تحلیل شاخص سهام نزدک آمریکا (NASDAQ-100) | تاریخ 19 خرداد ماه 1399

تحلیل شاخص سهام نزدک آمریکا (NASDAQ-100) | تاریخ 19 خرداد ماه 1399

فرابورس نزدک آمریکا یا «NASDAQ» بزرگترین بازار الکترونیک جهان در قلب آمریکا است. مقر اصلی بورس نزدک، در میدان تایمز شهر نیویورک است. NASDAQ مخفف عبارت «National Association of Securities Dealers Automated Quotations system» به معنی «سامانه اعلام قیمت خودکار انجمن ملی معامله‌گران اوراق بهادار» است. این بازار در ۸ فوریه ۱۹۷۱ توسط انجمن ملی معامله‌گران اوراق بهادار «NASD (National Association of Securities Dealers» تأسیس شد و اولین بازار سهام الکترونیکی جهان نام گرفت. در ابتدای تأسیس، فقط یک کامپیوتر برای داده ‌های اطلاعاتی داشت و عملاً ارتباطی بین خریداران و فروشندگان برقرار نبود.

نزدک – ۱۰۰، شاخص سهام تکنولوژیکی اصلی بورس اوراق بهادار آمریکا است. در آنجا لیستی از سهام غول‌های کامپیوتری مثل مایکروسافت، سیستم‌های سیسکو، آی بی ام، اپل، گوگل، یاهو و فیس بوک وجود دارد.

در روزهای اخیر با توجه به نمودارهای تحلیل تکنیکال افزایش سرعت رشد شاخص های سهام آمریکا و بی توجهی سرمایه گذاران به ناآرامی های اخیر در این کشور همچنان نگرش و دید مثبت به بازار حاکم است. در این هفته گزارش مهم تصمیم نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بسیار مورد توجه است. بعد از بازگشایی اقتصاد عملکرد فدرال میتواند شرایط آینده اقتصاد جهانی را بیشتر مشخص کند.

از دید تکنیکال همانطور که در نمودار زیر میبینید قیمت به بالای عدد 9800 رسیده که در این ناحیه محدوده مقاومتی مهمی قرار دارد. از تاریخ 23 مارس 2020 که شاخص در پایین ترین سطح خود در ماههای اخیر قرار داشت پس از برگشت قدرتمند شاخص به میزان 48 درصد تا امروز، هم اکنون در ناحیه حساسی قرار داریم. در کانال صعودی بلند مدت همانطور که در شکل میبینید قیمت با سقف کانال فاصله چندانی نداشته و در حال ثبت رکورد تاریخی خود است.

به جهت آینده رفتاری قیمت شاخص نزدک دو فرضیه صعودی و نزولی را به شرح زیر مطرح میکنیم:

  • فرضیه صعودی : در صورت شکست قله قبلی و رد شدن از محدوده مقاومتی آبی رنگ و عدد مقاومت روانی 10000 واحد می توان انتظار داشت طبق فیبو اکستنشن رسم شده از موج صعودی قبلی اعداد مقاومتی سر راه شاخص ابتدا عدد 10280 و پس از آن 11250 باشد.
  • فرضیه نزولی : در صورت برگشت از محدوده مقاومتی مشخص شده و تشکیل الگوی بازگشتی می توان انتظار داشت قیمت شاخص در برگشت خود اعداد حمایتی ابتدا در 8870 و پس از آن محدوده آبی رنگ 8150 واحد را بر سر راه خود مشاهده نماید.
تحلیل شاخص سهام نزدک آمریکا (NASDAQ-100) | تاریخ 19 خرداد ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران