بررسی و تحلیل پرتفوی صندوق آهنگ سهام کیان (18 تیر 99)

بررسی و تحلیل پرتفوی صندوق آهنگ سهام کیان (18 تیر 99)

صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه گذاری پرتو آفتاب کیان قرار دارد. این صندوق که قبلا با نام صندوق سرمایه گذاری “سرمایه دنیا” فعالیت می کرد، در سال 98 به “آهنگ سهام کیان” تغییر نام داد.

از فعالیت این صندوق در بازار سرمایه حدود 3 سال و نیم می گذرد و با توجه به ماهیت صندوق که از نوع سهامی است، بازدهی خوبی کسب کرده است.

خالص ارزش دارایی های صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان طبق آخرین گزارش صندوق بیش از 345 میلیارد تومان است.

در حال حاضر بیش از 97 درصد از سرمایه گذاران صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان را افراد حقیقی تشکیل می دهند. طبق آخرین اطلاعات از سایت مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران، تعداد سرمایه گذاران حقیقی در صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان 718 نفر است. 5 سرمایه گذار حقوقی نیز حدود 2.5 درصد دیگر سرمایه گذاران را تشکیل می دهند.

بازدهی دوره ای صندوق آهنگ سهام کیان

دورهبازدهی
هفته گذشته۱۱.۶۶ ٪
ماه گذشته۳۸.۱۹ ٪
سه ماه گذشته۱۵۸.۶۵ ٪
شش‌ماه گذشته۳۵۷.۳۹ ٪
سال گذشته۵۸۵.۷۱ ٪
از آغاز فعالیت۱۵۵۹.۶۳ ٪

اهمیت بررسی پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری

بررسی پنج سهم برتر موجود در پرتفوی صندوق ها به چند دلیل حائز اهمیت است. اول آنکه بیشترین وزن را در پرتفوی صندوق تشکیل می‌دهد و بیشترین تاثیر در میزان بازدهی‌ها را دارد. دلیل دیگر آن است که صندوق‌ها با بهره گیری از ابزارهای مختلف و پیچیده سعی می‌کنند بهینه‌ترین سهام را از نظر رشد و بازدهی شناسایی کنند بنابراین پنج سهمی که بیشترین درصدها را به خود اختصاص داده است می‌تواند نشان دهنده نوع مدیریت و مهارت کارشناسان آن صندوق باشد.

اطلاعاتی که سیگنال مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است بر اساس آخرین صورت های مالی منتشره از سایت اختصاصی صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان استخراج شده است.

5  سهم با بیشترین وزن در پرتفوی صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان

برترین سهام موجود در پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری می تواند مسیر حرکت سرمایه های هوشمند را برای سرمایه گذاران خرد مشخص کند. از این رو با بررسی پنج سهم برتر صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان در ادامه همراه ما باشید.

صندوق سرمایه گذاری آهنگ سهام کیان
نوع صندوق : سهامی
دارایی خالص در آخرین گزارش صندوق : ۳,۴۵۶,۰۶۲,۱۷۷,۶۶۰  ریال
بازدهی نقطه به نقطه یکساله : ۵۸۵.۷۱ ٪
مدیر صندوق : شرکت مشاور سرمایه گذاری پرتو آفتاب کیان
ردیفنام نمادنام شرکتدرصد از کل پرتفوی
1سخوزسیمان خوزستان%10.88
2رمپناگروه مپنا%9.35
3وبملتبانک ملت%9.14
4پخشپخش البرز%9.10
5شیرازپتروشیمی شیراز%9.03

نکته جالب توجه در این صندوق وزن بالای شرکت های کوچک در پرتفوی آن می باشد. شرکت سیمان خوزستان و پخش البرز نسبت به سایر سهم ها، کوچک تر هستند. این مسئله نشان میدهد که صندوق آهنگ سهام کیان در نظر دارد تا از پتانسیل رشد شرکت های کوچکتر در بالابردن بازدهی صندوق بهره ببرد.

آهنگ سهام کیان که در ماه های گذشته 11 میلیون برگه سهم از شرکت سیمان خوزستان را تملک کرده بود، اخیرا 200 هزار سهم دیگر نیز از این شرکت به پرتفوی خود اضافه کرد تا سهم “سخوز” با 10.88% بیشترین وزن را در بین تمام سهام موجود در پرتفوی داشته باشد.

ارزشمندترین خرید این ماه صندوق آهنگ سهام کیان مربوط به یک سهم فرابورسی از صنعت دارویی ست. شرکت پخش البرز که تا پیش از این در پرتفوی این صندوق جایی نداشت در سرمایه گذاری اخیر صندوق بیش از 23 میلیارد تومان را به خود اختصاص داد. متوسط قیمت خرید صندوق آهنگ سهام کیان از این سهم با نماد “پخش” 5700 تومان بوده است.

پرحجم ترین فروش صندوق آهنگ سهام کیان نیز مربوط به یک سهم دارویی بوده است. تعداد 5.900.000 سهم از شرکت داروسازی تولید دارو که در پرتفوی این صندوق قرار داشت در آخرین معاملات صندوق به ارزش بیش از 25 میلیارد تومان به فروش گذاشته شد و صندوق آهنگ سهام کیان به طور کامل از آن خارج شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • ببخشید میشه بگویید تقریبا با چه حدود سرمایه می توان در صندوق ها سرمایه گذاری را شروع کرد (حداقل تمرین مد نظرم است )ممنون میشم پاسخ بدید

    • سلام صندوق های بورسی رو میشه با حداقل 500 هزار تومن خرید و برای سایر صندوق ها هم شرایط ثبت نام و ورود به صندوق در سایت صندوق ذکر شده است.

    • سلام
      این صندوق جزو صندوق های سهامی ست و عملکرد خوبی داشته اما جزو بهترین ها قرار نداره

  • نحوه سوددهی صندوقها رو میشه بیشتر توضیح بدید
    مثلا من ۲واحد از صندوقی رو میخرم که هرواحدش ۱میلیونه. بعد از ۳ماه که بازدهی رو زدن ۱۵۰درصد یعنی ارزش پول من شده ۵میلیون. ابطال بزنم ۵تومن رو میدن منهای کارمزدو…؟ یا فقط اختلاف بین قیمت صدور و ابطال رو؟؟

    • سلام دوست عزیز… اختلاف بین قیمت صدور و ابطال نشون دهنده بازدهی صندوق است. بنابراین بازدهی کسب شده با ابطال واحدها به شما تعلق میگیره.

  • سلام و خدا قوت به شما کارشناس محترم سوال من این هست که الان که یازده ماه قبل آهنگ کیان سی و هشت درصد بوده اگه مثلا بنده صد میلیون در ماه گذشته در این صندوق سرمایه گذاری کرده بودم آخر یک ماه سرمایه من میشه صد و سی و هشت تومان یا اینکه به فرمول بانکی ضرب و تقسیم میشه٫ممنون میشم جواب منو بدید در پناه خدا

    • سلام دوست عزیز
      بله بازدهی مطابق همون چیزی هست که در صندوق به دست اومده. فرمول بانکی برای صندوق های سهامی معنا نداره.

  • سلام و عرض ادب
    ميشه بفرماييد اينكه طي هفته گذشته اكثر صندوق ها NAV هاشون رو آپديت نكرده‌اند دليل تكنيكال دارد يا سياست خاصي پشتش هست؟ و يا اينكه نشان ركود بازدهي صندوق‌هاست و ميتونه باعث نگراني سرمايه‌گذاران باشه يا خير؟

    • سلام دوست عزیز… اساسا تکنیکال دلیل آپدیت نکردن nav صندوق ها نیست! طبق بررسی های ما nav صندوق ها آپدیت است و مشکلی از این بابت وجود نداره.

  • با سلام
    اگه تو صندوق های سرمایه گذاری واحد خریداری کنیم بعد از مرگ سرمایه گذار تکلیف این پول چی میشه؟
    ممنون میشم اگه جوابمو بدید

    • سلام دوست عزیز… برای مسائل حقوقی در بورس طبق قوانین جاری برخورد خواهد شد.

  • عرض سلام و ادب و احترام خدمت دوستان در اپلیکیشن سیگنال می خواستم بدونم از چه راهی میتونیم پرتفوی صندوق های سهامی رو پیدا کنیم و بررسی کنیم مثلا صندوق ارزش کاوان سپهر صادرات و…… اگر راهنمایی فرمایید ممنون میشم😊😊

    • سلام دوست عزیز… پرتفوی صندوق ها در سایت صندوق قسمت گزارشات بخش صورت های مالی وجود داره.

  • به نظر خوب میاد اما چرا از دیگر صندوق ها رتبه پایینی داره در آینده چطور خواهد بود و اینکه در این صندوق سرمایه گذاری کردن بهتره یا در ارزش کاوان آینده