کمک نرخ بهره بین بانکی برای صعود بورس | دیلی سیگنال 13 تیر 1400

در پی ریزش بورس طی معاملات دیروز، بازار امروز هم کار خود را در روند نزولی آغاز کرد. البته ایجاد یک موج تقاضای جدید باعث شد مسیر شاخص کل تا حدی صعودی شود و از کف روزانه خود فاصله بگیرد. به طوری که افت شاخص کل بورس تهران به 2320 واحد (معادل 0.19 درصد) محدود شد. شاخص هم‌وزن هم که از ابتدای معاملات امروز در یک مسیر نزولی قرار داشت همزمان با شاخص کل از کف روزانه خود فاصله گرفت و افت 0.19 درصدی را تجربه کرد.

کمتر از نیم ساعت از شروع معاملات امروز بازار می‌گذشت که آمارهای نرخ بهره بین بانکی منتشر شد. طبق این آمار در هفته گذشته شاهد افت چشم‌گیر نرخ بهره بین بانکی و رسیدن آن به ۱۸.۱ درصد بوده‌ایم. در صورت تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی می‌توان امید به افت نرخ سود سپرده بانکی هم باشیم. اتفاقی که می‌تواند محرکی جدی و مهم برای قرار گرفتن در مسیر صعودی باشد. به همین علت هم بود که بعد از انتشار این آمارها موج نسبتا قدرتمندی از تقاضا در بورس ایجاد شد و منجر به رشد بورس از کف روزانه خود شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

اختیار سهام چیست؟

در بخش اول برنامه امروز به همراه آقای صادق آدینه، مدرس و معامله‌گر قراردادهای آپشن و ابزارهای نوین مالی در خصوص مبحث اختیار سهام، گفتگو نمودیم. در همین راستا ایشان در توضیح این نوع قراردادها به معرفی قرارداد اختیار فروش و اختیار خرید و همچنین 21 سهم پایه در قراردادهای آپشن اشاره داشتند و توصیه هایی را برای فعالین بازار سرمایه که قصد ورود به بازار اختیار را دارند، بیان کردند.

رادیو سیگنال در شنوتو و کست‌باکس با آخرین و مهمترین تحولات بازار سرمایه میزبان شماست.

بررسی بازار جهانی طلا و نفت

در هفته گذشته روز جمعه آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا (NFP) به همراه نرخ بیکاری منتشر گردید که باوجود آمار مثبت بخش غیر کشاورزی بازهم در مجموع نرخ بیکاری بیش از پیش بینی ها بود که منجر به افت ارزش دلار در بازارهای بین المللی شد.
تا زمانی که نرخ بیکاری در آمریکا کاهش محسوسی نداشته باشد باور عموم سرمایه گذاران بر این مبنا خواهد بود که اقتصاد همچنان نیازمند حمایت است.
نمودار اونس طلا در هفته گذشته روی سطح حمایتی 1765 دلاری قرار داشت و پس از انتشار داده های NFP که به افت ارزش دلار منجر شد، شاهد بودیم که در این حین طلا نیز از سطح حمایتی خود صعود کرد و سیگنال افزایش قیمت در هفته آتی را برای سرمایه گذاران صادر کرد.
نمودار نفت وست تگزاس نیز پس از جلسه اوپک پلاس و عدم تمایل اعضا به جهت افزایش سطح تولید صعودی شد و خود را به سطح هدف مقاومتی 75 دلاری رساند؛ حال با این وجود یک واگرایی نزولی بین نمودار قیمت و اندیکاتور شاخص قدرت نسبی گمانه زنی ها را برای اصلاح قیمت از این نقطه تشدید میکند.
در بخش دوم برنامه ی امروز همراه با آقای احسان چرمگی، کارشناس بازارهای جهانی به بررسی وضعیت کامودیتی ها در هفته ی گذشته پرداختیم.

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل ها هر روز در کانال سیگنال به آدرس تحلیل با سیگنال

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *