هشدار ورشکستگی این صرافی | سرمایه‌های خود را خارج کنید

هشدار ورشکستگی این صرافی | سرمایه‌های خود را خارج کنید

شایعات از ورشکستگی صرافی معتبر و معروف FTX خبر می‌دهند. این اخبار از زمانی شروع شد که مدیرعامل شرکت آلمدا ریسرچ که با همین صرافی همکاری می‌کرد و از آن‌ها وام گرفته بود، استعفاء داد.

توییت مدیرعامل بایننس

اوایل هفته نیز CZ مدیر عامل بایننس در یک توییت از قصد نقد کردن نیم میلیارد دلار توکن‌های FTX موجود در صرافی خود گفت و حتی با یک توییت تراکنش صورت گرفته را نیز تایید کرد و به شایعات رنگ و بوی واقعیت بخشید.

ذخیر استیبل کوین‌های FTX

در سمت دیگر مطابق داده‌های آنچین، وضعیت استیبیل کوین های موجود در صرافی اف تی ایکس FTX نسبت به دوهفته پیش بیش از 90% کاهش داشته است. این موضوع در کنار تاخیر در برداشت‌های کاربران از این صرافی، همگی نشان از یک فاجعه و رسیدن به مرز ورشکستگی را برای این صرافی نشان می‌دهد.

اما با نگاهی متفاوت، می‌توان شایعات را جور دیگری هم دید. دو هفته پیش بود که ایلان ماسک موفق شد توییتر را با رقمی در حدود 44 میلیارد دلار بخرد. در یک سمت این معامه ژائو، مدیرعامل بایننس با دادن نیم میلیارد دلار سرمایه به ماسک، سعی کرد به نوعی خود را در این سرمایه‌گذاری شریک کند.

اما مدیر عامل صرافی FTX، به صراحت به درخواست ماسک برای سرمایه‌گذاری پاسخ منفی داد و بعدتر، از دلایل این پاسخ منفی در یک همایش سخن گفت؛ بعد از این موضوع بود که شایعات ورشکستگی این صرافی شروع شد و ژائو عملا تهدید به فروش توکن های FTT خود کرد.

تحلیل تکنیکال FTT (هفتگی) | 16 آبان 1401

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

با اخبار منتشر شده احتمالا ریزش سنگینی در انتظار توکن FTT  خواهد بود، بررسی‌های تکنیکالی نشان می‌دهد قیمت این توکن در کوتاه مدت به 15 و در بلند مدت به سمت 5 دلار حرکت خواهد کرد. حدضرر این معامله را می‌تواند در محدوده 30 دلار یا شکست خط روند کانال نزولی قرار داد.

از دیدگاه دیگر، ریزش قیمت توکن FTT می‌تواند فرصت مناسبی برای گرفتن پوزیشن‌های فروش در این صرافی باشد، برای بررسی این موضوع لازم است تا در تایم فریم روزانه و ساعتی نیز چارت را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید.

توصیه های امنیتی به کاربران

  • در صورتی که در صرافی فوق دارایی دارید، بهتر است هرچه سریعتر نسبت به انتقال به یک کیف پول امن اقدام کنید.
  • هیچ صرافی در هیچ کجای دنیا نمی‌تواند دارایی‌های شما تضمین کند.
  • بهترین راه برای حفظ و نگهداری دارایی‌های دیجیتال استفاده از کیف پول‌های سرد (سخت افزاری) می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *