رادیو سیگنال | پایانِ اصلاحِ بورس؟! | دوشنبه 29 شهریور

رادیو سیگنال | پایانِ اصلاحِ بورس؟! | دوشنبه 29 شهریور

    امروز دوشنبه 29 شهریور ماه، از هیجان فروش روزهای قبل کم شد و بورس به تعادل رسید. بهبود تقاضا امروز در بازار کاملا مشهود بود، تا جایی که تقریبا نصف بازار به رنگ قرمز بود و نصف دیگر سبز. امروز درحالی ک بازار در تعداد صف خرید و فروش­ها هم به تعادل رسید، شاخص­کل بورس تهران 7 هزار واحد رشد کرد و با 0.51 درصد افزایش در عدد 1427 هزار واحد متوقف شد. شاخص­کل هم­وزن هم امروز بعد از سه روز متوالی کاهش، 0.37 درصد رشد کرد تا نشان دهد امروز شرکت­های بزرگِ بازار وضعیت بهتری داشتند. روند خروج پول حقیقی هم امروز نسبت به دیروز 587 میلیارد تومان کاهش داشت و  303 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی­ها از بورس خارج شد.

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

    بسته به بازه زمانی یعنی اینکه نگاه­مان به سرمایه­گذاری کوتاه­مدت، میان­مدت و یا بلند­مدت باشد و همینطور بسته به میزان سرمایه و خصوصیات روانی هر فرد طبیعتا استراتژی معاملاتی افراد هم با یک­دیگر فرق می­کند، پس نمی­توانیم یک نسخه واحد را برای همه فعالین بازار تجویز کنیم. اما آنچه از کلیت بازار برمی­آید نزول اخیر بورس حکم اصلاح برای نفس­گیری و تجدید قوا برای ادامه روند صعودیِ شکل گرفته از خرداد امسال هست. شاخص کل از مرداد 99 تا خرداد 1400 نزدیک به 50 درصد ریخت و اکثر نمادهایی که همین اندازه و یا بیشتر دچار ریزش شدند، طی4 و 5 ماه گذشته روند مثبتی داشتند، برای مثال می­توانیم به شاخص­کل اشاره کنیم.

رادیو سیگنال در شنوتو و کست‌باکس با آخرین و مهمترین تحولات بازار سرمایه میزبان شماست.

شاخص­کل بعد از ریزش 50 درصدی از حوالی کانال 1095 هزار واحد تا 1585 هزار واحد رشد کرد، یعنی حدود 500 هزار واحد. پس همانطوری که می­بینیم اصلاح شاخص کاملا طبیعی است و لازمه تداوم روند صعودیِ چند ماه گذشته هست. در شرایط فعلی درواقع از لحاظ فنی، شاخص­کل درون یک ساختار پیچیده اصلاحی قرار گرفته.  به سهامدارها توصیه می­شود تا جایی که امکان دارد از حرکات هیجانی در خرید و فروش­ها پرهیز کنند و اگر قصد خرید دارند حتما با تحلیل و تعیین حد ضرر باشد و خریدها به صورت پله­ای انجام شود. سهامدارها باید این رو بپذیرند که معاملات با دید کوتاه­مدت و نوسان­گیری نیار به تخصص دارد و بدون تخصص نباید اقدام به نوسانگیری کنند و باید به دنبال موقعیت­های خوب خرید برای سرمایه­گذاری میان­مدت و بلندمدت روی نمادهای پرپتانسیل باشند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *