تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد شتوکا (14 مهر ماه 1398)

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد شتوکا (14 مهر ماه 1398)

وضعیت بنیادی شتوکا

شتوکا تولید و تامین کننده انواع رنگ های صنعتی برای مصارف گوناگون است. صنعت رنگ و رزین کشور با 120 واحد تولید رزین به ظرفیت اسمی 750 هزار تن در سال و 350 واحد تولید رنگ به ظرفیت اسمی 900 هزار تن در سال در حال فعالیت می باشد. (اگر چه بر مبنای آخرین آمار نیمه رسمی اعلامی در حال حاضر پتانسیل فعال این صنعت در حدود 35 درصد از ظرفیت اسمی اعلام شده است)

محصولات صنعت رنگ با دارا بودن طیف وسیعی از کاربرد ها، دارای طبقه بندی های متنوعی می باشد ولی به صورت خلاصه می توان آن ها را به صورت موارد زیر دسته بندی نمود:

  1. رنگ های ساختمانی با رتبه اول در حجم تولید و مصرف در کشور (تعداد تولید کنندگان بسیار و بازار به شدت رقابتی و سخت)
  2. رنگ های صنعتی جهت صنایع مختلف نظیر صنایع خودرویی، صنعت کویل، صنایع نفت و گاز و سازه، صنایع قوطی سازی، صنایع دریایی، صنایع ماشین آلات سنگین، پوشش های کف و… (تعداد تولید کنندگان زیاد، بازار تا حدی رقابتی و بسیار تخصصی)
  3. رنگ های چوب، پارچه، پلاستیک، جوهر ها و…
  4. رنگ های پودری
  5. سایر

امروزه یکی از قابل توجه ترین کاربرد های رنگ در محیط های صنعتی مختلف می باشد که طیف وسیعی از کاربرد ها را شامل می شود. (مورد دوم)

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد شتوکا (14 مهر ماه 1398)

شتوکا تا پایان شهریور ماه (نیمه نخست سال) مجموعاً 940 هزار تن انواع رنگ های صنعتی با میانگین نرخ هر کیلوگرم 41 هزار تومان فروخته است. به نظر می رسد این شرکت در سال 98 بتواند مجموعاً 2 میلیون و 360 هزار تن انواع رنگ بفروشد که با میانگین نرخ فروش نیمه نخست، مبلغ فروش شرکت 98 میلیارد تومان خواهد شد.

در این صورت و با احتساب حاشیه سود ناخالص 38 درصدی و حاشیه سود خالص 28 درصدی (بر مبنای صورت سه ماهه 98) این شرکت 30 میلیارد تومان درآمد ناخالص و 22 میلیارد تومان درآمد خالص خواهد داشت. (EPS معادل 310 تومان) این یعنی این شرکت در حال حاضر با P/E =17 در حال معامله است. این شرکت در گروهی معامله می شود (محصولات شیمیایی) که میانگین P/E آن برابر 5 می باشد. با اینحال بهتر است P/E آن را با شرکت هایی مقایسه کنید که فعالیت مشابه دارند.

وضعیت تکنیکالی شتوکا

روند صعودی نماد این شرکت از تاریخ 24 مرداد سال 97 شروع شده و قیمت آن تا کنون بیش از 14 برابر شده است. قیمت از فروردین ماه سال جاری یک کانال صعودی تشکیل داده است. در 10 شهریور ماه نماد با قدرت و با حجم بسیار بالا از مقاومت تاریخی خود عبور کرده به طوری که شاهد خرید های هماهنگ 9 سهامدار عمده ی حقیقی در این روز بودیم که نشانه ی بسیار مثبتی ارزیابی می شود.

نماد در قیمت 4800 تومان حمایت شده (تلاقی کف کانال و میانگین متحرک نمایی 20 دوره ای) در صورتی که نماد بتواند از مقاومت کوتاه مدت خود در 5430 تومان عبور کند. هدف قیمتی آن می تواند 7600 تومان باشد. در صورتی که سهم را ندارید می توانید با حد ضرر 4800 تومان برای هدف قیمتی 7600 تومان آن را خریداری کنید. در صورتی که سهم را مدت زیادی است دارید و در سود فراوان هستید، حد ضرر خود را تا 4200 تومان بالا بیاورید.

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی نماد شتوکا (14 مهر ماه 1398)
برای مشاهده تصویر با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *