تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران (1 مرداد ماه 1399)

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران (1 مرداد ماه 1399)

در تحلیل قبلی به روند صعودی شاخص کل اشاره شد و شاخص اهداف مد نظر را یکی پس از دیگری فتح نمود و به روند روبه رشد خود را همراه با نوسانات تا به امروز ادامه داده است.

سال قبل رشد شاخص کل و هموزن بیشتر متاثر از سهام داخلی و سهام با ارزش بازار کم بود و حتی رشد های چند ده برابری را در برخی سهام شاهد بودیم. از اوایل سال جاری گرایش بازار به سهام دلار محور و شاخص ساز معطوف شد و این سهام با شروع یک روند صعودی پر قدرت وارد یک موج صعودی شده اند و به نظر می رسد این روند همچنان ادامه دار باشد.

در سال جاری بازدهی سهام بزرگ و شاخص ساز، به مراتب بیشتر از کلیت بازار بود؛ بطوریکه برخی سهام بزرگ گروه پالایشی و فلزات اساسی و برخی دیگر از تک سهم ها بیشترین بازدهی را از خود به ثبت رساندند.

در اینجا ما به بررسی تکنیکالی شاخص کل میپردازیم و ادامه مسیر این روند صعودی را باهم بررسی می کنیم.

شاخص کل از اردیبهشت سال 1397 وارد یک ابر موج صعودی شده است و تاکنون بیش از 1900 درصد بازدهی را از خود به ثبت رسانده است. بررسی نمودار شاخص کل بر اساس داده های هفتگی، نشان می دهد که این شاخص توانسته است از سطوح مختلف کانال های موازی عبور کند و پس از پولبک به سطوح شکسته شده به روند صعودی خود ادامه داده است، اکنون نیز در حال نزدیک شدن به سطح 4 این کانال است و باید واکنش آن را به این منطقه دید و در صورت عبور از این ناحیه و تثبیت روی آن می توان به ادامه صعود شاخص امیدوار بود. از دید موجی، شاخص کل درون موج 5 از 3 از یک روند اصلاحی بالارونده قرار گرفته است و در صورت ادامه صعود، می توان آن را با اهداف 2 میلیون و 365 هزار واحد و 3 میلیون و 261 هزار واحد مورد بررسی قرار داد. شایان ذکر است سطح مقاومت روانی 2 میلیون واحد نیز در مسیر صعود قرار دارد که می تواند از رشد شاخص جلوگیری کند.

در صورت اصلاح از ناحیه کنونی، حمایت های آن را می توان یک میلیون و 810 هزار واحد، 1 میلیون و 690 هزار واحد و 1 میلیون و 541 هزار واحد در نظر گرفت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران