تحلیل سهام کمپانی اپل (Apple)

تحلیل سهام کمپانی اپل (Apple)

یکی از برترین شرکت های حال حاضر آمریکا و جهان کمپانی اپل است که از سالهای گذشته روند سود سازی خوبی را داشته است. اپل با تولید انواع دستگاههای الکترونیکی از جمله گوشی ها، وسایل هوشمند، مدیای سینمایی و انتشاراتی یکی از پیشگامان این عرصه بشمار میرود.

در پرتفوی سهامی وارن بافت نیز سهم بیش از 50 درصدی به این کمپانی تعلق گرفته و از این جهت به دید یک شرکت پیشتاز در بورس آمریکا شناخته میشود. ارزش کل سهام اپل در ماههای گذشته حتی به مرز 3 تریلیون دلار نیز رسید و این نشان دهنده ارزش بالای این شرکت میباشد. آخرین گزارشات سودسازی این شرکت به شرح زیر میباشد.

نمودار فروش

در روزهای گذشته همگام با ریزش نسبتا سنگین بازار سهام آمریکا، این شرکت نیز از این ریزش ها در امان نبوده و اکنون در قیمت های جذابی معامله میگردد. در زیر به بررسی دقیق تر سهام از دید تکنیکال پرداخته ایم.

تحلیل تکنیکال سهام اپل (AAPL)

در نمودار داده های روزانه زیر قیمت از سقف الگوی قیمتی کنج صعودی شکست انجام داده و در حال اصلاح به روی سطوح حمایتی در 155.30 و 149.30 دلار است. از اوج قیمتی 182 دلاری تا کنون قیمت به میزان 15 درصد ریزش داشته و روی حمایت های سبز رنگ قرار گرفته است. در صورتیکه قیمت بتواند از روی حمایت های مذکور رشد نماید سطوح هدف مقاومتی در 182 و 192 و 217 دلار در دسترس خواهند بود.

در سناریوی بدبینانه و نزولی اکید قیمت فقط در صورتی که زیر حمایت 138 دلاری تثبیت بدهد (کندل روزانه یا هفتگی ببندد) میتواند به سمت قیمت های پایینتر ریزش نماید.

نمودار تکنیکال
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *