ترامپ اقتصاد قوی ایالات متحده آمریکا را ایجاد کرد یا به ارث برد؟

ترامپ اقتصاد قوی ایالات متحده آمریکا را ایجاد کرد یا به ارث برد؟

سناتور مایک پنس در جلسه کنوانسیون ملی جمهوری خواهان درباره ستایش قدرت اقتصادی دولت ترامپ سخنرانی کرد. وی از رای دهندگان انتخابات ریاست جمهوری خواست که از خود بپرسند به چه کسی برای بازسازی اقتصاد ( پس از کرونا ) اعتماد دارند؟ سیاستمداری که رییس جمهور بدترین دوره ریکاوری اقتصادی از زمان رکود بزرگ (1929-1933) بود یا یک رهبر مقتدر که بزرگترین اقتصاد جهان را ایجاد کرده است؟

ترامپ در سخنرانی خود در اوایل سال 2020 میلادی (قبل از پاندمی کرونا) به عملکرد خوبش در ساختن اقتصاد آمریکا اشاره کرد. هنگامی که اوباما دولت را تحویل ترامپ داد اقتصاد آمریکا 76 ماه متوالی رشد نرخ اشتغال را ثبت کرده بود که این رقم تا قبل از کرونا در دوره ترامپ به عدد 113 ماه متوالی ارتقا یافت. نرخ بیکاری نیز در اوج رکود اقتصادی ( زمانی که اوباما در اوج بحران 2008 به ریاست جمهوری انتخاب شد ) از 10 درصد شروع و در پایان دوره اوباما به نرخ 4.7 درصد رسید که این نرخ نیز در دوران ترامپ به زیر 4 درصد رسید.

اوباما اقتصاد آمریکا را زمان بحران به دست گرفت در وضعیتی که رئیس سابق فدرال رزرو آقای بن برنانکه آن را بدترین بحران مالی از زمان رکود بزرگ (Great Depression in 1929) نامید.

اینفوگرافی زیر مروری بر رشد تولید ناخالص ملی آمریکا از زمان آغاز دوره دوم ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش پسر با استفاده از داده های فدرال رزرو است. تولید ناخالص ملی واقعی معیاری بر اساس تورم است که ارزش تمام کالاها و خدمات تولید شده توسط یک اقتصاد را در یک سال معین نشان می دهد.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *