تاثیر واکسن کرونا بر آینده بازار سنگ آهن | 29 آبان ماه 1399

تاثیر واکسن کرونا بر آینده بازار سنگ آهن | 29 آبان ماه 1399

بازار جهانی سنگ آهن از زمان شروع پاندمی کرونا با تحولات زیادی از جمله افت شدید تقاضا برای این فلز در پی کاهش تولید صنایع و افت صنعت خودرو سازی مواجه شد.

از طرفی با درگیری معادن سنگ آهن برزیل و استرالیا با پدیده ی کرونا شاهد افت سطح تولید معادن این کشور و افزایش نرخ جهانی سنگ آهن بودیم. کشور چین با کنترل سریع و هوشمندانه کرونا توانست به زودی خود را بازیابی کند و روال صنایع این کشور به قبل از کرونا بازگشت و عطش سیری ناپذیر این کشور در واردات سنگ آهن موجب شد به گرانی سنگ آهن در بازارهای جهانی دامن زده شود.

از دید تکنیکال نیز برای نمودار قیمتی سنگ آهن عیار 62 درصد تحویل بنادر چین، با وقوع کرونا و افت تولید شاهد شکسته شدن کانال صعودی این ماده معدنی و صعود پرشتاب به کانال دوم قیمتی بودیم. اکنون همانطور که مشاهده میکنید قیمت توانسته کانال سوم را بشکند و در صورت تثبیت قیمت در این کانال اهداف قیمتی در 139 و 148 دلار بر تن دور از دسترس نخواهد بود اما رفته رفته با تولید جهانی واکسن کرونا در مقیاس وسیع و بهبودی صنایع و افزایش سطح تولید سنگ آهن شاهد افت قیمت این ماده معدنی حتی به زیر محدوده حمایتی قیمت در 110 دلار نیز خواهیم بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *