ریزش سنگین شاخص نیکی ژاپن | 31 خرداد 1400

ریزش سنگین شاخص نیکی ژاپن | 31 خرداد 1400

در بازارهای مالی همچنان اثرات جلسه چهارشنبه هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا مشاهده میشود و دلار همچنان در مسیر صعودی قرار گرفته است. تصمیمات بانک مرکزی آمریکا درباره کاهش خرید اوراق قرضه و افزایش تدریجی نرخ بهره این سیگنال را به جهان مخابره میکند که حال اقتصاد آمریکا خوب است و نگرانی از عدم کنترل بحران کرونا کاهش یافته است. با این توصیفات کشورهای جهان میتوانند با خیال آسوده تری مناسبات اقتصادی سیاسی خود را بر این اساس تنظیم کنند.

امروز شاخص‌های سهام و نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری سقوط کردند. انتظارات تورمی سرمایه‌گذاران به خاطر تغییر دیدگاه‌های فدرال رزرو آمریکا تضعیف شده است. در بازار ارز، دلار آمریکا همچنان در بالاترین سطوح دو ماه اخیر قرار دارد.

در آسیا بازار سهام ژاپن بیشترین افت را ثبت کرده است. شاخص سهام نیکی ژاپن (Nikkei) به اندازه ۴ درصد پایین آمده و شاخص‌های آتی سهام اروپا و آمریکا هم منفی هستند. نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ۳۰ ساله آمریکا هم برای اولین بار از ماه فوریه به زیر ۲ درصد سقوط کرده است. منحنی بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا در حال صاف شدن است. در حالی که نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری کوتاه‌مدت آمریکا در واکنش به دیدگاه‌های بولارد جهش کرده است. بولارد از اعضای فدرال رزرو آمریکا گفته که شاید ریسک رشد سریع تورم باعث شود تا فدرال رزرو در سال آینده میلادی نرخ بهره را افزایش دهد.

آیا افت سنگین شاخص نیکی ادامه خواهد داشت؟

در نمودار هفتگی زیر همانطور که مشاهده میکنید قیمت در شاخص نیکی ژاپن پس از اینکه موفق شده سقف کانال بلند مدت و میان مدت خود را بشکند به سقف این کانال ها نزول کرده است و در صورت بتواند کندل هفتگی روی این سقف های تبدیل شده به حمایت بسته شود میتوان انتظار یک رالی صعودی تا قیمت های بالاتر در 30745 و 32865 واحدی را داشت. در صورت از دست رفتن سطح حمایتی سقف کانال میان مدت (کانال زرد رنگ) میتوان به ریزش ها تا سطوح حمایتی در 26465 و 24125 واحد و نهایت تا کف این کانال امیدوار بود.

نمودار تحلیل تکنیکال شاخص نیکی

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

بازار کامودیتی (طلا، نفت و مواد معدنی)

پس از شوک افزایش ارزش دلار در پی جلسه بانک مرکزی آمریکا؛ در بازار کامودیتی، قیمت اونس طلای جهانی به تعادل رسیده و میتوان یک اصلاح قیمتی رو به بالا را در هفته ی جاری برای اونس طلا تا محدوده ی 1856 دلاری در نظر داشت.

قیمت نفت خام سبک (WTI) به بالای ۷۲ دلار بازگشته است این مقاومت نفت در برابر ریزش ها حکایت از سطح بالای تقاضا برای این طلای سیاه در بازارهای جهانی دارد.

مس در قیمت 9200 دلار بر تن معامله میشود و از سطح اوج قیمتی خود در 10700 دلار بسیار فاصله گرفته و به نظر میرسد این ریزش ها ادامه داشته باشد.

سنگ آهن 62 درصد نیز در فاز نزولی قرار گرفته و با احتمال بالا در هفته ی جاری ریزش های بیشتری را تجربه خواهد کرد.

اخبار ارز و تقویم اقتصادی هفته

این هفته تمرکز اصلی بازار به سخنرانی مقامات فدرال رزرو آمریکا خواهد بود، تا با روند تغییرات سیاست های پولی آمریکا بیشتر آشنا شوند. این هفته تقویم اقتصادی بازار ارزی گزارش مهمی در بر ندارد. با این حال معامله گران به سخنرانی مقامات فدرال رزرو توجه خواهند کرد. همچنین این هفته نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها و اخبار بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *