تحلیل شاخص نیکی ژاپن (Nikkei 225) | 27 مارس 2021

تحلیل شاخص نیکی ژاپن (Nikkei 225) | 27 مارس 2021

نیکی (Nikkei) مخفف شاخص متوسط ۲۲۵ سهام نیکی ژاپن است. شاخص سهام نیکی معتبرترین شاخص سهام کشور ژاپن است.

مبین تغییرات بهاء سهام شرکت‌های عمده از صنایع مختلف نظیر اتومبیل سازی،کشتی سازی،صنایع ارتباطی صنایع غذایی، شیلات، نساجی، بانکداری، بیمه، شیمی و …. است و بر پایه ین محاسبه می‌شود.

این شاخص یک شاخص قیمت-وزنی است و شامل سهام ۲۲۵ شرکت بلو چیپ می‌شود که در بورس سهام توکیو معامله می‌شوند. شاخص سهام نیکی را می‌توان با شاخص سهام داوجونز (Dow Jones) آمریکا مقایسه کرد.

تحلیل بنیادی:

پس از برنده شدن جو بایدن دموکرات شاخص های سهام در چین و ژاپن رشدهای خوبی را ثبت کردند که این مهم بدلیل سیاست خارجی سازش گرایانه دموکرات ها اتفاق افتاد. روابط خصمانه رییس جمهور قبلی آمریکا با این کشورها موجب شده بود مناسبات اقتصادی بین ژاپن و آمریکا تحت الشعاع این دشمنی ها قرار بگیرد.

تحلیل تکنیکال:

نمودار شاخص نیکی ژاپن در بلندمدت داخل یک کانال نزولی بلندمدت با شیب ملایم قرار گرفته است.

قیمت در این کانال در انتهای سال 2014 توانست سطح مهمی ( خط روند قرمز) را بشکند و روند صعودی به خود بگیرد. پس از شکست خط روند قرمز و اصلاح و پولبک به این سطح قیمت توانست اوج های جدیدی را ثبت کند. با وقوع کرونا در ابتدای سال 2020 شاهد افت وحشتناک این شاخص بودیم وقیمت تا کف کانال سبز رنگ افت شدیدی را تجربه کرد.

تحلیل تکنیکال انواع بازارهای مالی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

پس از اینکه قیمت در نمودار شاخص نیکی توانست سطح میانه کانال میان مدت (کانال سبز رنگ) را به سمت بالا بشکند و تثبیت دهد اکنون به نظر میرسد راه برای صعود به قله های بالاتر هموار گشته است. اما در حال حاضر قیمت میتواند با یک اصلاح و پولبک به سطح میانه کانال انرژی لازم برای صعود را فراهم کند.

در صورت ادامه روند صعودی اهداف قیمتی 32000 و 36500 واحد برای این شاخص متصور میباشد و در صورت شکست سطح حمایتی میانه کانال سبز رنگ میتوان به ریزش تا سطوح پایینتر حمایتی در 24000 و 20900 امیدوار بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
تحلیل شاخص نیکی ژاپن
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل شاخص نیکی ژاپن
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *