تحلیل شاخص ارزش یورو (EXY) | 6 بهمن 99

تحلیل شاخص ارزش یورو (EXY) | 6 بهمن 99

دید تکنیکال:

شاخص یورو پس از شکست قدرتمند الگوی کنج در زیر و پولبک به آن توانست تا سطوح بالاتر به خوبی رشد کند. اما هم اکنون با نگاه به اندیکاتور راهنمای آر اس آی مشاهده میکنیم که در نزدیکی محدوده ی اشباع خرید قرار داریم و نهایتا قیمت بتواند خود را تا سطح 125 واحد بالا بکشد و پس از آن با توجه به واگرایی در اندیکاتور و قیمت به نظر میرسد شاهد افت و شکست خط روند نمودار در تایم های پایینتر باشیم. این امر یعنی افت ارزش یورو میتواند با توجه به موج جدید سختگیری ها و منع تردد در اروپا به ویژه در انگلیس و فرانسه توجیه پذیر باشد.

دید فاندامنتال:

یورو در معاملات هفته گذشته تقویت شده و به سمت 1.22 دلار در حال حرکت است. داده‌های PMI ناحیه یورو بهتر از انتظارات بازار بوده‌اند. اما با این حال رالی صعودی شاخص‌های سهام جهانی بعد از ثبت اوج تاریخی جدید متوقف شده است. به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران بازار سهام پیش از شروع تعطیلات آخر هفته اقدام به تثبیت سود کرده اند.

در تقویم اقتصادی، شاخص PMI ناحیه یورو کمی ضعیف‌تر از انتظارات بازار بود، اما شاخص ترکیبی PMI سرمایه‌گذاران را به آینده امیدوار کرده است. شاخص PMI بخش تولیدی به ۵۴٫۷ واحد افزایش یافته و در محدوده رونق قرار دارد. در ماه ژانویه سطح تولید کارخانجات ناحیه یورو برای هفتمین ماه متوالی افزایش یافته است. با این حال سرعت رشد سطح تولیدات کارخانجات کُند بوده است.

نمودار تایم هفتگی

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

نمودار تایم روزانه از نمای نزدیکتر

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *