تداوم رکوردشکنی بورس

تداوم رکوردشکنی بورس

بورس تهران امروز تماما سبزپوش بود و تعداد بسیار کمی از نمادها در منفی‌های تابلویِ قیمت معامله می‌شدند.

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد 74 هزار واحدی(معادل 3.4 درصد) در بالاترین سطح تاریخی خود تا به امروز قرار گرفت. همچنین بیشترین رشد روزانه شاخص کل در سال جاری را نیز به ثبت رساند.

استقبال حقیقی‌ها از بازار سهام

امروز شاهد ورود پول سنگین از جانب حقیقی‌ها به بازار بودیم و بیش از 2290 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد. این عدد بالاترین رقم در بیش از یک‌سال اخیر است.

افزایش نقدشوندگی بازار

آمار روند ارزش معاملات حاکی از افزایش نقدشوندگی و دست‌به‌دست شدن سهام در بورس تهران دارد و این خبر خوبی برای ثبات بازار است. طی یک‌هفته‌ی اخیر، ارزش معاملات به سطوح بالایی رسیده است.

اگرچه بورس تهران بهترین روز خود در سال جاری را به ثبت رساند و بسیاری از شرکت‌ها با صف خرید مواجه شدند، اما این‌روزها باید در خرید برخی از نمادها دقت کرد و ذکر این نکته حائز اهمیت است که رشد همه‌ی نمادها در کلیت بازار لزوما همیشگی نیست. بنابراین حتما قبل از خرید سهام، وضعیت سودآوری شرکت‌ها را بررسی نمائید.

با مفروضات فعلی، در حال حاضر ریسک آنچنانی از سمت متغیرهای کلان متوجه بورس تهران نیست و شاید بتوان گفت قیمت‌گذاری دستوری بر صنایع مختلف، بزرگ‌ترین ریسک بازار تلقی گردد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *