تحلیل صندوق بین المللی پول از آینده اقتصاد جهانی در ۵ سال آیندهa

تحلیل صندوق بین المللی پول از آینده اقتصاد جهانی در ۵ سال آیندهa

صندوق بین‌المللی پول: جهان تا سال 2025 مبلغ 22 تریلیون دلار خسارت خواهد دید.

برخلاف پیش‌بینی‌‌های قبلی مبنی بر افزایش زیاد رشد و رونق اقتصادی جهان، ظهور پاندمی ویروس جدید کرونا اما تاکنون باعث خسارت‌های بزرگی شده و در همین راستا گیتا گوپینات کارشناس اقتصادی برجسته صندوق بین‌المللی پول سه‌شنبه 26 ژانویه 2021 پیش‌بینی کرد میزان خسارت‌های جهان در مدت 5 سال منتهی به 2025 بالغ بر 22 تریلیون خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه گیتا گوپینات کارشناس اقتصادی برجسته صندوق بین‌المللی پول سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که «خسارت‌های تراکمی در تولید که اکنون برای دوره ما بین سال‌های 2020 تا 2025 پیش‌بینی شده در مقایسه با پیش‌بینی‌های انجام شده تا قبل از ظهور پاندمی کرونا، کماکان بزرگ است.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که خوش‌بینی‌ها درباره تاثیر واکسن‌های جدید در جلوگیری از گسترش پاندمی کرونا و همچنین نقش طرح‌های حمایت از اقتصادهای بزرگ در ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی، پیش‌بینی‌ها‌ درباره میزان رشد اقتصادی در سال جاری را تا 5.5 درصد افزایش داده است.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر خود درباره افق‌های اقتصادی جهان، گفت که «این تحولات نقطه سرآغازی قوی‌تر برای پیش‌بینی‌ها در سال‌های 2021-2022 در سطح جهان است».

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی کرد که رشد اقتصادی ایالات متحده آمریکا با دو درصد افزایش نسبت به پیش‌بینی‌های سابق به سطح 5.5 درصد یعنی قوی‌ترین میزان خود از سال 1984 تاکنون برسد.

صندوق بین‌المللی پول نیز برای کشور چین رشد اقتصادی 8.8 درصدی پیش‌بینی کرد.

این صندوق بین‌المللی که مقر آن در واشنگتن است اما درباره «حالت عدم یقین استثنایی» در آینده هشدار داد و خواستار اقدام هر چه بیشتر برای جلوگیری از ضررهای دائمی شد.

کارشناس صندوق بین‌المللی پول درباره بسته حمایتی 1.9 تریلیون دلاری که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا آن را اختصاص داده نیز گفت که احتمالا تولید اقتصادی ایالات متحده طی 3 سال آینده را به میزان 5 درصد تقویت خواهد کرد.

کارشناس اقتصادی برجسته صندوق بین المللی پول گفت که تدابیر اتخاذ شده در چارچوب بسته حمایتی پیشنهادی بایدن میزان رشد اقتصادی آمریکا در سال 2021 را به میزان 1.5 درصد افزایش می‌دهد.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی کرد که بزرگترین اقتصاد در جهان پس از کوچک شدن به میزان 3.4 درصد در سال 2020، امسال اما به میزان 5.1 درصد رشد کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بازارهای جهانی  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *