تحلیل تکنیکال و بررسی پرتفوی صندوق بورسی دارا سوم | 12 آذرماه 99

تحلیل تکنیکال و بررسی پرتفوی صندوق بورسی دارا سوم | 12 آذرماه 99

طبق اخبار منتشر شده مبنی بر آماده شدن صندوق دارا سوم، بر آن شدیم تا تحلیل تکنیکال 3 نماد موجود در این صندوق را در یک گزارش ارائه دهیم.

صندوق دارا سوم متشکل از سهام باقی مانده دولت در سه بانک صادرات، ملت و تجارت است که با تخفیف 20 درصدی و تا سقف 5 میلیون تومان برای هر کد ملی، عرضه خواهد شد.

در اینجا ما به بررسی تکنیکالی شاخص بانک ها و نمادهای این صندوق می پردازیم:

شاخص بانک ها

شاخص این گروه، توانست از خط روند نزولی خود با حجم معاملات بالا، عبور کند و به نظر می رسد منفی های فعلی این گروه را می توان پولبک به خط روند شکسته شده در نظر گرفت که با تکمیل آن، می توان انتظار رشد را محدوده مقاومتی 9760 – 9984 واحد را داشت.

نمودار تکنیکال شاخص بانک ها
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در صورت افزایش عرضه ها و از دست رفتن حمایت محدوده 8960 واحد، احتمال افت قیمت تا 8195 واحد و حتی 7562 واحد برای کلیت گروه بانکی وجود خواهد داشت.

وتجارت

وتجارت یکی از نمادهای موجود در این صندوق، پس از رشد تا قیمت 460 تومان با اصلاح روبرو شد و تا حوالی 260 تومان افت قیمت پیدا کرد.

در این هفته، وتجارت توانست رشد 17.59 درصدی از خود به جای بگذارد و امروز نیز در قیمت پایانی 390 تومان، به کار خود پایان داد. بررسی سهم از دید موجی، به نظر می رسد سهم الگوی اصلاحی خود را تکمیل کرده است و در چند روز گذشته، موفق به گذر از مقاومت خط روند نزولی و همچنین سطح 370-380 تومان شد. به نظر می رسد با تکمیل پولبک به سطوح مقاومتی شکسته شده، می تواند به روند صعودی خود تا اهداف 445-460 تومان و پس از آن، 670 تومان باشیم.

نمودار تکنیکال وتجارت
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در صورت افزایش عرضه ها در سهم، حمایت های آن را می توان 370 تومان و پس از آن حمایت خط روند نزولی (340 تومان) دانست.

وبصادر

این سهم نیز در روند انگیزشی قبل، توانست تا محدوده 510 تومان رشد قیمت داشته باشد و سپس همگام با کلیت بازار، با افزایش عرضه ها وارد اصلاح شد و حدود 50 درصد از سقف خود فاصله گرفت.

در هفته ای که گذشت، وبصادر بازدهی 9 درصدی از خود به جای گذاشت و معاملات آخرین روز هفته نیز با قیمت پایانی 360 تومان به اتمام رساند.

در حال حاضر سهم مقاومت کوتاه مدت 393 تومان را در مسیر صعود خود می بیند که میتواند با حجم معاملات بالا و گذر از این سطح، به سمت اهداف 470-510 تومان در گام اول، و پس از آن تا 770 تومان رشد قیمتی سهم ادامه داشته باشد.

نمودار تکنیکال وبصادر
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از طرف دیگر، در صورتی که سهم نتواند از مقاومت 393 تومان عبور کند، اولین حمایت آن 320 تومان و پس از آن 250 تومان خواهد بود.

وبملت

این نماد نیز به مانند دو نماد دیگر، 5 موج صعودی خود در قالب موج A به اتمام رسانده اند و اکنون در دامنه موج d از موج B خود قرار دارد و می تواند با تثبیت روی مقاومت 560 تومان و با تکمیل الگوی اصلاحی، به سمت اهداف 685 تومان و 947 تومان رشد قیمت داشته باشد.

نمودار تکنیکال وبملت
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از طرف دیگر، در صورت افزایش عرضه ها در سهم، اولین حمایت آن 508 تومان و پس از آن 410 تومان خواهند بود. در هفته ای که گذشت، این سهم بازدهی 6.65 درصدی از خود به ثبت رساند و با قیمت پایانی آخرین روز هفته، 558 تومان بسته شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *