تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران (1 شهریور ماه 1399)

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران (1 شهریور ماه 1399)

در تحلیل قبلی به نزدیک بودن اصلاح شاخص کل در محدوده بین 2،200،000 واحد و 2،300،000 واحد اشاره شد و شاخص متاسفانه به دلیل اتفاقاتی که در عرضه صندوق ETF دوم رخ داد زودتر وارد اصلاح در قالب موج 4 از روند صعودی خود شد. ذات موج 4 در اکثر مواقع تند وخشن است و همانطور که در معاملات دو هفته اخیر مشاهده کردید، نزول شاخص با عرضه های سنگین و فشار فروش های بسیار قوی روی اکثر سهم ادامه پیدا کرد.

طبق قوانین و دستورالعمل های الیوت، موج اصلاحی 4 معمولا بین 14.6%، 23.6% و 38.2% فیبو موج 3 اصلاح می کند. شاخص کل متاسفانه حمایت 14.6 % فیبو خود را از دست داده است و در حال حاضر در نزدیکی حمایت 23.6 درصد فیبو، همچنین حمایت سطح سوم کانال صعودی و دو خط حمایتی داینامیک قرار گرفته است که حمایت خوبی برای شاخص محسوب می شود. در تایم فریم هفتگی نیز شاخص روی حمایت خوبی قرار گرفته است در معاملات امروز نیز شاهد جمع آوری صف های فروش نمادهای لیدر بازار بودیم که نوید متعادل شدن بازار در روزهای آتی را می دهد که باید در روزهای آتی نحوه معاملات و حجم معاملات را زیر نظر گرفت.

حمایت های شاخص کل را می توان 1،675،000 واحد و 1،400،000 واحد در نظر گرفت.

در صورت کف سازی مناسب و بازگشت بازار به شرایط عادی، می توان اهداف 1،960000 – 2،108،000 واحد را در مرحله اول و با عبور از این بازه مقاومتی، 2،410،000 واحد و 2،875،000 واحد اهداف دیگر شاخص خواهند بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • ببخشید میشه بگی در نرم افزار سیگنال نمودارشاخص کل و فرا بورس چطورمیشه از خطی به شمعی بزنیم

  • با سلام
    جسارتا باید عرض کنم موج شماری شما اشتباه بوده و مجددا تجدید نظر بفرمائید ما موج پنج هم را اتمام کردیم و سه موج اضافه abc صعودی داشتیم و بعد از اون باید یک موج اصلاحی پنج موجی منتظر باشیم که متاسفانه ممکن هست شاخص به زیر 1 میلیون هم برسه

    • سلام دوست عزیز
      موضوع با تحلیلگر سیگنال مطرح شد و موج شماری اشتباه نیست. البته تحلیل فوق فیلد شده است و تحلیل جدیدتری از شاخص کل در 18 شهریور منتشر شده است. موفق باشید.

    • با سلام
      این تحلیل توسط تیم سیگنال و با استفاده از پلتفرم های تحلیلی دیگر انجام شده است.

  • چرا زیر تصویر تحلیل،سایت رهاورد۳۶۵ دیده میشه؟مگه خودتون تحلیل نمیکنید؟

    • سلام
      تمامی تحلیل های سیگنال مخصوص کارشناسان سیگنال است و فقط از سایت های مختلف برای ابزارهای رسم نموداری استفاده می شود.

    • با سلام
      بله بنظر میرسه در ادامه یه صعود دیگه داشته باشیم.

  • بورس در حال سقوط با سرعت ۵۰۰۰۰ متر بر ثانیه. خود فیبوناچی نمی تواند بورس ایران تحلیل کند.

  • اشتباه می کنید!موج ۵ تمام شده و در حال حاضر در موج A اصلاحی هستیم نه موج ۴. شما باید بازار قبل از 98را به عنوان موج 1، رشد تا اردیبهشت ماه موج ۳ و رشد بعد از اردیبهشت ماه تا 2میلیون واحد را موج 5در نظر گرفت. لذا اکنون ما در موج Aاصلاحی هستیم.

    • با سلام
      در موج 4 از سه بزرگ هستیم و 5 موجی موج 3 به اتمام رسیده. بله در حال حاضر درون موج A از ریز موج 4 از 3 هستیم

  • با تشکر ، میشه لطف کنید نماد چکارن را تحلیل کنید. ما 12 نفر اعضای فامیل و 9 نفر دیگر از دوستان مقدار قابل توجهی از این سهام رو داریم. گیج کننده ترین سهم بازار این سهمه.