NEAR Protocol | غول خفته رمز ارزها

NEAR Protocol | غول خفته رمز ارزها

وقتی صحبت از پروژه‌های ارزهای دیجیتال می‌شود، اولین سوالی که در ذهن مخاطب به وجود می‌آید این است که : رقبا پروژه مدنظر کدام ارزهای دیجیتال هستند و در مقابل آن‌ها چه پتانسیل‌هایی وجود دارد؟!

رقبا

در واقع نیر پروتکل ( NEAR )رقیب اتریوم ( ETH ) محسوب می‌گردد و هدف آن ایجادی اینترنتی امن و عاری از سانسور است؛ در واقع نیر پروتکل ( NEAR )، می‌خواهد نسخه ای بهتر از اتریوم باشد و از سیستم شاردینگ برای برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری خود استفاده می‌کند، سیستمی که در اتریوم 2 خواهیم دید. در واقع در شاردینگ تراکنش ها، به صورت موازی در بلاک‌های مختلف توسط نودها ( Node ) تایید می‌شوند؛ به همین دلیل این سیستم می‌تواند در لحظه تعداد زیادی تراکنش را تایید کند.

بلک چین نیر ( Near) از سیستم DPOS یا همان اجماع اثبات سهام کار می‌کند؛ در این سیستم شما با استیک کردن مقداری از توکن‌های شبکه ‌می‌توانید در تایید تراکنش ها مشارکت داشته و کارمزد خود را دریافت کنید.

اهداف

طبق رودمپ ارزدیجیتال نیر ( NEAR  ) ، مهم ترین هدف فعلی نیر پروتکل ( NEAR ) کامل کردن بخش شاردینگ یا به اصطلاح Nightshade است؛ با کامل شدن این بخش، هر شارد این بلاک چین قادر است 800تا 1000تراکنش در ثانیه انجام دهد و انتظار می‌رود این بخش تا پایان سال 2022 تکمیل گردد.

نقاط قوت

یکی از قابلیت‌های اصلی نیر پروتکل ( NEAR ) که می‌تواند باعث فراگیر شدن آن گردد، پل ارتباطی آن با اتریوم است، در واقع این پل ارتباطی اجازه می‌دهد، تمام اپلیکیشن هایی که روی اتریوم در حال اجرا هستند به راحتی، به بلاک چین نیر منتقل گردند، چنین موضوعی با توجه به ارزان بودن شبکه نیر ( NEAR )، می‌تواند رغبت بیشتری در این سرویس ها برای انتقال ایجاد کند.

یکی از نکات جالب شبکه نیر ( NEAR  )، دعوت از سازندگان پروژه‌های دیگر، و شنیدن توضیحات و تجربیات آن‌ها در خصوص پروژه‌های خودشان است، چنین موضوعی می‌تواند به سازنگان پروژه نیر پروتکل ( NAER )، در اجرا حتی ریزترین جزییات شبکه کمک شایانی بکند و باعث گردد هر بخش پروژه به نحو احسن پیاده سازی شود.

دلایلی که می‌تواند باعث رشد نیر پروتکل ( NEAR ) گردد چیست؟!

  • تکنولوژی بسیار قدرتمند: در تئوری می‌تواند با اتریوم 2 و کاردانو رقابت کند.
  • تیم با استعداد: سازندگان از بهترین توسعه دهنده‌های دنیا و بهترین برنامه نویسان هستند.
  • سرمایه‌گذاری های بزرگ: موسسات بزرگی روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تورم سالیانه

تورم سالیانه شبکه نیر پروتکل ( NEAR ) در حدود 5 درصد است، این موضوع یعنی هرسال 5درصد توکن جدید در شبکه تولید می‌گردد که 90دردصد از آن ها بین ماینر ها و 10 درصد باقی مانده به صندوق شبکه اضافه می‌گردد. تعداد نهایی توکن ها یک میلیارد عدد است که تا به امروز حدود 50درصد آن در گردش می‌باشد.

نکات منفی

  • توسعه آهسته: نمی‌توان همیشه یک طرفه به موضوع چشم دوخت و قطعا هر پروژه ارز دیجیتالی نکات منفی خود را دارد. یکی از مهم ترین نکات منفی ارز دیجیتال نیر پروتکل ( NEAR ) این است که ممکن است، توسعه آن تا یکسال و نیم دیگر طول بکشد و منبع درآمد اصلی سازندگان آن، از فروش توکن ها می‌باشد، چنین موضوعی می‌تواند رشد قیمتی NERA را  آهسته کند.
  • سرمایه‌گذاران در سود: توکن های شرکت ها و موسسات بزرگی که در این پروژه سرمایه گذاری کرده‌اند، به مرور زمان آزاد خواهد شد و حتی هم اکنون این سرمایه‌گذاران در  سود خوبی هستند؛ در واقع بیشتر این توکن ها در دوسال اول آزاد خواهند و به فشار فروش اضافه می‌کنند.
  • رقبا: در حال حاضر ارز های دیجیتال دیگر مانند سولانا ( Solana ) و آوالانچ ( Avalanche ) ، پلتفرم های جالب‌تری به توسعه دهنده ها ارائه می‌دهند، به همین دلیل نرخ رشد اکوسیستم نیر ( Near ) از رقبا خود پایین‌تر است. در واقع اولویت نیر پروتکل ( NEAR ) توسعه بلاک چین می‌باشد.

جمع بندی

در این‌که ارز دیجیتال نیر پروتکل ( NEAR  ) پتانسیل بالایی برای رشد دارد، شکی نیست؛ اما در کوتاه مدت رشد قیمتی آن با توجه به موارد گفته شده، می‌تواند کمتر از رقبایش باشد؛ هم‌چنین بهتر است در صورتی که قصد دارید سرمایه‌گذاری بالای یکسال انجام دهید، روی این ارزدیجیتال سرمایه ‌گذاری کنید.

تحلیل تکنیکال

اما یک سرمایه گذار موفق، همیشه در کنار نکات بنیادی گفته شده، بهترین نقاط سرمایه گذاری را از طریق چارت به‌دست‌ می‌آورد؛ برای اینکه بتوانیم این نقاط پرپتانسیل را باهم پیدا کنیم به سراغ نمودار ارز دیجیتال NEAR  می‌رویم.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR Protocol)

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال نیر پروتکل (NEAR Protocol)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

با توجه به ریزشی که دیروز در مارکت کریپتوکارنسی رخ داد و آخر هفته‌ای خونین را رقم زد، بسیاری از فعالان این حوزه غافلگیر شدند و شاید اکنون به علت ترس ایجاد شده در بازار افراد کمتری در پی سرمایه‌گذاری هستند، در واقع در چنین موقعیت هایی است که سرمایه گذاران موفق به صورت پله‌ای و با دید بلند مدت خرید های خود را انجام می‌دهند. در حال حاضر نیر پروتکل ( NEAR ) در حال رسیدن به خط میانی کانال خود می‌باشد و می‌تواند به صورت موقتی برگشتی از همین ناحیه را تجربه کند، اما احتمال رسیدن قیمت این پروژه به حوالی محدوده حمایتی 7 دلار دور از ذهن نیست.

 در واقع با توجه به سناریو‌های آورده شده در تحلیل می‌توانیم سرمایه‌گذاری خود را انجام دهیم و هم‌چنین در صورت ادامه ریزش بازار، باید خود را برای رسیدن به کف کانال صعودی نیز آماده کینم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *