ساز مخالف مسکن در خردادماه | دیلی سیگنال 12 تیر

در حالیکه طی دو ماه ابتدایی سال جاری قیمت مسکن رو به کاهش گذاشته بود، در خردادماه این روند برگشت کرده و قیمت مسکن نیز با افزایش 3 درصدی مواجه گردید. همچنین در حالیکه طی دو ماه ابتدایی، تعداد معاملات بخش مسکن به شدت کاهش یافته، در خردادماه مجددا این متغیر نیز رفتار متفاوتی از خود نشان داد و رو به افزایش گذاشته است. در برنامه تحلیلی امروز،به همراه آقای رسول خدادوست، کارشناس و پژوهشگر اقتصادی به طور مفصل از زوایای مختلف، بازار مسکن به بحث و بررسی گذاشته شد.

 تحلیل و بررسی بازار مسکن در وبسایت و اپلیکیشن سیگنال

کوچ سرمایه‌گذاران به سمت نمادهای کوچک

بازار سهام تهران برای سومین هفته متوالی، شروع سبزی را در ابتدای هفته تجربه کرد. اما این رشد بازار تا انتها ادامه نداشت و در نهایت شاخص کل با 0.87 درصد افت به 1.246 میلیون رسید. شاخص هم‌وزن نیز که اوضاع مساعدتری نسبت به شاخص کل داشت با 0.38 درصد افت همراه شد.

این نخستین باری است که در سال ۱۴۰۰، شاخص هم‌وزن وضعیت بهتری را نسبت به شاخص کل ثبت کرد و نشان دهنده رو کردن اقبال در سهام‌های کوچک است. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذارن به سمت نمادهای کوچک بازار جلب شده و شاهد تحرکات مثبتی در این سهم‌ها هستیم. جمع شدن صف فروش این سهم‌ها و قرار گیری آنها در مدار مثبت، سیگنال مثبتی برای ادامه روند متعادل بورس است.

در چند روز گذشته با کاهش امیدها برای دستیابی به توافقات برجامی در آینده نزدیک، قیمت دلار رو به افزایش رفت. رشد قیمت ارز، می‌تواند از عوامل محرک بازار درحال‌حاضر باشد که بازار در واکنش با آن، در مدار مثبت در حال فعالیت است. از طرف دیگر مالیات بر عایدی سرمایه به طور رسمی به تصویب رسید و این قانون جدید هرچند که ممکن است سبب ایجاد رکود، افزایش قیمت، فشار قیمتی مضاعف بر مصرف‌کننده و خروج سرمایه از کشور شود، اما می‌تواند باعث ایجاد انگیزه جدید جهت انتقال سرمایه‌ها به بازار سهام نیز گردد و از این طریق رونق این بازار را دوچندان نماید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *