانی این فلز به تمامی اهداف تکنیکال خود رسیده و در سقف قیمتی تاریخی 8 ساله خود قرار گرفته است.

از طرفی همچنان تقاضای سیری ناپذیر چین برای واردات سنگ آهن و فولاد بالاست و موجودی انبارهای این کشور خبر از کاهش شدید دارند که این خود میتواند محرک افزایش بیشتر قیمت ها شود.

با این حال دولت چین که بزرگترین وارد کننده سنگ آهن در جهان بشمار میرود از افزایش افسار گسیخته قیمت سنگ آهن ابراز نگرانی کرده و برنامه هایی برای کنترل قیمت این کامودیتی در سه ماهه ابتدایی سال 2021 ارائه کرده است.

در کوتاه مدت در بازه زمانی 3 ماهه اول سال جدید میلادی به نظر میرسد روند افزایش قیمت ها ادامه دار باشد اما در میان مدت با برگشت سطوح تولید معادن در برزیل و استرالیا میتواند به موازنه بازار عرضه و تقاضا کمک کند.

در نمودار زیر از بعد تکنیکال قیمت سنگ آهن میتواند تا اهداف قیمتی 171.5 و 194 دلاری پیش برود اما به نظر نمیرسد این روند تدوام زیادی بیابد و در صورت تعادل در بازار عرضه و تقاضا قیمت ها میتواند تا سطح های 120 و 110 دلاری کاهش شدیدی را تجربه نماید.

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *