تحلیل پرتفوی صندوق سرمایه گذاری مشترک کارگزاری بانک ملی ایران

تحلیل پرتفوی صندوق سرمایه گذاری مشترک کارگزاری بانک ملی ایران

صندوق سرمایه گذاری مشترک کارگزاری بانک ملی ایران جزو اولین صندوق های سهامی تاسیس شده در بازار سرمایه کشور است که بیش از 12 سال از فعالیت آن می گذرد.

صندوق سرمایه گذاری مشترک کارگزاری بانک ملی ایران تحت مدیریت كارگزاري بانك ملي ايران قرار دارند و ارزش خالص دارایی های آن به بیش از 800 میلیارد تومان می رسد.

قیمت هر واحد سرمایه گذاری در صندوق مشترک کارگزاری بانک ملی ایران در حال حاضر حدود 40 میلیون تومان است که از این نظر دومین صندوق سهامی گران قیمت به حساب می آید. در واقع برای ورود به صندوق مشترک کارگزاری بانک ملی ایران بایستی حداقل به میزان یک واحد (40 میلیون تومان) سرمایه داشت. در ابتدای سال 99 قیمت هر واحد سرمایه گذاری در این صندوق 13.5 میلیون تومان بود که با گذشت 4 ماه و نیم از سال99، حدود 200 درصد افزایش قیمت در آن رخ داده است. شاخص کل بورس اوراق بهادار در همین مدت تقریبا 300 درصد بازدهی داشته است.

بازدهی صندوق سرمایه گذاری مشترک کارگزاری بانک ملی ایران

دورهبازدهی صندوق
هفته گذشته5.98 %
ماه گذشته6.01 %
فصل گذشته60.99 %
ششماه گذشته259.83 %
سال گذشته503.49 %
از آغاز فعالیت40075.22 %

بازدهی کلی صندوق مشترک کارگزاری بانک ملی ایران در میان سایر صندوق ها به طرز قابل توجهی بالاست و باعث شده است که جزو 3 صندوق برتر در چهار ماه اول سال 99 از نگاه سیگنال قرار بگیرد.

اطلاعاتی که سیگنال مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است بر اساس آخرین صورت های مالی منتشره از سایت اختصاصی صندوق سرمایه گذاری مشترک کارگزاری بانک ملی ایران استخراج شده است.

ترکیب دارایی صندوق مشترک کارگزاری بانک ملی ایران

ترکیب دارایی صندوق مشترک کارگزاری بانک ملی ایران

ترکیب دارایی در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک کارگزاری بانک ملی ایران نشان می دهد، 93.6% از دارایی ها در سهام پذیرفته شده در بورس و فرابورس سرمایه گذاری کرده است.

27.7 درصد از سهامی که صندوق خریداری کرده است در 5 سهم عمده که بیشترین وزن را در پرتفوی صندوق دارند، به خود اختصاص داده است.

نوع معاملات در این صندوق نشان می دهد که ریسک کنترل شده ای در سرمایه گذاری ها لحاظ شده است و تقسیم منابع مالی به صنایع مختلف موجود در بازار سرمایه صورت گرفته است.

بیشترین صنایع مورد توجه در صندوق مشترک کارگزاری بانک ملی ایران محصولات شیمیایی با 22.5 درصد و فلزات اساسی با 17 درصد می باشند.

برترین سهام موجود در پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری می تواند مسیر حرکت سرمایه های هوشمند را برای سرمایه گذاران خرد مشخص کند. از این رو با بررسی پنج سهم برتر (27.7 درصد از کل دارایی های صندوق مشترک کارگزاری بانک ملی ایران) در ادامه همراه ما باشید.

پنج سهم با بیشترین وزن در پرتفوی صندوق کارگزاری بانک ملی ایران

صندوق سرمایه گذاری مشترک کارگزاری بانک ملی ایران
نوع صندوق : سهامی
دارایی خالص در آخرین گزارش صندوق :    8,160,682,428,252 ریال
بازدهی نقطه به نقطه یکساله :  %503.49
مدیر صندوق : كارگزاري بانك ملي ايران
ردیفنام نمادنام شرکتدرصد از کل پرتفوی
1فملیملی مس7.42 %
2کاوهفولاد کاوه6.43%
3نوریپتروشیمی نوری5.81
4شیرازپتروشیمی شیراز5.40%
5شسپانفت سپاهان4.84%

11 میلیارد جدید از منابع صندوق در شرکت ملی مس با نماد “فملی” وارد شده است. هم اکنون ارزش سهم “فملی” در این صندوق به بیش از 60 میلیارد تومان رسیده است.

11 میلیون سهم از نماد “کاوه” تا قبل از این افشای پرتفوی ماهانه صندوق، در دارایی ها صندوق وجود داشته است و در ماه گذشته صندوق مشترک کارگزاری بانک ملی ایران تصمیم گرفته است 13.5 میلیون سهم دیگر نیز از این شرکت را خریداری کند. ارزش خرید صندوق از نماد “کاوه” 28 میلیارد تومان بوده است.

با ارزش ترین خرید صندوق در هفته های اخیر در حق تقدم سهم افق کوروش در نماد “افقح” رخ داده است که طی آن 31 میلیارد از منابع مالی صندوق به این سهم اختصاص داده شده است.

خرید عمده دیگر در نماد “صبا” مربوط به شرکت سرمایه گذاری صبا تامین انجام شده است. این صندوق 26 میلیارد را در ماه گذشته به خرید از این نماد داده است.

فروش سهام در یک ماه گذشته در صندوق مشترک کارگزاری بانک ملی ایران زیاد نبوده است. مهمترین فروش این صندوق مربوط به شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با نماد “پارسان” می باشد که طی آن 7.5 میلیارد از این سهم خارج شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام لطفاً بگویید که من کی میتونم یک سهم ۴۰میلیونی مختلط بانک ملی بخرم واگه مقدور است برای بیشترین درصد سود ماهانه از کدام سهم خرید کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز
      برای اطلاع از صندوق هایی که تقسیم سود ماهانه دارند باید از صندوق های با درآمد ثابت استفاده کنید. گزارش های تحلیلی سیگنال میتونه در انتخاب صندوق مناسب به شما کمک کنه.

  • سلام کی پول سهام من واریز و تسویه میشود خواهشأ جواب منو بدید.منتظرم

  • سلام من از برنامه آپ ۶ماهه پیش سلام بانک ملی خریدم الان چطور میتونم پیگیری کنم و ببینم چقدر شده ممنون میشم راهنمایی کننین

  • سلام ظاهرا ما بد موقعی وارد صندوق شما شدیم و هر روز داریم زیان میدیم بفرمایید چه تمهیداتی برای جلوگیری از زیان دارید و اینکه چرا وقتی سهامدار خارج میشه یک دفعه سهم کاهش پیدا می کنه گویی ارزش سهام فقط به تعداد سهامدارانش هست توضیح بفرمایید ممنون میشم

    • سلام دوست عزیز
      صندوق های سهامی تابع نوسانات بازار بورس هستند. در ضمن سیگنال هیچ گونه صندوقی ندارد و فقط به معرفی صندوق های سرمایه گذاری می پردازد.

    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که در سایت سجام ثبت نام کنید و احراز هویت براتون انجام بشه، میتونید در صندوق ها سرمایه گذاری کنید.

  • با سلام
    به نظر من نگاه شما کمی جانبدارانه است نسبت به این صندوق. بازدهی ماه قبل رو در سایت فیپیران نگاه کنید این صندوق تقریبا در ته لیست قرار دارد.

    • سلام دوست عزیز
      کارشناسان سیگنال از منظر تخصصی خودشون صندوق ها رو بررسی می کنند. اطلاعات منتشر شده در این مطلب هم طبق اعلام سایت صندوق قرار گرفته است. ما هیچ گونه جانبداری در سرمایه گذاری به ابزارهای مالی خاصی نداریم و سرمایه گذار جهت آشنایی با گزینه هایی که پیش رو داره باید تصمیم بگیره. در این مطلب نیز فقط عملکرد صندوق مورد بررسی قرار گرفته است.

  • از کجا میشه فهمید صندوق ها چه سهامی رو خرید و فروش میکنند ؟

    • سلام
      در سایت tsetms در قسمت تغییر سهامداران عمده می تونید روزانه این اطلاعات رو ببینید. همچنین در سایت صندوق هم ماهانه صورت وضعیت پرتفوی صندوق نمایش داده می شود.

  • من خودم صندوقشو دارم ولی پشیمانم ک چرا در صندوق دیگری سرمایه گزاری نکردم با کمی تحقیق متوجه میشی ک صندوقهای دیگر بازدهی بیشتری داشتند

  • سلام،یک چیزی رو متوجه نشدم اینکه قیمت واحد ۴۰تومن شده درست،آیا میتونه در آینده قیمتش پایین بیاد مثلا برسه به قیمت اول امسال که ۱۳.۵ بود؟ینی سرمایه گزار اینجوری متضرر بشه؟

    • سلام دوست عزیز
      نوسان و رشد و افت خاصیت بازارهای مالی ست بنابراین بله ممکن است ارزش واحدها پایین بیاد ولی اینکه تا کجا افت داشته باشه مشخص نیست.

    • سلام
      به سایت صندوق مراجعه کنید و دکمه “ورود سرمایه گذاران” را بزنید سپس از قسمت “ثبت نام در صندوق” مراحل بعدی رو انجام بدید.