تحلیل تکنیکال قیمت ریپل به همراه نمودار (5 دی ماه 1398)

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل به همراه نمودار (5 دی ماه 1398)

XRP، ارز دیجیتال وابسته به شرکت فین تک ریپل، طی روزهای اخیر کف قیمت دو سالانه خود را شکسته است.

اما به نظر می‌رسد علیرغم رویکرد ضعیف ریپل، تحلیل‌گران اقتصادی دید مثبتی نسبت به آینده آن دارند. جفری تاکر (Jeffery Tucker) در مصاحبه‌ای با راشا تودی از مزایای این سیستم پرداخت نسبت به سیستم قدیمی سویفت گفته است. طبق نظر وی، سیستم پرداخت فعلی بانک‌ها با وضعیت ارتباطات جهانی سازگاری ندارد و ریپل توانسته است بر این موضوع فایق آید.

  • شرکت ریپل در سالی که گذشت قراردادهای همکاری خوبی با بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ دنیا امضا کرد. در ماه نوامبر این شرکت اعلام کرد بیش از 300 موسسه تجاری بانکی از RippelNET استفاده می‌کنند.
  • همچنین ریپل در حال حاضر با بانک‌های بزرگی از جمله بانک انگلیس (BoE) و بانک بزرگ اسپانیایی سانتاندر همکاری می‌کند.
  • مانی گرام نیز که از رقبای ریپل محسوب می‌شود در حال گسترش همکاری خود با این شرکت است.

مجموع این عوامل در کنار یکدیگر نوید سالی خوب برای این ارز دیجیتال را می‌داد اما نمودار قیمت کاملا خلاف این موضوع را نشان می‌دهد. قیمت ریپل در سال جاری میلادی ریزش 40 درصدی داشته است و این ارز دیجیتال را در شمار زیان‌ده ترین ارزهای دیجیتال برتر مارکت قرار داده است.

در نمودار روزانه قیمت مشاهده می‌شود که این ارز دیجیتال در طول هفته‌های اخیر به دنبال ریزش قیمت در مارکت، پس از لمس محدوده 0.2 دلار، با افزایش تقاضا در بازار مواجه شد اما در ادامه در دو بار تلاش برای عبور از سد 0.23 دلار ناکام ماند و پس از آن شاهد ادامه ریزش قیمت در بازار بودیم. در صورتی که ریپل مثلث متقارن کوتاه‌مدت خود را به سمت پایین بشکند، کاهش قیمت تا 0.17 دلار در گام اول و 0.15 دلار در گام بعدی را خواهیم داشت.

از طرف دیگر در صورتی که قیمت از سد کیجن‌سن عبور کند، انتظار داریم بار دیگر محدوده 0.23 دلار را تست کند. عبور از این ناحیه، افزایش تقاضای خریداران و رشد قیمت را به همراه خواهد داشت.

نمودار قیمت ریپل در تایم فریم روزانه

نمودار تحلیل تکنیکال ریپل
برای مشاهده تصویر با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *