قیمت سهام علی بابا در پایین ترین سطح 4 سال گذشته

قیمت سهام علی بابا در پایین ترین سطح 4 سال گذشته

پس از سیاست دولت چین مبنی بر جلوگیری از قدرت گرفتن کمپانی های بزرگ این کشور و درخواست بازرسی کمیسیون اوراق بهادار آمریکا شاهد افت سنگین قیمت سهام شرکت هایی نظیر علی بابا بودیم. قیمت سهام این شرکت از یکسال پیش تا کنون بیش از 65 درصد ریزش داشته است و اکنون در قیمت های بسیار ارزنده ای حدود 115 دلار معامله میگردد.

تا حدی سقوط سهام علی ‌بابا ناشی از عوامل خارج از کنترل آن بود، یکی از این دلایل تقاضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مبنی بر اینکه حسابرسان چینی علی ‌بابا باید برای بازرسی مستقل توسط هیئت نظارت بر کمیسیون اوراق بهادار آمریکا ظرف مدت سه سال همکاری کنند. بخاطر این مسائل این شرکت از فهرست نزدک حذف شد.

از آنجایی که درخواست های افشای SEC  (کمیسیون اوراق بهادار آمریکا) با رویه دولت چین تعارض دارد، علی بابا نمی تواند در این مورد تصمیم بگیرد اما می‌تواند برای رفع مشکلات کسب‌ وکارش و افزایش سودسازی تلاش کند.

تحلیل تکنیکال سهام علی بابا

در نمودار داده های ماهیانه به عنوان اشل بلند مدتی میتوان دید که قیمت اصلاح عمیق 78 درصدی فیبو را انجام داده و روی سطح حمایتی مهم 110 دلاری قرار گرفته است. از این رو این سهام بسیار ارزشمند تلقی میگردد و میتواند در بلند مدت یک الی دو ساله سودهای خوبی را نصیب سهامدارانش کند. در صورت رالی صعودی قیمت این سهام تا سطح مقاومتی 314 دلار و بالاتر میتواند رشد نماید.

جهت مشاهده ی کیفیت بهتر تحلیل ماهیانه کلیک کنید

دید کوتاه مدت و میان مدت

در نمودار داده های روزانه زیر همانطور که مشاهده میکنید قیمت از اوج 320 دلاری ریزش سنگین 65 درصدی را ظرف مدت یکسال انجام داده و روی حمایت 110 دلاری قرار گرفته است. در کوتاه مدت و میان مدت 6 ماهه قیمت مادامیکه نتواند بالای خط روند نزولی آبی رنگ تثبیت دهد در فاز نزولی باقی خواهد ماند و حتی میتواند سطح حمایتی 85.50 دلار را تجربه کند. اما در صورت شروع روند صعودی و تثبیت بالای خط روند آبی و مقاومت 130 دلاری قیمت میتواند خود را به سطوح هدف در 208 دلار و بالاتر برساند.

جهت مشاهده ی نمودار روزانه با کیفیت بهتر کلیک کنید
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *